hvad søren skal jeg gøre…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 hvad søren skal jeg gøre…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

ja, der sker bare så meget lige nu! De kommer om på maven når de ligger os skal sove. Om dagen sker der 1000 ting, de spiser mere fast føde…De lærer at forfine pincetgrebet (Asta Marie kan nu nappe meget små brødstykker op) De rulle rundt, sidder så småt, vil gerne krybe og kravle… – de fatter så småt afstande adskillelse og sammenhænge: de genkender ting, mennesker, sange og rytmer…. Der er fuldt knald på kedlerne derinde i knolden på dem. har lagt mærke til at det hjælper at skærme imod indtryk. Jeg lægger en “tung hånd” på Asta Marie, når hun skal sove/falde til ro i sengen, og det rykker i hendes lille krop, for der er så mange impulser, måske skulle hun lige klappe og kradse lidt på sengens tremmer, måske kunne hun lige kigge over sengeranden…..sov. osv. De skal have hjælp til at finde roen.
    Men alle eg kender siger, “nårh ja det, ja det går over… der kommer snart en anden søvnrytme”…. Jeg putter et par gange hver aften, men de andre gange er det meget hurtigt, at give sutten og læge dynen på igen….

KH Lotte

Anonym
    Gæst

Emil vågner mange gange om aftenen, inden vi går i seng. nu idag er han vågnet 3 gange på 1½ time og græder. det er som om han ikke kan finde ro, og der sker en masse i hans hovede.. nogen der har samme problem ?? synes der er ro , så det kan ikke være det. han har nu gjort det i et par uger efterhånden.

karina og emil 7 mdr

inge2706inge2706
    Medlem

Fat mod! Nu har Jacob sovet “igennem” de sidste 2 nætter (jeg tør næsten ikke skrive det). Det har vi aldrig prøvet før, så det er et helt mirakel. Han har dog fået sutten en enkel gang og er kommet over i vores seng, men han er holdt op med at rode rundt og sover sødt og længe! Han har sovet 12 timer de sidste to nætter….VILDT.
    Jeg ved godt at det er rigtig HÅRDT – har jo lige været der… Men endnu engang – FAT MOD, det ændre sig.
    Hilsen Inger og Jacob (7 mdr. og 7 dage) – nu sovende om natten….

KinsellaKinsella
    Medlem

Sådan er det også hos os. Har dog spekuleret på, om det er fordi hun er ved at få sine første tænder eller om det er fordi hun er forkølet, mn hun mosler også rundt og så snrt hun vågner bare lidt op, ruller hun rundt på maven eller møver sig op på knæ og ligger og kalder ud gennem tremmerne på sengen. Så der er mange grunde til at de sover dårligt ikke??De sidste par dage har hun også vågnet op og grædt og kan ikke altid (men for det meste) ammes i søvn, og samtidig med hun græder er hun ved at gabe kæberne af led, fordi hun er træt. Har også været hyppigt oppe om natten for at amme – er ved at være lidt belastende. Manden har dog ikke overskud til at træde til før om en måned. – så holder ud lidt endnu.

Kinsella

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.