Andre, der sover 3 gange hver dag?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Andre, der sover 3 gange hver dag?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    AkkeberAkkeber
    Medlem

Ella sover i barnevognen 3 gange hver dag. Til gengæld sover hun kun ½ time de fleste gange, så der er ikke meget tid til at nå noget mens hun sover. Jeg kunne godt tænke mig at hun kun sov 1-2 gange, men til gengæld sov lidt længere, men indtil videre er hendes rytme ikke til det. Hun har behov for de 3 lure.
    Jeg har aldrig før hørt om et barn på 9½ mdr, der sover 3 gange. Er der nogen af jeres, der gør det?
    Rebekka og Ella 9½ mdr.

MariaLPMariaLP
    Medlem

Rasmus er 9mdr og sover også typisk 3 gange om dagen som regl 2×1½ time og 1x½-1time jeg har også prøvet at skære en lur væk, men han har brug for alle 3!
    De sidste dage(juledagene) har han dog kun nået 2 lure, fordi han har sovet 3-4timer pr. gang – så lang tid har han aldrig sovet før ad gangen om dagen, så jeg har været ude og “tjekke for liv” ind i mellem – man bliver jo helt bekymret 😉
    Rasmus har faktisk aldrig sovet så godt om dagen før, som han har gjort de seneste par mdr, men han er også en meget aktiv dreng der kravler/møver sig rundt hele tiden og rejser sig op af alt han kan komme i nærheden af, så jeg tænker, det er derfor han har brug for at hvile lidt ekstra 🙂

Hilsen Maria

BeduttiBedutti
    Medlem

i sidste uge var Clara inde i en dum periode hvor hun kun sov ca 45 min af gangen og der var jeg nødt til at ligge hende 3. gang sidste på eftermiddagen men ellers sover hun kun 2 gange og det er et par timer af gangen.
    Jeg kan godt forstå at du gerne vil have at hun sover noget længere af gange for ellers når man da ingenting der hjemme eller man vænner sig måske til at have et lille pus om benene mens man arbejder :O)

Betina og Clara 9 måneder og 1 uge

inge2706inge2706
    Medlem

Jacob sover også 3 gange hver dag. Det er meget forskelligt hvor længe han sover ad gangen, men i dag sov han 1½ , ½ og 1½ time. Det er jo meget godt, men han har lige haft en periode hvor han kun sov ½ time ad gangen, og det var alt for lidt, for så havde han slet ikke udsovet. Han skal i dagpleje her fra 2. januar, så må vi se om hun laver om på hans soverytme.
    Hilsen Inger, som meget snart skal på arbejde igen…tilbage til sine mange børn i skolen, som hun savner….

Det er vist stadig meget individuelt… Ida sover to gange… Ca 1½-2 timer formiddag og igen 1½-2 timer eftermiddag…

3. januar skal hun i vuggestue… Så bliver der sikkert rod i rutinerne igen 😉

Annette og Ida 10 mdr idag 🙂

AkkeberAkkeber
    Medlem

for når Ella ikke sover, så bruger hun det meste af tiden på at spise.
    Men hun er en dejlig pige og hjælper gerne med at hive det vasketøj ned, som jeg hænger på tørrestativet 🙂
    Rebekka og Ella 9 mdr

MariaLPMariaLP
    Medlem

Ja, kender godt til det med vasketøjet. Her er det en yndet beskæftigelse at folde det ud som jeg lige har lagt sammen, så jeg plejer at synge “The Never Ending laundry” (let omskrevet fra “den uendelige historie”) imens!
    Men selvom Rasmus sover rimeligt, så synes jeg sjældent, jeg når alt det, jeg gerne vil, og ja, der går bare ENORMT meget tid med at lave/smøre mad, spise og rydder op efter spisning!

Anonym
    Gæst

Asta Marie sover altid en time efter hun er vågnet (TIDLIGT). Det er den først lur. 1 time fra 7-8 eller sådan. Så har hun en formiddagslur og en eftermiddagslur. Men hvis hun en dag er vågnet ikristeligt tidligt, f.eks 4.45 (det hænder!) og ikke kan lægges igen – så ryger der lige sørme også et powernap på fra 17.30-18. Og hendes rytme er stadig sådan at klokken 19 er hun træt og 19.30 skal hun ligge i sin seng.

Jeg har helt droppet de der ambitioner med at “nå noget” i lange stræk – jeg når noget imens hun er vågen. Altså f.eks elsker hun at være med ude at handle. De ting, man ikke så godt kan imens hun er vågne, gider jeg sjældent mere en en time ad gangen (vaske gulv f.eks) … Og jeg synes hun er sjov at opleve, – og jeg elsker de små pusterum for mig selv. Så jeg napper gerne 3 stks.
    Kh ALOT

AkkeberAkkeber
    Medlem

ellers kommer hun alt for sent i seng. Her til aften sov hun først 21:30 og det er for sent.
    Før julen sov hun senest 20:30 og gerne 11-12 timer i træk, men nu er hun begyndt at gå 1 time senere i seng og stå en time tidligere op og nu er det slut.
    I morgen skal hun sove to lure og så må hun komme tidligere i seng. Jeg er heller ikke meget for at hun skal sove ude i barnevognen nytårsaften ved 17-tiden.
    Rebekka og Ella 9½ mdr.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.