Status: Hvad siger vægten?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Status: Hvad siger vægten?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej!

Ja, jeg har fortsat tabt mig ml. 2-3 kg. (det varierer lidt) – vægten faldt i forbindelse med, at jeg kastede meget op omkring uge 7-9, og selvom jeg kæmper er det stadig ikke lykkedes mig at komme op på normal kampvægt – jeg bliver næsten lidt nervøs.

Jeg har dog fået en lille topmave, men kan nu stadig holde ud at have de fleste af mine (lavtaljede) bukser på. Nu glæder jeg mig bare til uge 12 skanningen, og at få bekræftet at der faktisk er en lille spirevip inde i min mave.

Mvh., Charlotte 11+5

Malle99Malle99
    Medlem

Ja, altså jeg har taget 3-4 (nok nærmest de fire, men det andet lyder bedre *s*) kilo på..
    Er begyndt at blive lidt nervøs for, hvad det skal ende med.. Desværre sidder det ikke kun på mave, men også på hofter og numse.. :o(
    Var ikke meget for at skrive det, men jeg skriver det alligevel for også at få andre på banen, som også har taget noget på.. ;o)
    Og mht. din “for lave vægt”, så tror jeg ikke,at du skal være nervøs.. Jeg tror, at det er meget normalt, og barnet skal nok få, hvad det har brug for.. :o)
    Knus fra malene (12+3)

gokhangokhan
    Medlem

Jeg er også gået 2-3 kg ned i vægt, men da jeg var hos lægen den anden dag, sagde han, at det var meget normalt pga opkasninger og madlede. De skal nok komme på igen, og “lidt” til 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg har også taget de 3-4, nærmere 4, kilo på OG det sidder ikke kun på maven!
    øv…men er glad for at høre jeg ikke er den eneste 🙂

Malle99Malle99
    Medlem

Jeg er også super glad for, at jeg ikke er den eneste.. *s* Men jo også derfor, at jeg skrev.. For at få andre ud af busken – de andre, som jeg virkelig satsede på, at der var.. ;o)

Malle99Malle99
    Medlem

Så må du sgu undskylde, at jeg pev.. ;o)

Ja, det er jo det, der gør.. Altså kommer noget godt ud af det.. :o)

tvilling26tvilling26
    Medlem

hejsa jeg har allerede taget 9 kg på, føler mig som en elefant, men der kommer jo noget godt ud af det griner..

knusRikke 13+3

lewihllewihl
    Medlem

Ja jeg havde ellers svoret at jeg ikke ville på vægten før evt jordemoder tvang mig til det. Men nu fik I andre mig så til at prøve (det er hvad man får ud af nd). ØVØVØV 5,1 kg, hvilket kan blive til rigtig mange inden man runder uge 40 🙁 Mine almindelige bukser er smidt bagerst i skabet incl. dem jeg kunne passe efter første fødsel.

Lena 14+2 og som nok også skal til at smide chokoladen bagerst i skabet

FruToenneFruToenne
    Medlem

for skal jeg være helt ærlig, så interesserer det mig ikk en skid:0))). Man tager det på man gør, og man går jo ikke på slankekur hvis man er utilfreds med den stigende vægt. Jeg spiser hvad der passer mig, og sørger for at få lidt motion og spise frugt og grønt.

Knus Mia 10+6

Malle99Malle99
    Medlem

Hi, hi.. Ja, væk med chokoladen.. Det har jeg det så til gengæld ikke så svært med.. Jeg plejer altid at kunne virkelig grovæde i chokolade og is, men efter jeg er blevet gravid, har jeg ikke rigtig lyst til det mere..!!??!! Meget mærkelig fornemmelse.. *s* Til gengæld kan jeg virkelig æde i “almindelig” mad.. *s* Og det er bare så klamt at smide det bagerst i skabet.. ;o)
    Undskyld for, at du kom på vægten.. *ss*
    Knus fra Malene

anne1107anne1107
    Medlem

Jeg har tabt to kilo til min læges store begejstring. Min BMI er 28, det er selvfølgelig ikke så smart i forbindelse med graviditet, derfor er jeg gået på DDV-kur i moderat form og supplerer med lidt ekstra brød og kalk-tabl. Som lægen sagde, er det ret vigtigt at holde lidt justits med kiloene, da det er sundere for barnet og det gør det hele lidt lettere for mig selv senere hen. Jeg vidste det godt, men det er som om at når lægen siger det, får det lidt mere betydning 🙂

Anne.

-5 kg.. Har virkelig osse bare mad lede og kan næsten intet spise.. Min læge var lidt bekymret for mig idag! Men så måtte jeg jo lige fortælle at det gjorde jeg jo osse sidste gang! Altså tabte 6 kg inden jeg begyndte at tage på ………. Så det går nok …’

karina 9+6

Anita22Anita22
    Medlem

Min vægt har svinget utrolig meget her i starten af grviditeten, så tog jeg lidt på og tabte det igen plus lidt ekstra, tog det på igen og tabte det igen. Så lige nu håber jeg på at være status quo.

Men glæder mig til at få lysten til mad tilbage, det hjælper efter jeg har fået gang i maven/tarmene… =)

Jeg har det sådan at det er vigtigt at få noget lækkert mad og noget nærende mad. normalt spiste jeg ikke smør på brødet det gør jeg nu, for at få lidt energi når jeg endnu ikke spiser så meget.

Men det hele flytter sig i ryk, barnets vækst og moderens vægt!

Anita 12+0

Hejsa!

Jeg har taget en 3-4 kg på allerede. Ikke fordi det har sat sig som en fin mave, men generelt bare har fået mig til at se småfed ud – mere end jeg plejer at gøre!
    Det har nok noget at gøre med at jeg de første 4 uger kun havde lyst til junkfood. Det måtte bare ikke være sundt det jeg puttede i munden, så fik jeg kvalme!. Meget underligt…Det må jeg så bøde for nu, men hvis der kommer en super dejlig baby ud af det i sidste ende, så er det det værd!

knus
    mariapigen

Anonym
    Gæst

Jeg har taget 1 kg. på, men kan ikke rigtig være i mine bukser mere og alle kan se det nu. Jeg arbejder i en børnehave og nu er forældrene begyndt at spørger. Jeg har et mål om at komme under de 20 kg som jeg tog på i min anden graviditet. I min første tog jeg 40 kg. på og der vil jeg ikke hen af igen det er helt sikkert ;O).

Sanne

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.