1. lægebesøg

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Min var 8.5 hvilket er rigtig flot. Rigtig lavt er 5-6 der skal du spise jern tilskud. Hvad var din værdi?

Er du meget svimmel, besvimer du? hvis du besvimer er det en god ide at begynde at spise jern og spise mad der indeholder jern. Jordbær(frosne), bælgfrugter, kød m.m.

Anita22Anita22
    Medlem

Jamen det er det du skal så.. Det er jo vigtig blodprocenten holdes oppe for der bliver jo hele tiden brug for mere og mere blod til barnet.

Jeg er lige præcis 9 uger henne i dag. Jeg skal til min første rigtige lægebesøg imorgen tidlig så jeg glæder mig meget til at høre hvordan hun synes det går.

Det må være dejligt at være kommet over de 10 uger.. Hvornår skal du scannes?

Anonym
    Gæst

Hej
    Er bare nysgerrrig efter, at få at vide hvad jeres blodprocent blev målt til. Min var nemlig lav, men nu er jeg itvivl om hvor lav den i virkeligheden er?? Hvad er det normale?? Er der andre der er startet med jerntabletter allerede??

Anonym
    Gæst

min blev målt til 7.1, og jeg fik besked på at tage jern med det samme. Kan være lidt svimmel om morgenen, og lider af konstant træthed, men ellers er jeg ok! Håber snart trætheden forsvinder. Er i dag 10+3!

aprilmamaaprilmama
    Medlem

min blodprocent var på 6,9 hvilket også er meget lav. I min forrige garviditet fik jeg blodtransfussion da min blodprocent var nede omkring 4,9 eller sådan noget, så jeg fik x2 omgange!

Jeg tager jern nu, men jeg får simpelthen så meget kvalme af det, at jeg kaster op 1-3 gange efter jeg har taget det:-// Hvad gør I for at holde på jernet? og for at minimere kvalmen?

Samara

Anonym
    Gæst

Hej Samara
    Jeg tager Ferro duretter, en hver aften lige inden at jeg går i seng. Lider også meget af kvalme, men gjorde det også før at jeg startede på jern. Jeg synes ikke jeg har fået det værere!

ang. scanning, så har jeg tid til nakkefoldscaninning om 14 dage. Der må jeg være 12+4 henne.
    Jeg er allerede blevet scannet, da jeg var 9+0. Jeg blev scannet på en privat klinik i kbh. Det var bare fantastisk!

Anita22Anita22
    Medlem

Åh ja det må være helt fantastisk, hvad kunne du se på den første scanning da du var 9 uger henne? Kunne du se hjertet slå?

Anonym
    Gæst

ja, kunne se et fint billede af den. Så både hjertet blinke, små arme og fingre. Den bevægede sig livligt!

Malle99Malle99
    Medlem

Hej med jer..
    Min blodprocent var ret høj.. 10,8 tror jeg, den var.. Men jeg er altså stadig lidt svimmel, når jeg rejser mig op og sådan.. Men kan det ikke også have noget at gøre med det lidt lavere blodtryk?
    Knus fra Malene

Anonym
    Gæst

Hej

Da jeg var ved lægen, blev min blodprocent målt til 8,5, hvilket jo var fint. Jeg fik dog at vide, at jeg skulle begynde at spise jern, da mine jerndepoter var meget lave.
    Hvordan hænger det sammen?

Ultraviolet (10+6)

MianneRKMianneRK
    Medlem

Hejsa. Kender det alt for godt. Men det har du ganske ret i… Lidt lavt blodtryk kan give svimmelhed og det er helt naturlig, bare hold øje med det ikke tager overhånd med det lave blodtryk, men det skulle lægen jo gerne have helt styr på.
    Jeg er helt i samme båd. Held og lykke.
    Venligst…

Anonym
    Gæst

Husk at når i tager jern, så må det ikke tages sammen med mælkeprudukter, da det gør at jernen ikke blive optaget i den mænge den skal.. Ta jern sammen med at glas juise, så optages det bedre og vent med mælkeprodukter i 1½ time efter intagelse af jern..
    KH Christina

Anita22Anita22
    Medlem

Kære Ultraviolet

Det er fordi der er 2 værdsier der fortæller noget om din mængde jern i blodet

1. Hæmoglobinkoncentrationen, der sidder jern i dette molekyle som bærer ilt rundt i kroppen, så vores celler kan fungere. Det er den værdi vi altid for oplyst..

2. Ferritin som er vores jern depot denne værdi må have været lav hos dig, hvilket også forklarer din lidt højere hæmoglobinkoncentration/blodprocent

Håber det hjalp en lille smule.

Mvh
    Anita 9+2

Anonym
    Gæst

Hej Anita22

Tak skal du have. Måske lidt for advanceret til mig, men har forstået, at det er helt normalt 🙂

Tak

Ultraviolet 11+1

mornytmornyt
    Medlem

Hej
    jeg har været til første lægebesøg i går og der blev bla mit blodtryk målt men kan ikke helt finde ud af om det er normalt.
    hvad ligger jeres på?

KH Anja 9+5

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.