Lidt status…..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Lidt status…..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    merri1merri1
    Medlem

Jeg er i dag 9+0 med mit 3. barn. Vægten er ikke steget, og jeg kan stadig passe mine bukser, men tager godt nok lidt løsere tøj på om aftenen. Tror dog ikke, at det varer så længe endnu, før jeg skal ha´mig nogle andre bukser. Vi har ikke fortalt det til nogen endnu, og vil gerne holde det hemmeligt i hvert fald i 3 uger endnu, men hvordan skjuler jeg det??? Har haft heldagskvalme i 3 uger nu, men føler måske, at det er en smule aftagende, men det er kun ganske lidt.
    Hvordan har I andre det? Har I taget på? Kan I passe jeres tøj? Og er kvalmen lidt på retur?

Anita22Anita22
    Medlem

Kære merri1

Jeg er gravid for første gang er 9 uger og 4 dage henne. Jeg kan godt mærke det i bukselinningen.. Tror jeg har taget i par kilo på, mine bryster føles i hvert fald tungere. Jeg synes også jeg har svært ved at trække maven ind, det er ikke fordi man kan se det så meget endnu men jeg kan fornemme det.

Gå i nederdel, det er rarere for maven og der kan du også lettere skjule det plus skjorter med facon, ikke for tætsiddende toppe og bluser. Ja cowboybukserne er sværere…

Min kvalme er desværre ikke på retur sådan føles det ikke i hvert fald. Men jeg håber den snart aftager.

Jeg har fortalt det, men jeg glæder mig helt vildt til jeg er 12 uger henne og skal til første scanning, så man for alvor ved den er god nok..

rylle25rylle25
    Medlem

Hej Merri!
    Jeg kan også godt være i mine bukser det meste af dagen… Men det er bestemt ikke rart at sidde ned i et par stive cowboybukser :/ Har heller ikke taget mere end måske 500 g på, det er jo skønt. (men det skal nu nok komme)
    Det er surt for dig med hel dags kvalme, og så i 3 forb… uger! Du må være SÅ træt af det. Har du harf meget kvalme i dine andre graviditeter?
    Dette er min første graviditet, kun meget lidt kvalme på få dage, ømme babser og TRÆTHED! (Er til gengæld også søvnig hele dagen)
    Pøj pøj med det hele og lad os håbe vi kan skjule maverne bare lidt endnu! Mit arb skal helst ha´ besked så sent som muligt-Er nyansat pr 1/10 06, de bliver nok ikke så glade..? 🙂
    Sensommer hilsner Mirjam 10+1

Malle99Malle99
    Medlem

Godmorgen..
    Så kommer der også lige en lille status fra mig.. (som prøver at blive en lidt større del af det herinde.. *S*).
    Jeg har taget omkring 2 kilo på.. :o) Måske også lidt madkilo..
    Jeg har i hvert fald fundet mine større cowboybukser frem.. *S* – heldigvis poser de stadig lidt trods alt.. :o)

Jeg gik og troede, at jeg var sluppet for opkast men niksen – igår fik jeg lige sagt farvel til havregrynene igen.. Synes, at det er lidt sent, men det er vel forskelligt..

Ømme (og større) bryster har jeg også.. Og jeg synes nu også, at jeg kan se det på maven.. (men igen svært at bedømme om det bare er maden, jeg har spist, der har sat sig der.. *S*)

Ellers har jeg det fint.. Er vant til lidt humørsvingninger pga. mine mange tanker, så jeg kan ikke finde ud af, om hormonerne er begyndt at spille mig et puds endnu.. Min kæreste syntes godt nok, at jeg var lidt belastende igår, og der giver jeg selvfølgelig hormonerne skylden.. :o)

Til Rylle.. Jeg håber da, at du kan skjule maven lidt endnu så.. Men jeg tror nu også, at vi skal passe på med at have alt for dårlig samvittighed omkring det.. Sådan er livet jo bare – der er jo nogen, der skal være gravide.. *s* Når det så er sagt, så har jeg heller ikke taget mig sammen til at sige det på mit studiejob endnu.. *g*

I må have en dejlig lørdag..

Knus fra Malene (9+5)

merri1merri1
    Medlem

Under min 1. graviditet var jeg frisk som en havørn og havde ikke spor kvalme. 2. gang havde jeg kvalme i 2-3 uger, men kun om eftermiddagen og aftenen. Denne gang har det været slemt…… Har vågnet om natten og været rigtig dårlig. De sidste par dage er det dog som om, at det er til at holde ud i løbet af dagen, men rimeligt slemt om aftenen. Forstår egentlig ikke, at man kalder det “morgenkvalme”, for når man læser her på siderne, kan man høre, at de fleste faktisk døjer med det på andre tider af dagen.

Hej alle.

Jeg går ind i 8. uge idag med barn nummer tre.
    I denne graviditet døjer jeg med kvalme og opkastninger, hvilket jeg ikke har prøvet før. Brysterne vokser….plejer at ligne Pamela lidt når jeg er gravid…smiler.
    Har ikke taget på og bukserne sidder som de plejer. Alt i alt har jeg det rimeligt. Er dog lidt småsløj pga. influensa.

God weekend.
    Linn.

gokhangokhan
    Medlem

7 uger og 4 dage idag, og dette er min første graviditet. Jeg har ikke rigtigt taget noget på, men min mave er enormt udspilet (sikkert luft), så det kan engang imellem være lidt svært med bukserne, men det går nok et stykke tid endnu.

Jeg har det dog rigtig skidt, kvalme hele dagen og det har vel stået på ca 3 uger. Især om aftenen bliver det slemt (så jeg fatter heller ikke helt den med morgenkvalmen 🙂 og jeg får iblandt lidt feber om aftenen. Jeg håber snart det er overstået.

lewisstinelewisstine
    Medlem

Jeg har taget en lille smule på (et lille kg måske) men kan dog stadig være i mine bukser… Min mave er også en smule oppustet, mest om eftermiddagen/aftenen. Kvalme har jeg sådan lidt on/off, nogen dage er det virkelig slemt og hele dagen/natten og andre dage er der ikke så meget! Min bryster er vokset ret meget synes jeg, er gået en hel skål op allerede, så håber snart de stopper lidt:o) En smule træthed er der da også kommet ind i billedet, men ellers går det fint, og jeg klarer det hele ved at tænke på det dejlige der sker i mit liv til spril næste år…
    Mvh. Stine

skrupsakskrupsak
    Medlem

hej
    dette er anden graviditet for mig, og den første gang havde jeg stort set ingen gener. Denne gang er der ømme babber, monstertræthed og en kvalme der starter omkring middagstid og så bare bliver værre og værre resten af dagen – så jeg må også tilslutte mig den almindelige undren over udtrykket morgenkvalme.
    Synes det er rimelig belastende at være på arbejde og føle sig som en der burde ligge hjemme og flade den (selvom graviditet ikke er en sygdom….føles det nu en del sådan lige nu). Specielt når ingen ved noget endnu og det helst skulle fortsætte sådan indtil den 1. scanning er vel overstået.
    Puuuh hvor bliver det dejligt når 2. trimeste kommer…..:)
    Mvh. Maria (7+2).

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.