Duplo Primo og Rubens Dukker :)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Duplo Primo og Rubens Dukker :)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    lillemy60lillemy60
    Medlem

Først en lille succeshistorie ! Har lige fået opsnappet en lille smule Lego Duplo Primo og hold da helt ferie en succes. Hentede det kl 12 og var hjemme ved Luka med det kl 13 og nu er han lige kommet ud at sove, han har været meget travlt optaget af det lige siden hihi så der skal anskaffes lidt mere. Desværre kan det ikke fåes i butikkerne længere 🙁

Og så til Rubens Dukkerne. Er der mon nogen der har dem, eller har overvejet det? Og kender til dem? Overvejer nemlig at anskaffe Mørke Henry til Luka (han er mulat) da jeg har fundet et sted hvor jeg kan få ret meget rabat på den idag. Han er nok lige lille nok til den endnu, men så kan han få den i julegave 🙂 Så nogen erfaringer?

Vi har masser af Duplo Primo helt tilbage fra min store søn var baby… Han er nu 9½ ;-)Det bruger Ida på 10 mdr også meget tid med at undersøge, sutte på og stable…

Begge vores piger fik hver et Rubens barn i julegave… Ida på 10 mdr krammer og krammer og krammer og storsmiler til den ;-)Alma er 3½ og forstår selvfølgelig bedre at lege med sin… Det er SUPER skønne dukker og kan kun anbefale dem. Tror nu ikke de kommer på tilbud nogle steder… Designerdukker er de jo….

Tigerdyr79Tigerdyr79
    Medlem

Katrine har fået G-Baby i kalendergave, og det er også en succes. Hvis der er nogen der ikke ved hvad det er så er det geomag til baby. Det kan varmt anbefales 🙂

Tanja og Katrine 9½ mdr

…den må jeg ind og google 😉

Tigerdyr79Tigerdyr79
    Medlem

Ja det er vildt smart. Katrine kan bruge en hel time for sig selv bare ligge og lege med det. Sætte det sammen og hive det fra hinanden igen, bide og sutte på det og hamre det ned i gulvet.
    Det ser sådan ud:
    http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=76&vn=71-004204

Tanja og Katrine

lillemy60lillemy60
    Medlem

Jeg har nu købt et Rubens Barn til Luka – har købt Mørke Henry. Der var 40% på den igår hos mamaslife.dk så jeg fik den for 195 kr 😀 Glad blev jeg hihi så den får han om tre måneder når han fylder et år !

Tigerdyr79Tigerdyr79
    Medlem

Okay det har jeg ikke hørt! Det er hård plast der er så stor det ikke kan komme galt i halsen. Hmm kan du huske hvor du har det fra??

Tanja

lillemy60lillemy60
    Medlem

G-Baby var oppe at vende her for nogle måneder siden og det frarådes kraftigt at bruge til børn under 2 år. Jeg kan ikke huske de præcise grunde, men det var den besked de havde fået i Ønskebørn og Fætter BR, og derfor lagerfører de ikke disse varer.

lillemy60lillemy60
    Medlem

Der skulle efter sigende være nogle mindre dele på der kan gå løs og derved være livsfarlige for børnene.

Generelt efter der var et barn der fik slugt en magnetstang og kugle, blev Geomag trukket tilbage i rigtig mange forretninger. Hvis du lægger mærke til det, skal man faktisk de fleste steder spørge efter det, da det ikke står fremme i forretningerne. BR fx lagerførte det – de skal nu bestille hjem mange steder og gør det helst ikke.

Jeg ville nemlig også gerne have haft G-baby da jeg synes det var smart – jeg ombestemte mig dog – jeg tør ikke give ham det. Tænk hvis der er noget han alligevel får slugt.

Så jeg nøjes med min duplo primo 🙂

lillemy60lillemy60
    Medlem

Der skulle efter sigende være nogle mindre dele på der kan gå løs og derved være livsfarlige for børnene.

Generelt efter der var et barn der fik slugt en magnetstang og kugle, blev Geomag trukket tilbage i rigtig mange forretninger. Hvis du lægger mærke til det, skal man faktisk de fleste steder spørge efter det, da det ikke står fremme i forretningerne. BR fx lagerførte det – de skal nu bestille hjem mange steder og gør det helst ikke.

Jeg ville nemlig også gerne have haft G-baby da jeg synes det var smart – jeg ombestemte mig dog – jeg tør ikke give ham det. Tænk hvis der er noget han alligevel får slugt.

Så jeg nøjes med min duplo primo 🙂

Anonym
    Gæst

Hejsa

ja, vi har altså givet det i julegave til Martin på 9½ måned, og det er et stort hit. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at han ville kunne sluge noget af det. Der er ikke mindre dele – ingen stænger eller kugler, så jeg ved ikke lige, hvad der menes når man ikke anbefaler det til børn under 2 år. Kan overhovedet ikke få noget af det ned i den lille dims der kan afsløre, om de ting vi giver ham er for små.

Desuden har de haft det med i badekarret, og det kan vaskes ved 40 grader i opvaskemaskinen.

Hilsen Pia

lillemy60lillemy60
    Medlem

Jeg skriver jo også bare at det ikke anbefales ik?! Det står jo folk frit for om de vil benytte det til deres barn.

BeduttiBedutti
    Medlem

Clara har også fået geomac til baby og det er hun meget glad for

Betina og Clara 9½ måned

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg har også lige været inde og kigge på Claras og jeg kan virkelig heller ikke se nogle små dele som de skulle kunne få i munden og sluge

Betina og Clara 9½ måned

Anonym
    Gæst

Det var ikke en kritik af dit indlæg !!!!! Jeg kunne bare godt tænke mig at vide, hvad argumentet er for ikke at anbefale det – for jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle kunne være. Det er jo ikke det almindelige GeoMag med kugler og pinde.

godt nytår fra Pia

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.