Pålæg

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

… bruger vi flødeost, fiskefrikadeller, avocado, frikadeller, torskerogn, makrel.

Vi har ingen maveproblemer. Husk fra ca. 9 mdr. skal han følge familiens almindelige kost, så det er bare med hele tiden at få fyldt lidt nyt på.

🙂 Lene

troldemandtroldemand
    Medlem

Vi har nok snakket om det før,men hvad putter man på rugbrødet som er godt.
    Lucas har spist rugbrød de sidste 14 dage med leverpostej og er glad for det.
    Skal man tilbyde ham noget andet på brødet eller fortsætte lidt med leverpostejen.
    Kan den lille mave tåle hvis man giver for mange nye ting?Han er jo ikke så gammel endnu.

Malene og Lucas 7½mdr

joelinejoeline
    Medlem

Vi har prøvet at give Anika rugbrød, men hun gider ikke æde det.. Har prøvet at give hende med og uden pålæg, og hun har fået lov til selv at sidde og spise… Men lige lidt hjælper det….

Hvordan får i jeres til at spise det??????

Nå. Mht pålæg, så kan man jo putte det på man synes…. og lige har i køleskabet… De må jo få alt efterhånden, så det er jo bare et spørgsmål om hvad de kan li og hvad de kan tygge 😉
    Min store dreng, var særligt glad for leverpostej og kødpølse.. og det er er han så stadig 🙂

–Tanya

Anonym
    Gæst

Prøv sønderjysk rugbrød eller bobdebrød. Vores store dreng var heller ikke meget or rugbrød i starten, så han fik bondebrød i stedet – indtil der var lidt flere kindtænder….

Lisbeth

Ida spiser smøreost, skæreost, makrel, torskerogn, kødpølse, kalkun… Det eneste hun til nu ikke kan lide er leverpostej 😉

troldemandtroldemand
    Medlem

Jeg smurte bare en mad en dag.Bondebrød med leverpostej og han smagte lige en gang på det kiggede på mig og jeg sagde “uhm det smager godt” og så spiste han noget mere.
    Det var nu meget nemt,men jeg vil prøve nogle nye ting.Lucas har ingen tænder endnu,så jeg finder lige noget smørpålæg.

BeduttiBedutti
    Medlem

min søster gjorde det i starten at hun kom lidt mælk over rugbrødet og det virkede vist ret godt.
    Det var vist noget hun havde læst om her inden??
    Det så ret ulækkert ud men hendes datter spiste det :O))
    Clara har bare guffet i sig fra starten så her har ingen problemer været med det men det skal lige siges at Clara vist er et madøre som hendes storebror :O)
    Vi startede ud med smørerost og så leverpostej og i dag har vi prøvet makral og det var også et hit og så bruger vi bondebrød da det er noget bløder end almindelig rugbrød og Clara har ikke rigtig nogle tænder og tygge med :O)

Betina og Clara 7 måneder og 3 uger

Anonym
    Gæst

Eller med kogt æg, grønsagsmos i smørreost og grønsagspostej. Ellers bruger vi samme pålæg som dem ovenfor på bondebrød.

mettekkmettekk
    Medlem

ja, jeg er ved at brække mig, men jeg er også seriøst kræsen, men ungen elsker det og fisk er jo så sundt.
    Det er også lige til at smørre og vi kører stadig kun i det smørbare. Begge Mine spiser stort set alt, og det er godt nok underligt, for jeg spiser stort set ikke noget, er virkelig kræsen. Nogen gange hvis der er noget i min mad, jeg ikke kan lide, så kan jeg finde på at give det til Robert på 3 og han spiser det gerne :o)
    Godt med unger der ikke er kræsne ligesom deres mor!!!
    Mette

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.