? ang jern tabletter

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 ? ang jern tabletter

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hvilket præparat bruger i?
    Jeg har idag købt “hemojern”, da det skulle være mere mildt for maven.
    I brugsvejl. på pakken står der at gravide kvinder skal tage 3 tabletter dagl. som så svarer til 27 mg jern.
    Men, herinde på netdoktor, anbefales det at gravide kvinder skal tage mellem 50-70 mg jerne dagligt fra 20 uge. Det vil sige jeg skal tage 6 tabletter…det lyder helt vildt.
    Er der nogen af jer der har erfaringer med hemojern, og antal tabletter. Eller har et bedre forslag af præparat?
    Tak:-)
    MVH Pia

Anonym
    Gæst

Hej Pia

Jeg tager Ferro Duretter, det fik jeg anbefalet af min læge da jeg ventede den første. Det er en depotpille, så jernet udskilles langsomt, så man ikke får hård mave. Det har virket på mig, jeg venter nu mit 3. barn og har ikke på noget tidspunkt haft problemer med maven. Der er 100 mg i hver pille så de dække fint behovet.

Hilsen
    Kristine

Anonym
    Gæst

hej Pia 🙂
    Under min første graviditet brugte jeg også hemojern, og det fungerede fint, mht dosering, så kommer det an på om du mangler jern, hvis du fik taget en blodprocent i start af graviditet og du har en fin blodprocent så er 20 mg. om dagen fint, hvis ikke skal du op på de 50-70 mg sundhedsstyrelsen anbefaler til gravide.
    Jeg tager selv kräuterblut jern, flydene og den kan jeg stækt anbefale jeg var helt nede energi mæssigt og efter jeg er begyndt på kräuterblut så er energien tilbage 🙂
    Kh. Sanne

Anonym
    Gæst

Hej sanne.
    Tak for dit svar:-)
    Min hb var fin ved første lægetjek (8,5), men jeg kan mærke nu at jeg er lettere svimmel når jeg rejser mig fra liggende stilling.
    Jeg har kigget på mine gravitamin, som jeg fortsat vil supplere med dagligt, og de indeholder 27 mg jern pr tablet, så ialt vil jeg få 54 mg jern fagl fremover.
    MHT krâuterblut, så er det ikke lige mig. Jeg kender mange der har været glade for det, men jeg kan desværre ikke få det gennem halsen:-/
    MVH Pia

Anonym
    Gæst

Jeg skal også snart igang med Ferro Duretter, som jeg har god erfaring med fra min første graviditet.

Mvh., Charlotte 19+3

Anonym
    Gæst

hej pia… ja godt smager det IKKE og det er da en lille overvindelse hver gang… men bare det virker 🙂
    Kh Sanne

LilleSkid3LilleSkid3
    Medlem

Også Ferro Duretter her. ;0) Heller ingen problemer med dem for mig, så kan anbefales, da jeg har mange problemer med maven når jeg er gravid. Knus Lus 19+6

Anonym
    Gæst

De giver ikke problmer med maven og du skal kun tage en pille
    daglig. De købes på apoteket.

whiskey01whiskey01
    Medlem

Jeg tager gravitamin jern. Dosering er en tablet om dagen. Og jeg har ikke problemer med hård mave eller sort afføring. Jeg tog også ferroduretter i min 1 graviditet. Har fin erfaring med begge præperater.
    Louise 21+1.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.