Gravid og studerende

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Gravid og studerende

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    memkimmemkim
    Medlem

Jeg er bare nysgerrig for at høre om andre er i lignende situation som mig. Jeg arbejder fuldtid samtidig med at jeg lige er begyndt på Hd 1. del. Jeg er så meget i vildrede…. jeg ville jo utrolig gerne være super sej og bare klare det hele… men jeg syntes godt nok det er hårdt… jeg er simpelthen så træt hele tiden, og har ikke rigtig overskud til at læse mv. men gør det alligevel hvilket gør mig utrolig udmattet og ked og vrissen hele tiden.. samtidig savner jeg at have tid til at kunne nyde min dejlige situation med at være gravid, det er mit første barn, og jeg er så bange for at “gå glip af noget” og/eller påvirke barnet med min tristhed og stressen over at skulle nå det hele.
    Jeg er meget modtagelig for råd eller kommentarer for jeg aner ikke mine levende råd. For det er også super svært bare at droppe det, når arbejdet “kræver” at jeg læser…
    æv æv ville så gerne være glad og nyde denne tid.

Anonym
    Gæst

Hejsa. Nu er jeg 2. gangs gravid og afslutter forhåbentlig HD 2.del til sommer med min hovedopgave. Ved første graviditet holdte jeg et års pause (ml. 1. og 2. Del) Det ville jeg også ønske jeg kunne denne gang, men kunne ikke rigtig overskue at skulle læse så mange års pensum op ifm. den tværfaglige prøve, så jeg hænger i. HD er ingen dans på roser og kræver fuld fokus hvis man ønsker at få “gode” karakterer. Derfor ville jeg i din situation virkelig overveje om det overhovedet er muligt at “investere” ca. 20-25 timer om ugen i studiet sammenholdt med sit privatliv? Jeg synes af erfaring at man virkelig skal være klar hvis man skal bestå! Nogle af de fag vi er oppe i har en dumpeprocent på over 30 … dvs. det kræver altså noget 🙂 Hvis du stadig mener at du kan overkomme det skal du endelig fortsætte. Jeg har selv en mand der støtter mig 100% og tager sig af hjemmefronten indtil jeg er færdig.
    Janni

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg er medicinstuderende og gravid, min kæreste er også studerende, for at kunne bo underviser jeg ved siden af.

Jeg tror på du godt kan klare det. Du skal endelig holde ved dit studie..

Jeg havde en kursist som jeg underviste, som lige var begyndt på 3. semester hun havde 2 børn det ene barn havde hun fået på 1. semester. Hun startede på medicinstudiet som gravid og med et lille barn derhjemme. Hun klarede det rigtig flot, brugte dog et helt år på det første halve år, men det betyder jo intet i længden.

Du kan godt klare det hvis du VIL. Hvor der er vilje er der vej. Det skal du tro på.

Jeg synes du skal blive på dit studie, og arbejde dig igennem det. Det er vigtigere for dine børn at du har en uddannelse og får dig et arbejde du kan lide senere.

Håber på at høre fra dig igen..

Anita 11+3

memkimmemkim
    Medlem

Godt at høre fra jer, at det godt kan lade sige gøre. Jeg har simpelthen også bestemt mig for at jeg bare skal have den her uddannelse. Så jeg vælger at læse det som enkeltfag, dvs tager det på 3 år istedet for 2 år. Jeg vil så efter den lille er kommet til verden ligge det om så jeg tager fagene om dagen istedet og håber så på den måde at det ikke bliver nødvendigt for mig at holde barsel fra studiet.
    Jeg tror på det nok skal gå… en dag af gangen… jeg føler også allerede lidt mere overskud, og det vil også hjælpe en del hvis jeg ikke føler mig så træt hele tiden.
    Tak for jeres svar.
    Kh. memkim

junisoljunisol
    Medlem

Jeg synes at den løsning du er kommet frem til om at gå på kompromis lyder som en god løsning. Jeg er selv i gang med en 2-årig HF. Og mine bekymringer har også været hvordan jeg fik passet det ind med en fødsel og senere spædbarn.(Jeg skal føde til januar.) Så jeg forstår så udemærket dine fustrationer. Jeg var også meget træt den første lange tid lige fra da jeg fandt ud af jeg var gravid (3. dag i min læseferie)! Så min læseferieplan holdt ikke!. Efter at have læst en time, sov jeg tre… ikke særlig konstruktiv!. Men jeg havde heldigvis fuldt godt med inden og eksamen gik over alt forventning. Trætheden lettede med tiden mellem uge 14 og 20. De fleste bliver jo mere frisk efter 1. trimester, hvis det kan være en trøst. Faktisk synes jeg at have mere overskud nu end mange af mine ikke gravide medstuderende. P.g.a. barsel så bliver min HF taget over 3 år; men pyt! (Det er der også studerende uden børn der gør.)
    Held og lykke med dit studie. Og husk det er dig selv og ingen andre som bedst kan mærke hvad der er rigtigt for dig og dit barn.
    Junisol (22+3) 37 årig på besøg fra januarterminen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.