Forskrækket…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Forskrækket…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Fik lige en slem forskrækkelse idag…

Jeg ringede til min læge igår, fordi jeg efterhånden var lidt nervøs over ikke at mærke liv. Hun gav mig en tid med det samme, så ville hun lytte på maven med en doptone. Idag tog jeg så derop. Og hun forsøgte at finde hjertelyd med doptonen – uden held. Så fandt hun en anden og prøvede den – uden held.

Nej, hvor blev jeg bange….

Til sidst lyttede hun med træstetoskopet (ja, jeg ved ikke hvad den hedder, men I ved nok hvad jeg mener…) og så var den der.

Hun tilbød mig at sende mig til scanning, men da vi skal til MD-scanning på mandag, mente jeg nu nok at kunne vente til det.

Som jeg også selv var kommet frem til, mente hun at moderkagen ligger sådan at jeg ikke kan mærke sparkene fra den lille. Underligt at mærke tyngden i maven, men ikke mærke bevægelserne… Nå, men det endte heldigvis godt 🙂

Mette 19+1

mille68mille68
    Medlem

puha sikke en forskrækkelse…. godt den endte godt…. jeg selv er super glad for at jeg kan mærke liv, det er så dejligt beroligende.. håber også snart du kan mærke..
    knus mille 18+2

CMai1980CMai1980
    Medlem

Ja, man er jo ved at dø af skræk så…. Er bare rigtig glad for at det var falsk alarm for jer 🙂 Havde selv en lignende oplevelse for en god uge siden…. pletblødte lidt…. bare en enkelt gang, men blev bare SÅ bange, da jeg har to spontane aborter bag mig som startede på samme måde (omend tidligere i graviditeterne)…. så jeg ringede til vagtlægen, som så på mig, og i over en halv time prøvede at finde hjertelyd… også uden held… Blev bare så bange, og var nærmest begyndt at tænke på alt hvad der høre med ved en abort…. Men lægen var så sød at sørge for at jeg blev scannet, selv om det næsten var midnat, og den lille havde åbenbart bare lyst til at drille os lidt, for scanningen viste at den “moslede” rundt derinde, og hjertet bankede derud af….. Puuha…. 🙂

Knus Camilla (16+5)

Så tror du gør helt ret i ikke at blive nervøs… især når hun nu fandt hjertelyden til sidst…. 🙂

ABirk3006ABirk3006
    Medlem

Sikke dejligt at hører hjertelyd, kan godt forstå at du blev forskrækket.
    Jeg selv er “kun” 18+2 og jeg har ikke mærket liv endnu, da jeg var ved JM, spurgte jeg selvfølgelig til det – hun sagde at det er meget normalt at man først mærke liv omkring uge 20, som færstegangs fødende (Ved jeg ikke lige om du er) så jeg tager det lidt med ro endnu, selv om jeg rigtig gerne vil mærke liv. Jeg skal til MD når jeg er 20+0, så det er jeg meget spændt på.

Knus Annemette 18+2

signe26signe26
    Medlem

Er lige på besøg fra martsterminen, men følger også lidt med herinde, da jeg ligger lige på vippen…

Ved MDscanningen fik jeg at vide, at min moderkage ligger foran, og jeg har endnu ikke mærket liv. Og er endda 21+5 i dag og 2. gangsfødende.

Selvfølgelig bekymrer det mig også lidt (jeg var faktisk til lægen i torsdags, da jeg skulle have taget en blodprøve – og lægen kunne ikke finde hjertelyd, selv om hun prøvede med 2 forskellige “lyttere”). Jeg tager det dog helt roligt og overbeviser mig selv om, at alt er som det skal, og at det bare skyldes min moderkages beliggenhed.

Jeg er dog blevet enig med mig selv om, at jeg vil kontakte jordemoderen i midten af næste uge, hvis jeg stadig ikke mærker liv der.

Men jeg kan godt forstå, du blev bekymret. Man vil jo så gerne have et tagn på, at alt er som det skal være…

Mvh. signe

memkimmemkim
    Medlem

Jeg må indrømme jeg er også begyndet at tænker meget over det, for jeg føler intet jeg kan mærke. Det er godt nok også min første gang, og er 17+5 henne, så jeg må nok have tålmodighed lidt endnu. Skal til scanning her d. 28, så da håber jeg på at kunne blive beroliget.

Mvh Mette

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.