NF scanning

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    kaya555kaya555
    Medlem

Da jeg var til første scanning (termins) fik jeg afvide at ved NF scanningen ville jeg ikke få besked med det sammen og heller ikk noget tal men efter scanningen sku der tages en blodprøve og så ville jeg få et brev et par uger senere om jeg skulle indkaldes til en moderkageprøve el. ej. Det undrede jeg mig lidt over for har set andre har fået tal. Har nogen af I andre fået den besked også ?

Kaya 11 + 2

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg har fået taget blodprøve da denne skal tages noget tidligere end scanningen. Blodprøven blev taget da jeg var 9+1 og jeg skal scannes når jeg er 12+3.

Jeg ved ikke om man får besked med det samme ude på skejby, men jeg håber det virkeligt.

Det er rart at få det overstået om 10 dage, da jeg er noget nervøs for udfaldet, selvom om jeg ved det ikke er grund til det, men glæder mig rigtig meget til bagefter.

Det er vist meget forskelligt hvilken service man får som gravid i de forskellige amter og sygehuse!

Hvornår skal du scannes?

Anita 11+0

SiksakSiksak
    Medlem

Hej Kaya
    Da jeg ventede vores første barn – fik jeg besked med det samme efter skanningen.

Men nu er der jo doubletesten (blodprøven der skal tages før) da jeg ringede til hospitalet for at få ændret min tid denne gang – sagde hun at testsvaret skulle ligge klar så det kunne bruges til skanningen – så mon ikke de sammenligner med det samme.

kh. Sika 8+5

lewihllewihl
    Medlem

jeg har lige været til scanning i dag. Skønt at se det lille hjerte banke, og den lille trold futte rundt derinde. Min termin blev rykket fra d. 4 april til d. 27 marts, men bliver først endeligt fastlagt til md scanning. Jeg havde i forvejen fået taget blodprøve hos min egen læge, og efter scanning regnede hun risikoen ud, så svar med det samme 🙂 chancen var 1: 14000 og 1:30000 så jeg fløj ud til bilen, men landede med et brag da jeg så p-bøden i vinduet :-(.

Lena 12+6

AndreatikiAndreatiki
    Medlem

Hej!

Jeg skal til NF-scanning på OUH på torsdag, så er da spændt på, om jeg også får svar med det samme? Mon ikke? Blodprøven fik jeg taget til min terminsscanning…..

Ja, det får jeg snart at vide!

Venligst Tina 11+5

Anonym
    Gæst

Jeg blev scannet på Skejby i fredags, og jeg fik svaret med det samme. Jeg har skrevet før, men det er åbenbart ikke alle der har læst mit indlæg, så jeg prøver lige igen…

Til NF-scanningen fik jeg at vide, at alt var normalt, og jeg fik ingen tal, som en anden skriver 1:14000 osv…
    Selvfølgelig er det op til den enkelte, men ved at sammenligne jeres tal og læse om andres tal, vil mange ofte blive unødvendigt bekymrede, da de måske har et lavere tal. Tror også, at det er derfor nogle hospitaler vælger ikke at offentliggøre tallet.

Hvis der overhovedet er den mindste anledning til bekymring, vil man få lavet en moderkage- eller fostervandsprøve.

Bare et godt råd, så vi kan være søde ved hinanden 🙂

Ann 12+2

kaya555kaya555
    Medlem

Okay – lyder som en fornuftig forklarring på det.
    Fik også afvide hvis der kunne være mistanke om noget ville jeg blive indkaldt til en moderkage prøve ting.

Anonym
    Gæst

Jeg skal til NF scanning i næste uge, og får taget blodprøven en time før selve scanningen, og så skulle svaret være der. Jeg satser da også meget på at få riskoen afvide, altså med tal, det fik jeg under min første graviditet.

Jeg skal scannes på Glostrup – jeg tror der er meget forskel på hvordan man gør, jeg har f.eks. heller ikke været til termins scanning.

Tanja 11+4

kaya555kaya555
    Medlem

Grunden til jeg kom til terminsscanning var fordi jeg ingen idé havde om hvornår jeg sidst havde mens. og dermed intet havde at beregne ud fra. Nu kom graviliteten også pænt bag på os fordi det er år siden vi opgav efter at have været igennem behandlingssystemet.

aprilmamaaprilmama
    Medlem

Jeg skal til NF scanning d. 3/10 og glæder mig meget – Men jeg har valgt ikke at få noget at vide, hvis alt er som det skal – og hvis der er noget galt med bebs, kommer jeg jo til at få det at vide alligevel – jeg vil ikke have tallet..

Samara 8+0

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.