Bider og niver

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    troldemandtroldemand
    Medlem

Når vi leger med Lucas bider og niver han i perioder.
    Han kommer pænt med åben mund og vil give os et kys og en krammer,men tit ender det med at han bider eller niver os.Han bider ikke lige hårdt hver gang.Vi prøver nogen gange at afvente for at se om han gør det hver gang og det gør han som regel.
    Når vi siger “det må du ikke” og kigger surt på ham griner han for det meste og tror det er en leg og siger vi det lidt højt sker det nogen gange at han bliver ked af det.
    Han er en kærlig dreng der deler ud af kys og kram,men vil også gerne bide og nive.
    Ved ikke hvad vi gør forkert eller hvad vi kan gøre for at stoppe det?
    Andre der har eller har haft de problemer?

Malene+Lucas

Anonym
    Gæst

jeps… Det gør Emil også.. og slå, gør han også. Han har altid været meget kærlig, men også voldsom på den kærlige måde. altså mange kram og kys men på en lidt voldsom måde… Nu er han super bevidst om hvad han gør, også når han slår/niver/bider…. Han har det med at slå, og når vi siger” NEJ det vil vi ikke have, du skal ahh ahh ” ja så bliver han stik tosset… og det er lidt farligt, for det kan altså være ret svært at lade være med at grine, når han så skælder ud, men man må tage sig i nakken… men tror det er en sund fase, de skal gennemleve ( det bilder jeg mig i hvert fald ind :0)

Karina og Emil snart 15 mdr

AkkeberAkkeber
    Medlem

Prøv at fortælle ham, hvad han skal gøre i stedet for måske?
    Når Ella niver og hiver siger jeg ofte. “Ah ah” og tager hendes hånd og lader hende ae mig i stedet for.
    Rebekka og Ella 14½ mdr

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg vil gøre som Rebekka skriver at vise ham hvad han skal gøre i steden for.
    Jeg tror ikke de er beviste i den alder og at de ved hvad de gør når de bider og niver og derfor er man nødt til at forklare dem det eller vise dem hvad de skal gøre.
    Clara syntes også nogle gange at det er sjovt at slå os og så griner hun bagefter men når jeg så siger nej og ah ah så krammer hun isteden for

Betina og Clara 14 måneder og 1 uge

GittepvGittepv
    Medlem

Vi har samme problem – men det er heldigvis lidt aftagende lige nu. Netsundhedsplejersken har skrevet om det et par gange, og det har trøstet os lidt. Kan vist lige så ofte være en kærligt udtryk som noget andet. Følelser, der bare må ud, selvom man ikke kan sige dem; altså glæde, kærlighed, begejstring, vrede, træthed, alt muligt.

En af hendes pointer er dog også, at man skal forsøge ikke at gøre det store nummer ud af det, når det sker, og i stedet prøve at stoppe barnet inden. F.eks. med det samme man mærker en åben, fugtig mund mod maven, kinden, låret…

– Gitte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.