Hvorfor ikke brugt madras til baby?????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2007 Hvorfor ikke brugt madras til baby?????

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    adhdotadhdot
    Medlem

………det er vist noget med støvmider!!! Men som du siger, der er jo både lagen osv. osv. imellem baby og madras – og hvis den ellers ser god ud, så hvorfor ikke 🙂
    Hvis jeg ikke kendte dem den kom fra ville jeg derimod ikke bruge den, og heller ikke hvis den ser gammel ud!!!
    Luft den godt og sørg derefter for at den er gennemtør, så kan jeg altså ikke se noget problem!!!
    …………… synes altså også at man kan være for påpasselig (læs: hysterisk) men det er altså bare min mening!!
    Fx. kunne jeg ikke drømme om at “ødelægge” den spritnye dundyne ved at vaske den…… jeg har jo altså tænkt mig at bruge dynebetræk!!!

MVH Dorte
    32+2

CMai1980CMai1980
    Medlem

Hej alle sammen… håber nogen kan hjælpe… 🙂

Har fået “tilbudt” en brugt seng m. madras osv. billigt…. MEN har jo hørt at man endelig ikke skal bruge en brugt madras til en lille ny baby…. men hvorfor???? Altså der kan selvfølgelig være bakterier fra sidste barn, men hvad hvis man køber en “topmadras” og bruger ovenpå….??? desuden er der jo lagen, evt et stykke under hovedet, og også en “tissestykke” imellem baby og madras……
    Er der en anden grund til det ikke anbefales????

På forhånd tak 🙂
    Knus Camilla (31+4)

gitte3ggitte3g
    Medlem

Tja, jeg har en datter på 3, der lige har fået konstateret astma og allergi overfor husstøvmider og hund. Jeg må indrømme at hun har arvet storebrors madrasser i lift og barnevogn, samt en brugt madras i tremmeseng.
    Det er nu slut med brugte madrasser til mine børn, da jeg på børneambulatoriet fik forklaret, at når barnet bliver udsat for disse allergener, er det i større risiko for at udvikle allergi og astma.

Anneg2810Anneg2810
    Medlem

Ok.. det må være en rigtig god grund til at købe nyt!
    Jeg har selv haft samme overvejelser…

sweetie19sweetie19
    Medlem

Det er bare så dyrt at skifte madras i dobbeltsengen….men det bør man da også gøre hvis det er så farligt med brugte madrasser.

L8pigenL8pigen
    Medlem

Personligt kunne jeg nu heller aldrig drømme om at købe en brugt madras til dobbeltsengen… Dels pga hygiejne, men i høj grad også fordi man slider en madras “i form” efter kroppen.
    Madrasser til baby er jo ikke lavet til at holde i lige så længe som voksenmadrasser, så jeg tror måske de hurtigere bliver “form-slidt” og ikke nødvendigvis passer til det næste barn der ligger på dem.

Tonto78Tonto78
    Medlem

En baby vejer altså ikke nok til at ligge en madras “i form”. Netop derfor har de heller ingen glæde af en springmadras. Så vidt jeg har forstået er det pga støv, at man ikke må genbruge madrasser. Til gengæld skulle det være i orden, hvis madrasserne kan vaskes.
    Vi har købt en brugt barnevogn + lift med madrasser, og efter to gange i maskinen med iblødsætning med eddike og 60 grader tror jeg altså ikke længere, det er noget problem…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.