Uge 28 undersøgelsen hos jodemderen.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Uge 28 undersøgelsen hos jodemderen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej

Jeg vil lige høre om der er nogle der har været ved 2. jordemoderbesøg her i 28. uge. Jeg vil rigtig gerne høre hvad man kan forvente.

Hvornår skal i afsted?

Jeg skal afsted her den 18. Januar. Og er lidt spændt, er det noget med man får en cirka vægt at vide på barnet?

Håber i vil dele jeres erfaringer.

Mvh
    Anita 26+1

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg har lige været i uge 27+4 og det er ikke meget anderledens end den første gang.
    Man får tjekket blodtryk og urin og så hører man hjertelyd og her skønnede hun bebsen til at veje 1200 g som er et stort barn efter hendes mening

Betina 28+1

pippelippippelip
    Medlem

Jeg skal i morgen og skal nok skrive tilbage med hvad der sker. Håber meget på mere end 1. gang, hvor det kun var en snak og min urin blev tjekket, intet andet.

Mvh. Pippelip 28+0

Anonym
    Gæst

Hos nogle jordemødre bliver man vejet, får tjekket blodtryk + urin + ødemer, lyttet hjertelyd, taget SF.mål af maven osv.

Da jeg var afsted i december fik jeg taget blodtryk mærket på maven, lyttet hjertelyd og taget SF-mål. Det var det. Som jeg husker det, var det ikke meget anderledes, end da jeg ventede min søn…bortset fra, at min gamle jordemoder tjekkede urin hver gang….

Mvh
    Lisbeth – på besøg fra marts 07/dec 03

pippelippippelip
    Medlem

Jeg har været til mit 2. jordemoder-besøg i dag. Hun tjekkede blodtryk (115/75) + urin(-) + ødemer(-), lyttede til hjertelyd, undersøgte barnets beliggenhed i maven (tilsyneladende et stort barn) og jeg fik taget SF.mål (29 cm) og blev vejet. Vi havde en hyggelig snak om mit velbefindende og hun spurgte om jeg havde nogle spørgsmål.

Mvh. Pippelip 28+1

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.