Barnevogn..?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ved godt det er tidligt, men jeg spørger alligevel.
    Er der nogen, der ligesom mig/os, er begyndt at overvej hvilken barnevogn i køber.
    Vi havde tænkt på en TRILLE gigant, men nu har jeg bare hørt meget dårligt om den (Rust, at styret knækker og kassen ikke er stabil) Så nu er jeg i tvivl igen…
    Gerne nógen forslag/erfaringer.
    MVH Pia

Anonym
    Gæst

Ja, jeg har også kigget. Puh, hvor et gedemarked. Men jeg gik ind på http://www.taenk.dk hvor der er lavet tests af nogle forskellige barne/kombivogne.

Jeg tror jeg foretrækker en kombivogn. Men kan det virkelig passe, at man ikke rigtigt kan finde dem med liggemål på over 90 cm?

Pouline

Anonym
    Gæst

Jeg har en Scanidia vogn fra 2000 som jeg skal bruge igen for 3 gang. Den ser ny ud selvom den pt. er 6½ år men jeg har også passer rigtig godt på den og den har aldrig stået ude.

men der er så mange forskellige menninger om barnevogne, og hver har sin mening til dem.

Husk på at til den tid, så gå ud efter jeres behov og hvad I kan lide, for folk kommer virkelig op og skændtes over enten det SKAL være Odder eller Emmajunga, bare læs alle de andre termin sider…. :-))))

pia og engel patricia

chris36chris36
    Medlem

Jeg vil sige nøjagtig som den anden Pia skriver lidt længere nede, at vælg det I kan li, og som passer til jeres behov.

Det er rigtigt, der er lavet mange tests men helt ærligt, hvor mange sætter sin barnevogn ud i silende regn, hvor mange lader den ruste op så hurtigt som muligt osv. Jeg købte selv en Emmaljunga for 5 år siden. Den står stadig flot og sort og jeg skal bruge den igen. Så det er vel også et spørgsmål om, hvordan man passer på den. Selvfølgelig er der dårlige vogne på markedet og de bliver grimme og ruster også hurtigt hvis man ikke passer dem og der vil altid være “mandags-modeller” i mellem.

Men det er korrekt, det kan virkelig give anledning til sure miner og diskussioner om hvad for en barnevogn der er bedst.

Held og lykke med det.

Kh
    Chris 15+3

Anonym
    Gæst

hej, tak for svar!
    Ja en combi vogn bliver det heller ikke her. Men jeg vil gerne have en med et langt liggemål, så baby kan ligge der til den er ca 2½ år gammel.
    Scanidia er det ikke de barenvogne som de har i større model i institutioner?
    MVH Pia

BeduttiBedutti
    Medlem

Vi købte en Odder til vores den første for 12 år siden og den blev også brugt til lillebror for 5 år siden men nu kan den så heller ikke mere eller også er det mig der var træt af at se på den :O)
    Vi har så købt en brugt Emmaljunga og håber den lever op til sit gode ry :O)
    Jeg vil ikke vælge en kombivogn ene og alene af den grund at liggemålet er så lille og da jeg ved vi får store børn så vil de hurtig vokse ud af den

Betina 19+4

Anonym
    Gæst

Køb en i bedste kvalitet. Vi købte en Simo 2004 model pga. langt liggemål. Men efter første barn er den meget slidt. Den en blevet pakket ind og ud af en bil monster mange gange og de stivere, der skal holde kassen oppe, er efterhånden blevet skæve og kassen er derfor ikke så sikker mere. Stoffet og stellet er dog stadig pænt, og jeg har været glad for at have lufthjul.
    Lene

Anonym
    Gæst

Ja nogle steder i institutioner har de Scanidia vogne, mere eller mindre samme model som jeg har, eller dvs. i de steder jeg har været. Ved at feks. at Jalsøe i Valby lever barnevogne osv. til rigtig mange institutioner på Sjælland og det er der jeg har købt min barnevogn i sin tid.

Dengang var Emmajunga ikke rigtig fremme i DK, de bedste på market var dengang Scandia og Odder, hvor Scandia var lidt dyrer end Odder.
    Men efter Odder opkøbte Scandia fabrikken (som Babysam er medejer af og har hørt en del babysam medarbejder kun vil sælge Odder eller snakke for deres syge moster om Odder) syntes jeg at Scandia vognen er faldet MEGET i kvaliteten iforhold til da Scandia selv havde deres fabrik.

Hvis jeg skulle ud og købe idag, ville jeg vælge en Odder og ikke Scandia, da jeg syntes Scandia er blevet ringere end da jeg købte.

Men gå ud og se på alle de forskellige modeller der er rundt omkring i babysam, Kære børn, Ønskebørn osv. Prøv at køre med dem, pak dem sammen og prøv at læsse den i jeres bil for at se om den kn være der osv.

jeg ville gå efter det længeste liggemål, (den gang jeg købte var Scandia det længeste på 95 cm.) for at barnet kan være deri så længe som muligt.

Man skal også lige tænke lidt på, at hvis det er det første barn man venter, og man ønsker fler med tiden, så køb en god kvalitet,som kan holde til flere end et barn, har læst om mange i tidens løb, som har købt for billigt og vognen var mere eller færdig efter det første barn var færdig med at bruge den.

Det er bare mine erfarringer gennem 6½ år…..

Pia 17+5 og engel Patricia

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg har haft en “Basson combivogn” til mit første barn, og den kan jeg under ingen omstændigheder anbefale. Ustabil og vakkelvoren var den.
    Til mit andet barn købte jeg en “Trille Dream”, og den er intet mindre end fantastisk. Den er utrolig stabil, ser stadig ud som ny (fra sep 05), køre som en drøm og har et kæmpe liggemål (98 cm), – og så fik jeg den på tilbud til 2999,- incl lift og pusletaske. – Og det er da billigt.
    Det lyder måske som en salgstale, men jeg er så glad for vognen, og blev bare så utrolig posetivt overrasket over den…

Den er ofte på tilbud her: http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=278&sub=278

VH Trine marts 04, sep 05 og maj 07

Anonym
    Gæst

Hej.

Vi har en Brio Sport – og den er bare god!!!!

Britt

Anonym
    Gæst

Vi har været meget glade for vores Emaljunga combi. Både barnevogne og nu klapvogn har fungeret perfekt for os. Vi synes det var rart med en mindre vogn i byen i busser og Metro etc. Vi lånte en altanbarnevogn med langt liggemål og ellers sov vores første mange lure i combi’en og voksende først ud af den, da han alligevel skulle i vuggestue og sov dernede de fleste dage. Men som mange andre har sagt: det handler om hvilket behov, man har – og så tror jeg ikke, det kan betale sig at købe en alt for billig vogn, hvis man vil bruge den til flere børn (det er i hvert fald de erfaringer jeg har hørt andre har haft).
    Held og lykke med købet – og husk at bestille den i forholdsvis god tid. Nogle butikker har lang leveringstid (8 uger). Andre har forresten også de dyre på tilbud af og til og hvis man er ligeglad med at få en model fra sidste års kollektion, er der ofte gode penge at spare 😉

nardasurfnardasurf
    Medlem

Det er en stor jungle at skulle ud og købe barnevogn *S*. Jeg sværmede meget for Odder da vi ventede vores datter for 2 år siden, synes modellerne er flotte og ikke så klodsede og tunge som så mange andre godt kan virke… Men synes sgu det er mange penge, 6000-8000 kr….Men vi var så heldige at have en í familien der arbejdede i en Kære Børn på det tidspunkt, så valget faldt på en Emmajunga Supreme som jo normalt også ligger i den dyre ende, men vi fik kanon rabat… Det er også en kanon vogn, man kan næsten ikke se den er blevet brugt, selv om den selvfølgelig har stået ude i solskin og regnvejr, er blevet løftet ind og ud af bil utallige gange samt betræk mv har været i vaskemaskinen nogle gange. Så vi har været RIGTIG godt tilfreds og glæder mig til snart at skulle bruge den til vores næste datter til dec. Men igen det er jo en smagssag og ikke midst penge spørgsmål, men kvalitet kan godt svare sig, om der så er en brugt man køber, så skal man heller gøre det!

Nardasurf 33+2 og Emma fra marts 05

skrupsakskrupsak
    Medlem

Vi købte en Brio Sport i 2004 og har været meget glade for den. Den har maximalt liggemål og efter at have været brugt til et barn med daglige lange gåture og “udesovning” i al slags vejr, ser den stadig ud som ny både i stel og kasse.
    Mvh. Maria

Anonym
    Gæst

Vi bor på 5. sal midt i København så vi skal bruge en by-vogn og har ikke behov for, at baby kan ligge ude og sove. Jeg er vild efter en Stokke Xplory som mormor har lovet at sponsorere, vores første fik en brugt Brio combivogn som jeg har lånt ud og ikke er spor vild efter at få igen ;o) Tine 16+1

whiskey01whiskey01
    Medlem

Hej.

Vi er også begyndt at kigge efter vogn til barn nr to. Jeg Købte en carena, polsk vogn, fordi den var billig, stor (liggemål 95 cm) og pæn.
    Jeg havde ikke så mange penge. Men den kan ikke mere. Den holder nok indtil vores søn på 2 1/2 bliver træt af at sove i den, men den er ved at være slidt af mange ture ud og ind af en bil. Kassen fejler som sådan ikke noget, det er stellet der er færdigt. det er dog ikke rustent, vi har passet godt på den.
    Vores nye valg bliver en odder. Mest fordi det er en stærk, robust og stor vogn. Liggemålet er 97 cm, og det passer mig godt, hvis den ny baby skulle være lige så glad for at sove ude som vores søn. Desuden har mine søstre været yderst tilfredse med deres odder, som begge har brugt begge deres til tre børn. Og det her er nok ikke vores sidste barn. Så det ville være rart hvis den holder til ihvertfald en mere foruden hende der ligger i maven nu.
    Men det som mange andre skriver, i skal vælge efter hvad jeres behov er. Rådfør jer med personalet de steder de i kigger på vogn. Vi er blevet anbefalet odder, da den vil kunne holde til ture med storebror i søskendesæde. Vi bor på landet, så vi kommer på terrænture.
    Det var bare min mening.

Mvh Louise 20+3.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.