Det er ikke en sygdom at være gravid!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Det er ikke en sygdom at være gravid!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Har I hørt den sætning?

Jeg synes at blive mødt med denne lidt nedladne sætning rimelig ofte, ja jeg har været udsat for de fleste af de graviditetsbetingede gener, opkast, kvalme og træthed, ´men jeg kan ikke forstå man skal mødes af holdninger i arten, det er jo ikke en sygdom…. og DA JEG VAR GRAVID gik jeg på arbejde indtil en time før jeg skulle føde…. Da jeg var gravid gik jeg til fitness helt op til jeg skulle føde…

Det er rigtig flot der er så mange superwomen derude, men hvad med at vi kan tage hensyn til hinanden uanset om man kan gå på vandet eller at man har det DÅRLIGT.

Ville lige høre om der er nogen der har oplevet noget lignende?

Anita 12+0

Anonym
    Gæst

Hej!

Næh, det har jeg ikke hørt, men jeg tænkter det selv en gang imellem.

Sidste gang tilhørte jeg superwoman-racen (bortset fra lidt morgenkvalme i starten), og fortsatte til fitness til 1 uge før fødsel, og kom først på fødegangen på hovedet var 1 cm. ude (og der troede jeg egentlig, at vi måske ville blive sendt hjem igen – men Nikolai kom til verden 50 minutter efter ankomst på fødegangen (min mand har bedt om, at vi tager afsted i lidt bedre tid denne gang, særligt når vi lige skal have skaffet barnepasning inden)).

Denne gang er jeg til gengæld hårdt ramt. Har heldagskvalme og har kastet meget op fra 6-7 uge indtil 10 uge (og gør det stadigt en sjældent gang imellem – er fortsat 2 kg. under normalvægt). Desuden er jeg træt som et helt alderdomshjem og har derfor lavet en aftale med mit arbejde om, at jeg bare kan gå når jeg ikke kan mere (hvilket betyder, jeg for det meste går ved 13-14 tiden) – super ordning, især når alternativet var en sygemelding.

Så jeg vil bare sige, at der er stor forskel på hvor dårligt man har det i forbindelse med en graviditet – men jeg giver helt ret i, at graviditet ikke er en sygdom, det kræver bare særlig hensynstagen i perioder.

Mvh., Charlotte 11+3

Anita22Anita22
    Medlem

Tak for dit svar.

Det er bare fordi jeg er vandt til et enormt højt aktivitetsnivaeu er stort set afsted fra 7.45-23.00 4-5 dage om ugen og har mange jern i ilden.

Så er det bare enormt hårdt ikke at kunne de samme ting og ikke bliver mødt med forståelse og hensynstagen.

Anita 12+1

Anonym
    Gæst

Åh ja, jeg har hørt den, og den pisser mig virkelig af! Jeg fik den i hovedet af en mandlig jordemoder på fødeklinikken, få timer efter jeg havde født min nummer to. Jeg havde voldsomme efterveer og kunne ikke sove + havde ikke sovet ret meget natten før pga. veer. Da jeg så skal have noget smertestillende, smider han lige bemærkningen: “Ja, vi anser jo ikke graviditet for en sygdom, så I skal jo selv hente morgenmad. Der er ikke noget med at få den serveret”. Øøøøh?? Jeg havde overhovedet ikke bedt om noget som helst andet end noget smertestillende, men tusind tak! Jeg var godt nok gal bagefter.

Okay, selve graviditeten er ikke en sygdom, men den belastning det kan være/er for kroppen svarer vel ofte til en sygdom! Jeg ville f.eks. aldrig sige til en med bræksyge, at han/hun skulle huske, at det jo ikke er en sygdom at kaste op, for det er det da!

Nå, men som du kan høre, at jeg også er træt af den bemærkning 🙂

Kh. Glademig

Anita22Anita22
    Medlem

Det er dejligt at høre der er andre der bliver harm over den bemærkning..

Så føler man sig ikke så alene.

Anita 12+2

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.