Hvordan er det lige det er – råt kød

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hvordan er det lige det er – råt kød

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja, det er jo efterhånden nogle år siden jeg sidst var gravid og derfor kan jeg ikke helt huske, hvordan det lige er med råt kød.

Det drejer sig om, at vi skal ud at spise i weekenden, og til forret står den på carppacio af okseinderlår – hvilket jeg elsker. Nu synes jeg bare at erindrer noget om, at man som gravid ikke må spise råt kød (bøffen skal også gennemsteget – ærgeligt, for den smager nu bedre ellers). Hvorfor er det lige vi ikke må spise det?

Mvh., Charlotte 11+3

Anita22Anita22
    Medlem

Det er et spørgsmål om hygiejne, der er større risiko for du bliver inficeret med et eller andet…

Mener helt bestemt det var det, ellers kan du muligvis finde det på nettet.

Det var ikke meget råd jeg kunne give, men håber du kan bruge det.

Anita 12+1

Anonym
    Gæst

Toxoplatose kommer fra en parasit. Man bør som gravid (ifølge liberos håndbog)undgå følgende:
    -strejfende katte og kattebakker.
    -Indtagelse af råtkød -specielt flæskefars, dyrevildt og lammekød.
    -vaske hænder grundigt ved tilberedning af råtkød
    -skylle frugt og grønt, og vask hånder efter kontakt med jord.
    Er det kød du beskriver ikke røget?? Så skulle der vist ikke være nogen plomblemer!

kaya555kaya555
    Medlem

pga risiko for Toxoplasmose

Anonym
    Gæst

Rigtig carpaccio er ikke røget, men fuldstændig råt (desværre, er også carpaccio-fan) Og er der i øvrigt nogen der ved om man må spise ting som Bresaola og parmaskinke? det er jo “kun” lufttørret og saltet…

Anonym
    Gæst

Tak, for jeres hjælp – jeg må vist holde mig fra carpaccioen i weekenden.

Shit, må man heller ikke spise parmaskinke – endnu en af ynglingsspiserne, og som jeg har indtaget en del af allerede i denne graviditet. Følger spændt med, om nogen har svaret.

MVh., Charlotte 11+4

Anonym
    Gæst

Du må gerne spise parma skinke…. det læste jeg inde på netbaby.dk, der var der nemlig også en der spurgte om det samme… Så spis du bare løs (spiste det også selv i min første graviditet, og det er da gået ok).

Lotte (besøg fra juni 07)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.