Kan det virkelig…..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Kan det virkelig…..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    troldemandtroldemand
    Medlem

passe at der efter 9 mdr stadig ikke er nogen fast sove rytme?
    Nogen dage syntes jeg ikke jeg gør andet end at putte.Nogen gange vil han sove andre gange må han op igen.
    Han er træt,men vil ikke ligge sig til.
    Til natten er det stort set nemt nok.Sover fra ca.19.30-20 til 07.30-08.
    Så er der en formiddags lur på ca. 1½ time.Derefter er det nogen gange det går galt,som idag.
    Han vågner ved 11 tiden.Vi spiser frokost ved 11.30 tiden og leger så.
    Han er træt ved 13.30 tiden og putter sig,men sover kun ca.½ time.
    Er så pylret mange gange i løbet af eftermiddagen og jeg putter ham ca.2 gange uden resultat.
    Nu da kl er 17 prøver jeg igen,med resultat,men dog er han vågen igen nu,ca 40 min efter.
    Er træt af alt det putterri når han ikke gider,men jeg føler det er det han vil,da han hverken gider sidde,ligge,stå eller lege.
    Det blev en lang historie,men er der andre der prøver noget tilsvarende?

Malene+Lucas der er vågen igen.

BeduttiBedutti
    Medlem

puha ja sådan nogle dage kan være hårde men heldigvis er der ikke mange af dem her hjmme (7-9-12).
    Jeg har ikke rigtig nogle gode råd men ved ikke om det er fordi han sover så godt om natten at han sover mindre om dagen???
    Clara er stadig vågen 1-2 gange om natten og skal have en flaske men sover heldigvis med det samme ingen men hun sover så også rimlig godt om dagen

Betina og Clara 9 måneder og 3 uger

Anonym
    Gæst

Her putter vi i øst og vest – pånær natten som fungerer nogenlunde, med lidt hjælp til at finde sutten i ny og næ. Asta MArie er ved at få endnu en tand. Og så var hun også lidt pylret og ville op mere en dhun plejer. Og lidt humørsyg, meget glad, så meget “sur”. OG glad igen. Og svær at putte ordentligt i dagtimerne – vågner efter 15 minutter, 40 minutter osv.
    Fandt min gamle redningsplanke “Vidunderlige uger” bog frem. (gl. version hed “60 vidunderlige uger”) Fra ca. 40. uge og frem til ca 46. uge er der et spring, der handler om at barnet begynder at kunne bruge forestillingsevnen. Kan f.eks regne rækkefølger ud mht noget legetøj, påklædning osv. Det kræver faktisk mere forestilling at sætte noget sammen end at skille det ad… Det gør at verden føles lidt uoverskuelig p.t. – ja, og så er der vel også lidt almindeligt 10-måneders adskillelsesangst og sådan. Så alt andet lige giver det en meget let søvn. Desuden skal de jo også så småt til at lægge om til måske 2 lure om dagen snart, det giver vel også lidt rod. – Jeg prøver at vippe lidt med barnevognen, ellers tager jeg hende op – som regel er hun så i topform en times tid mere, jeg skynder mig at hælde lidt mad i hende, og så lægger jeg hende igen – som regel med mere held.

Jeg synes det er en trøst at når jeg tager hende op, ja så virker hun faktisk frisk nok i et lille stykke tid.

Så prøv at tage det tilbagelænet- der re vist ingen vej udenom, og det er nok ikke noget du skal gøre noget ved.

KH Lotte

troldemandtroldemand
    Medlem

Har også prøvet at være positiv nu da jeg får min nattesøvn.Det tæller nu mest,så kan man klarer lidt mere om dagen,men alligevel lidt trælst.

Anonym
    Gæst

Jeg er på besøg fra april-siden, da jeg trænger til lidt opmuntring 😉 Vi døjer enormt med både putning og nattesøvn. Sover jeres børn fra marts generelt godt, eller er der stadig mange, som har soveproblemer?
    Mange håbefulde hilsner
    Susanne

GittepvGittepv
    Medlem

Jamen, mindsandten… Fandt også lige bogen frem igen og kunne igen krydse af ved alle punkter. Der er helt klart noget under opsejling.

Barn i buksebenet, mor er den eneste, der rigtig dur, mange opvågninger, korte lure om dagen, ingen særlig appetit, pylrermås, glad, trist, glad, klynkende. Og så savl over det hele, for lige at gøre det hele lidt mere interessant.

Så jeg slapper lidt af igen. Har rykket lurene frem idag og håber på at kunne klemme en mere ind sidst på eftermiddagen (krydser fingre) Vi har længe været på to lure, men når de er så korte, som de er lige nu, er det ikke nok.

Så tak for hjælpen, Lotte! Det er ved at være en halvgammel traver, men den kan nu hjælpe godt, den bog.

– Gitte

Anonym
    Gæst

Emil er og så midt i et spring….han sover ikke om natten, og slet ikke i sin egen seng. kun hos os, og da jeg er stoppet med at amme om dagen og kun aften + nat indtil 05, så er det ikke så nemt. men han pyldre vildt, skriger, arrig, griner så det hele ryster på ham :0) men her er det KUN mor der dur. det er sku hårdt . men nu har vi fået plads til ham her den 1 feb. så håber jeg det bliver bedre. men han er tit svær at få til at sove med mindre jeg går laaaange ture. om om aftenen vågner han så snart han bliver lagt og skrigeeerrr: MOOOOOARRR….

SNOOOOORRRRKKKK

Karina og Emil 10 mdr+ 5 dg

troldemandtroldemand
    Medlem

Så slemt er det nu heller ikke har.Lucas er glad og hygger og leger.Og har ikke behov for at hænge hele tiden.Der er ikke tegn på tænder.
    Natte søvnen fejler ikke noget.Bare han får bøvset ordentlig af så putter han gerne i 11-12 timer.
    Prøvede at vente med at putte ham ud idag til han virkelig var træt.Ikke bare da jeg troede han var træt og det hjalp lidt.Han puttede sig hurtigere,men sov ikke længere.

Prøver i at putte samtidig eller venter i til de giver udtryk for træthed også selvom det er lang tid fra den tid de plejer at sove og som passer bedst i jeres rytme?
    Jeg kigger nok for meget på klokken og følger at det er bedst at vi prøver at finde en rytme,men ligeså snart der er en så bliver den ødelagt igen af et eller andet.

Malene

troldemandtroldemand
    Medlem

Hej susanne
    Lucas sover rigtig godt.Fra ca.19.30-20 til 7.30-8
    Det har han gjort i et par måneder.
    Før der skulle vi ind til ham meget når han skulle sove.Ville ikke ligge sig til.Nu putter han sig med glæde bare han får bøvset ordentlig af efter flasken.Vi skal altid ind en gang efter han er puttet og han kommer op og sidde i sengen og der kommer en bøvs.Derefter ligger han sig som regl til at sove.
    Men vi har ikke rendt så meget hos ham om natten.Han sutter på tommelfinger,så vi skal ikke ind og give ham hans sut.Det er nu både godt og ondt.
    Men ved ikke hvad jeres problem er med hensyn til putning og nattesøvn?

Malene + Lucas 9mdr+16dage

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.