Hvor skal babyen sove når i kommer hjem fra sygehuset?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hvor skal babyen sove når i kommer hjem fra sygehuset?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Anneg2810Anneg2810
    Medlem

Hej Anita

Vi har fået lovning på at vi kan låne en vugge, og så vi køber en tremmeseng til værelset. Ellers tror jeg vi bruger liften i starten i tremmesengen.
    :o)

Anne (28+2)

Anita22Anita22
    Medlem

Hej

Har alle købt vugge eller tremmeseng, hvis ikke i har købt eller fået det endnu, hvad overvejer i så at købe eller anskaffe jer?

Eller skal den nyfødte ligge i sengen hos jer?

Hvilke overvejelser har i?

Anita

BeduttiBedutti
    Medlem

Vi har leander vugge til at hænge i loftet til de første måneder ellers bliver det i en tremmeseng.
    Jeg regner ikke med at babyen skal sove i vores seng men selvfølgelig kommer den nok over til os i løbet af natten.
    Jeg er ikke god til at sove med børn i sengen og vores de 2 store har aldrig sovet i vores seng men er kommet ind til os i løbet af natten hvis de vågner

Betina

Malle99Malle99
    Medlem

Hejsa..
    Den er ikke blevet købt endnu, men vi skal have en slyngevugge til den lille.. Dét ser bare hyggeligt ud.. :o)
    Hilsen Malene

Paris2006Paris2006
    Medlem

I min kærestes familie har de en vugge som vi skal bruge i starten… den falder dog ikke i min smag, så det bliver meget kort hun kommer til at ligge i den…
    Vi har lige købt tremmeseng i Babysam og og skal nok ligge i den med liften i starten…
    Jeg tør ikke lade et spædbarn sove i dobbeltsengen… har hørt en skrækhistorie om et spædbarn som var blevet kvalt, da den ene af forældrene havde lagt sig over den i søvne..

Solle81Solle81
    Medlem

Vi har købt en Babybay seng fra Jens Thorn. Det er den man kan sætte fast på sin egen seng, så baby ligger og sover lige ved siden af én. Den tror jeg er rigtig god. Så behøver man heller ikke at stå op om natten når barnet vågner, men kan bare række armen ud.
    Sille 26+6

Hejsa!

Vi har en familievugge vi bruger i starten, og har købt en tremmeseng til senere brug. Vuggen regner vi med at stille i soveværelset i starten – har dog ikke overvejet hvor længe den skal stå der. Er af den overbevisning at barnet skal sove på eget værelse (ved dog ikke helt hvornår man begynder på det, men det er målet i det lange løb) :o)

Lene

merri1merri1
    Medlem

Min erfaring er helt klart at baby sover bedst i mors og fars seng. Med vores første barn troede vi også, at han skulle sove i sin egen seng og vi kæmpede en kamp i lang tid, for vi ville jo ikke give ham den dårlige vane at sove i mors og fars seng. Heldigvis sagde vores sundhedsplejerske så til os, at man altså ikke kunne give helt nyfødte dårlige vaner, så vi skulle endelig lade ham sove der, hvor han var mest tryg. Og det råd fulgte vi med nr. 2, og det blev aldrig noget problem at putte ham i sin egen seng, da han var gammel nok til det. Så vores nr. 3 skal i starten af aftenen/natten puttes i sin lift og efter første natteamning, fortsætter resten af søvnen nok i vores seng. Det er skønt at have dem liggende lige ved siden af sig. Lyder dette helt tosset i jeres ører?

April2007April2007
    Medlem

Hun skal sove i sin lille seng, ved siden af min. Det er min gamle seng som hun skal sove i, som sin bror, moster, mine fætre og jeg selv har sovet i.

Derefter er det tremmesengen på værelset.

Kirsten 27+2

Anonym
    Gæst

Vores baby skal sove i den lille seng jeg selv har sovet i. nymalet og ny madras.
    Og så ønsker vi os en tremmeseng og alt tilbehøret i barnedåben.
    Har faktisk få lov at arve tremmesenge to stedder af venner og familie. Men vil nok helst have en ny.

Lina

Malle99Malle99
    Medlem

Hej Merri..
    Næh, jeg synes ikke, at det lyder helt tosset..
    Det handler vel om at lære barnet at kende og finde ud af, hvad han/hun har behov for..
    Selv satser jeg på, at vores søn skal ligge i slyngevuggen, men hvis vi kan mærke, at han har det bedre med at sove sammen med os, ja så får han vel lov til det (“vel”, fordi jeg ikke lige kender min kærestes holdning til det.. *s*)
    Men synes slet ikke, at det lyder tosset at stille barnets behov for tryghed!!
    Knus fra Malene

SiksakSiksak
    Medlem

Hej Anita

Vores datter lå i vugge og vi låner den igen til vores lille dreng.’
    Men det var ca. 2 mdr. at hun kunne ligge i den – så jeg vil ikke anbefale dig at gå ud og købe med mindre du brænder for det. En lift er også fin. Og den kan evt. stilles i tremmesengen.

Hvis du nøjes med at købe en tremmeseng og ikke stiller liften op i – vil det nok være en god ide at pakke den med tilbehør der gør sengen mindre indvendigt – for at skabe tryghed for den lille – der jo er vant til at ligge trygt i livmoderen.

Flere steder kan man også leje en vugge – for det ser da sødt ud. Bla. i Jalsøe.
    Vh. Sika 26+1

Anita22Anita22
    Medlem

Kære Siksak

Tak for dit fine svar, jeg er nemlig meget i vildrede og da vi ikke har penge til bare at købe hvad vi har lyst til må vi vurdere og overveje hvad der er mest hensigtsmæssig…

Så liften kan altså bruges som seng i starten?

Anita

Hejsa…

Vil bare lige sige, at I sagtens kan “nøjes” med liften den første tid… Vores datter bruger kun sin lift til at sove i…hun er ved at være 8 uger, men er ikke for stor til at ligge i den. Og hun får lov til at være i den til hun er “for stor”.

Først derefter kommer hun over i den familievugge, som vi har stående…

Så I kan godt vente med at investere i noget andet til jeres barn…

Bettina
    -på besøg fra nov. 06!

Anonym
    Gæst

Hej Anita,

Jeg vil også lige give min vurdering..

Vi havde lånt en vugge sidst, men ofte endte det faktisk med at min søn sov i liften lige ved siden af sengen. Det var faktisk ret smart, da jeg bare lige kunne række ud efter ham når han skulle ammes og så tilbage i liften igen.
    Og når liften bliver for lille så kan han/hun jo komme over i tremmeseng. Og det er vel ca. efter 3-4 måneder så vidt jeg husker. Tremmesengen kan I jo ønske jer i barnedåbsgave. Vi har en fra IKEA (Sniglar), som har vundet i Tænk og den koster under 300 kr og er rigtig god og pæn (synes jeg). Dertil skal du så lægge madrassen.

Håber du kan bruge mit svar.

Anne

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.