Vi har alle forskellige lægebesøg!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Vi har alle forskellige lægebesøg!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    anne1107anne1107
    Medlem

Hej Lina.

Ja, noget tyder på, at det er lidt forskelligt hvad man skal igennem ved første lægebesøg.
    Jeg var afsted i torsdags (9+2) og hele balladen tog en lille times tid med god tid til snak, forbud, påbud, vejledning etc. Fik taget blodprøver (incl leverbetændelse og toxoplasmose), blev vejet og slap ikke for GU, der dog var overstået på et 1½ minut.
    Vandrejournalen blev udfyldt og jeg fik den med hjem.
    Svarene på blodprøverne får jeg sidst i denne uge – skal desværre have taget en ekstra imorgen, da der gik kuks i den ene. Det er jeg lidt træt af. Er en kylling, når det kommer til nåle… 🙂

Held og lykke til dig.

Anne.

Anonym
    Gæst

Jeg kan se og høre der er meget forskel på 1. lægebesøg hos vores læger.
    Jeg kan se mange skriver om første besøg lige fra uge 6-7….

Jeg har haft første besøg i 10. uge. Og det var ikke engang hos min læge, men hos en sygeplejerske der er ansat i vores lægehus.
    Hun udfyldte vandrejournalen, men fik den ikke med. og så var jeg nede på lap. og få taget blodprøver.
    I dag – er nu i 11. uge. – skulle jeg så først til min egen læge. han skulle give svarne på alle blodprøverne. Og give mig vandrejournalen med.
    Jeg havde også regnet med at jeg skulle ha’ lavet en GU – men det fandt lægen ikke nødvendig – da jeg jo skal skal scannes om en uge eller to. Alt efter hvornår jeg kan få tid.
    (sagde dog at han skulle da gerne gøre det hvis jeg ville have det, og hvis det gav mig mere ro i sjælen. – men jeg vil jo gerne være fri… :o) )

Mit Spørgsmål er:
    Fik I andre heller ikke GU ved 1. lægebesøg? – der er ikke rigtig nogen der skriver noget om det …..

Lina

Anita22Anita22
    Medlem

Ja jeg fik lavet GU til mit første officielle læge besøg, da var jeg 9+1.

Anita 12+2

chris36chris36
    Medlem

Hej Lina,

Jeg var til lægen idag (9+3) og fik taget blodprøve, vejet og lavet vandrejournal. Han ville ikke foretage GU da urinprøven viste at jeg er gravid. Man vil jo et eller andet sted bare gerne tjekkes i hoved og r.. men det var alligevel ok, at jeg slap for at smide bukserne og stå der i en navlekort trøje 🙂

Kh
    Chris

Anonym
    Gæst

Da jeg fik lavet vandrejournal ved min første graviditet fik jeg lavet GU, men ikke denne gang. Min læge forklarede det med, at første gang skulle han måle mit bækken for at se, om jeg var i stand til at føde naturligt. Og da dette var i orden, mente han ikke der var grund til at gøre det igen, hvilket passede mig helt fint 🙂

Putte 13+0

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.