Livmoderens størrelse

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Livmoderens størrelse

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hvor langt går jeres livmoder op på maven af jer.
    Jeg er 2 gangs gravid i uge 11, og min går allerede ca 12 cm fra navlen… skal scannes til NF onsdag, men har bare mareridt om at der er mere end en?
    Hvor meget større er livmoderen 2 gang. Kan ikke finde info om det nogle steder?
    MVH Pia

SiksakSiksak
    Medlem

Hej Danpia

Min mave virker også allerede stor. Min læge læge sagde at det hele går hurtigere 2. gang – kroppen har været udvidet før og mavemusklerne er ikke så stramme som første gang. Livmoderen ved hvad der skal ske om man så må sige – og det er bare helt normalt at man er større. Men held og lykke. To er da også særllgt ;o) Jeg har selv set at der kun er 1 i min mave – og det lettede da en del ;o)!
    Kh. Sika 9+5

Anita22Anita22
    Medlem

Min mave er også ved at være stor og jeg er kun førstegangsfødende, min læge var også lidt spændt på om der er 2..

Kan ikke helt forholde mig til det, men får besked torsdag til scanning.

Det skulle vidst være meget individuelt hvor hurtigt man bliver stor, men det er rigtigt det går hurtigere 2. og 3. gang.

Anita 12+0

TrinytiTrinyti
    Medlem

Hej!

Jeg har også læst, at det er helt normalt at livmoderen vokser hurtigere anden gang man er gravid! Jeg er førstegangs gravid og venter tvillinger, og min livmoder når kun halvvejs op til navlen. Men igen, der er jo ingen graviditeter der er ens! Held og lykke!

Trine 13+2

Purasx2Purasx2
    Medlem

på min-mave.dk kan du under uger se hvor langt livmoderen ca. går både ved et barn og tvillinger….

Jeg ved ikke hvor langt min går, men synes også det går hurtigt her anden gang… måske også fordi man siger at kroppen først er “sig selv” 1 år efter fødslen og Alexander er jo ikke fyldt et år endnu…

Held og lykke med det i hvert fald. Skal selv skannes i morgen og er da spændt på at se om der er flere end én, meeen det regner jeg nu ikke med:-) Det ville lige sætte en stopper for planerne om at fortsætte studie efter fødslen!

Kh Mette, 12+5

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.