Pakkekalender…..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Pakkekalender…..

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    mettekkmettekk
    Medlem

Her i huset skal storebror jo have pakkekalender, og jeg er ret sikker på lillebror på 1½ år ville føle sig pænt snydt hvis han ikke også fik en lille fin pakke hver dag.

Men hvad skal man købe til sådan en lille størrelse, når det ikke skal springe budgettet fuldstændig???

Er der andre der laver pakkekalender, og hvad er der er jeres??

Mette – der stadig mangler 14 pakker til den lille

AkkeberAkkeber
    Medlem

Ella får pakkekalender. Jeg har købt en pakke med 16 duplo mennesker “world people”. Så er der til 16 dage. Nogle andre dage får hun duplo togskinner og så ellers hvis der er noget, som hun alligevel mangler fx lidt tøj eller andet.
    Rebekka

BeduttiBedutti
    Medlem

Clara får også pakkekalender og vi er allerede godt igang med at købe ind til den :O)
    Vi har købt nogle små pixibøger, strømper, 1 kr slikpose, rosinepakke, hårpynt.
    Jeg tror vi har 6-7 pakker til Clara og 11-12 stykker til storebror på 7 år og storebror på 13 år skal bare have weekendpakker og der har vi 2 så jeg syntes jeg er godt igang og det er første år jeg er så godt med :O)

Betina og Clara 19 måneder i morgen

Anonym
    Gæst

men her i huset har vi ingen pakkekalendre – i hvert fald ikke endnu. Og faktisk synes jeg ikke, det har nogen hast at indføre dem.
    Storebror på snart 5 har endnu ikke spurgt om det….Han har i øvrigt også fødselsdag 4 dage før jul, så han får sa mange gaver i forvejen i december.

Og hvis vi engang tager det med pakkekalendere op til overvejelse, så er jeg ret sikker på, at vi ender på søndagsgaver….ud fra devisen om hellere nogle færre, men så lidt “bedre” ting…
    Nu må vi se. Måske kan vi trække beslutningen et par år endnu

Lisbeth

BeduttiBedutti
    Medlem

hvis man køber små gaver løbende hele året så behøver det ikke være billige gaver som ikke kan buges til noget :O)
    Jeg syntes nu det er hyggeligt at både købe og give pakkekaldender og syntes det er en hyggelig dag og starte dagen på i december måned med at åbne en lille pakke.

Betina og Clara 19 måneder igår

Anonym
    Gæst

Har faktisk ikke brugt pakkekalender i mange år. Har til gengæld været hammerende upædagogisk og købt chokolade-kalendere ;-S.
    Nå men i år har jeg faktisk overvejet at pakke små juletræs-pynte ting ind til hver af ungerne og så kan de for hver dag hænge en ting på træet. Første søndag i advent henter vi nemlig juletræ og da denne i år falder d. 30. november passer det jo fint. Vi har så også mulighed for at træet kan stå ude indtil jul.
    Søndags gaver bliver så noget andet, en stor fælles pakke for dagen aktivitet: ler og lys til juledekorationer, mel, smør, osv til julebagning, marcipan, nougat, nødder, osv til konfekt. Så alle ‘gaver’ bliver julerelateret og skulle gerne samle os lidt i den travle julemåned.

Anonym
    Gæst

Herhjemme er der heller ingen pakkekalender selvom den store næsten er 5 år- Alexander. Jeg mener ligesom Lisbeth heller ikke, at der er nogen grund til at indføre det så længe han ikke spørger efter det.

Jeg synes idag at børn får i hoved og røv for at sige det lige ud af posen, nogle gange når noget går i stykker af Alexanders legetøj siger han bare ” pyt bare, vi kan bare købe en ny”….
    både på hans fødeselsdag ( på tirsdag) og til jul får han et hav af gaver fra bedsteforældrene, så jeg tror han er godt dækket ind på gavesiden.

Men jeg vil da omvendt også sige, at jeg selv fik pakkekalender som barn, tror dog først det var fra jeg var begyndte at gå i skole og det var da også det bedste hver morgen; man drønede ned at trappen for at se hvad der var i dagens pakke.

Men som sagt, det venter vi med lidt endnu 😉

Hilsen Karen-Margrethe

MariaLPMariaLP
    Medlem

Sidste år, da Rasmus var 8-9mdr., fik han adventsgaver, som var nogle mindre gaver altså træpuslespil og små billedbøger osv. I år får han pakkekalender med små pakker hver dag. Det er da helt klart “bare” for julehyggens skyld. Jeg synes godt, december må være lidt anderledes end andre mdr.

Her bliver det også små gode gaver altså rosinpakker, biler, strømper osv. som absolut ikke sprænger budgettet og som han måske skulle have haft alligevel, men nu bare bliver overrakt/præsenteret på en lidt hyggeligere måde.

KH Maria, der ikke er startet endnu på pakkekalender, men om lidt får masser af tid, da min barsel starter på onsdag :-)-og Rasmus 24.03.07

BeduttiBedutti
    Medlem

lige netop december måned må godt være lidt anderledens og vi elsker bare julemåneden her hjemme :O)
    Her hjemme har ungerne også et hav af legetøj så det er nu ikke fordi de mangler noget men mon der er nogle børn der gør det :O)

Betina og Clara 19 måneder

ps hvor er jeg misundelig på at du skal på barsel lige netop nu :O)

luskemorluskemor
    Medlem

Vi venter med at lave pakkekalender..

Jeg havde egentlig rigtig meget lyst til at gøre det, og har også en masse ideer til hvad pakkerne kunne indeholde. Men, jeg vil vente til Maja selv bliver bevidst om det, og måske begynder at nævne det.

I stedet skal Maja og jeg lave noget pakkekalender-agtigt til hendes bedsteforældre. Det glæder jeg mig til at gå i gang med.

Hilsen Luskemor, Maja og Rasmus

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.