hvad siger vægten

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 hvad siger vægten

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Jeg ved godt jeg er nysgerrig, men hvad siger vægten er der nogle der har fået væske i kroppen?

Min vægt svinger meget synes jeg.

Anita 27+4, +7kg

Anneg2810Anneg2810
    Medlem

Jeg er i dag 28+3 og på + 6 kg – det svinger dog også lidt op og ned.

Er indtil videre sluppet for ødemer (vand)

:o)
    Anne

Solle81Solle81
    Medlem

Hmmm… Alt for meget. Har taget 12 kg på allerede, så jeg skal nok nå at blive stor 🙂
    Men hva fa’n. Det ryger vel af igen 🙂
    Sille 26+6

anne1107anne1107
    Medlem

+ 8 kilo idag, 26+3…
    Føler mig lidt som en hvalfisk allerede… 🙂

memkimmemkim
    Medlem

Ja jeg har altså taget næsten 10 kg på. Min inden jeg blev gravid vejede jeg også kun 50 kg, så mon ikke også det har noget at sige. Lægen syntes bare det var fint da hun vejede mig.

Mvh Mette 26+0

Anita22Anita22
    Medlem

Jo det har da stor betydning for vægtstigningen hvor meget man tager på.

Jeg er bare lidt bange for at tage for meget på, men jeg r begyndt at være meget sulten sååå, der bliver også puttet mere indenbords nu og så vil vægten jo stige..

Hvad lever i af?

Anita22Anita22
    Medlem

Hov jeg mente det har stor betydning hvad vægten var inden man blev gravid…

BeduttiBedutti
    Medlem

min vægt har altid ligget lige i overkanten (små 10 kg for meget) men de gange jeg har været gravid har jeg ikke taget det store på 4 kg første gang og 6 kg 2. gang og denne gang hvor jeg er 29+5 har jeg slet ikke taget på endnu men tabt mig 5 kg til at starte med og har så taget 2 kg på så vægten siger minus 3 kg
    Jeg syntes bestemt ikke jeg spiser anderledens hverken mere eller mindre eller sundere end før jeg blev gravid men jeg er åbentbart en af dem der ikke tager det vilde på mens jeg er gravid og det er jeg lykkelig for :O)

Betina

Anonym
    Gæst

Jeg er idag 28+1 of stadig -5 kg. Det er meget uvant for mig.

Under første graviditet tog jeg ca. 20-25 kg på – men mange af dem var vand, som forsvandt da jeg havde født. Jeg havde det meget hårdt den sidste måned.

Jeg har også altid vejet for meget – ca. 10 kg – så det er en stor lettelse at jeg ikke har taget på endnu. Men nu går vi ind i sidste trimester (og det var der jeg tog mest på sidste gang) Så jeg er meget OBS på hvad der ryger indenbords.

Har jeg lyst til chokolade, spiser jeg det, men forsøger at lave fedtfattig mad, og så ellers tænke over hvad der ryger indenbords ud over måltiderne. -er bare ikke på kur, men har ikke den store lyst til at det søde og fede – det er jo også meget forskelligt.

Jeg er begyndt at spise morgenmad – Yougurt 0,1 fedt med All Bran på – det er virkelig godt, det sætter gang i forbrændingen tidligt på dagen + jeg kan være mæt til om formiddagen, hvor jeg oftest spiser noget frugt.

Jeg krydser virkelig fingre for at jeg ikke tager alt for meget på – men lidt kommer der nok på, og så tager vi det med :o))

Tanja 28+1

Anonym
    Gæst

Hej
    Jeg har indtil videre taget 10 kg. på. Prøver at tænke meget over hvad jeg spiser, men det kan være lidt svært, for jeg elsker god mad.
    Og motion får jeg ikke dyrket så meget af, da jeg har bækkenløsning og pga smerter ikke kan komme så meget rundt.
    Men jeg nyder i fulde drag at være gravid, og så må jeg bare tage det sure med det søde.
    Lillefyr 28+3

Anonym
    Gæst

Hej.

Jeg har tabt 600 gram, siden jeg blev gravid..
    Spiser ikke anderledes end jeg plejer – spiser når jeg er sulten, og spiser hvad jeg har lyst til – så jeg tror simpelthen bare at stofskiftet er steget i denne graviditet.. Nogen der ved om det er normalt??

Jeg har dog også haft MEGET travlt på arbejde i en længere periode, hvor jeg nok ikke lige har fået spist regelmæssigt – det har måske også en indvirkning.

I forvejen er jeg overvægtig, og jeg har vist stadig 3-5 kg fra sidste graviditet – så jeg er bare glad 🙂

Britt (27+1)

Anonym
    Gæst

+ 8 kg – dt er 1 kg mere end jeg havde taget på i min sidste graviditet på dette tidspunkt (26+4), men der havde det heller ikke været jul endnu (!) Hvis alt går som sidst, kan jeg forvente at tage ½-1 kg på om ugen fra nu pyyhh.. Jeg spiser som jeg har lyst til. Har altid været meget sulten, men er normalvægtig.

Her sidder der 5,5 kg mere på sidebenene. Synes dog at faconen er anderledes denne gang. Er mere firkantet denne gang : ) De andre to gange har det siddet mere på maven. Har de andre gange nået op på 12- 13 kg. er derfor spendt på at se om det er det samme her tredje gang.

Linn 25+2

AndreatikiAndreatiki
    Medlem

Ja, jeg er gravid med mit første barn og har indtil videre taget 6 kg på! Det er jeg godt tilfreds med egentlig……..

Tina 28+6

Anonym
    Gæst

Jeg har taget 5-5½ kg på, og det hele sidder på maven, så det er jeg meget tilfreds med.

Hilsen dkmus01 (28+3)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.