Sove metode.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Det er jo ikke meningen med ‘Godnat og sov godt’ at børnene skal græde sig i søvn. Har brugt rådene ang. rutiner osv. til min søn og han har altså aldrig grædt sig selv i søvn….

BeduttiBedutti
    Medlem

men er det ikke det de gør, altså græder sig i søvn???
    Jeg ved godt at I går ind til dem efter et stykke tid og giver sur og siger godnat igen og putter men de må jo begynde at græde igen siden I skal der ind flere gange og det må da være at lade dem græde sig i søvn.
    ja måske jeg er helt galt på den men det er ikke en metode jeg ville kunne bruge til noget
    Betina og Clara 7 måneder og 1 uge

Anonym
    Gæst

kan kun sige at jeg fik en lille piece om spædbørns søvn hos SP… små 4 sider der kun bekræfter mig i, at det vi gør, og måden er det helt rigtige og på ingen måde skadeligt! Bla. barnets gråd er tit i disse tilfælde udtryk for protest og er altså ikke ulykkeligt. Som der står : børn opgiver ikke deres priviliger uden protest! og at det er de færreste der bare selv siger mælken fra og får en rytme selv.!! Der står ydermer at en god søvn er vigtig for hele familien og barnets trivsel. mor skal evt. sove på sofaen med ørepropper og ikke blander sig mens far klare den lille. det er selvfølgelig en anden sag hvis barnet er sygt eller på anden måde skal det selvfølgelig have maksimalt tryghed og evt putte hos mor og far.men det er ikke optimalt for nogle af parterne. og egentlig kun for sin egen samvittigheds skyld. det er desuden heller ikke sundt at amme alt for meget om natten for barnets tænder ( selvom det ikke har fået nogle ) men igen så er det jo hvad man har lyst til. men nu er barnet så gammelt så det kan begynde at indordne sig og ikke omvendt! karina og emil som nu kan falde selv i søvn uden at græde og sover igennem

Anonym
    Gæst

Vi brugte de gode råd om ritualer og putning. Min søn græd så ikke når vi gik ind til ham, men lå egentlig bare og ‘rumsterede’. Vi gav ham sutten og sagde godnat, for at han skulle føle sig tryg. Det gjorde vi i 2 dage, derefter har han bare lagt sig til at sove med det samme. Så nej, det handler ikke om at børnene SKAL græde sig i søvn, men om at lære dem at lægge sig til at sove.

Anonym
    Gæst

det er bare SÅÅÅÅÅ dejligt… Emil blev lagt igår 19:30 hvor han lagde sig til at sove, så vågnede han lige kort og pev lidt, så jeg puttede ham , gav et kys og sagde godnat og gik. han faldt i søvn med det samme. indtil kl 05:30 hvor han fik mad og sov så videre i egen seng til kl 07:30 så det var lige 12 timer:-)

Endelig en god nattesøvn :_)

Karina og Emil 7½mdr

JoJo00JoJo00
    Medlem

Jeg har ikke læst “Godnat og sov godt”, men jeg ejer til gengæld et godt og grundigt gennemtygget eksemplar af “Sov igennem uden gråd”.

Forfatteren, Elisabeth Pantley, udtrykker fuldstændig mine egne følelser og ideer om børneopdragelse – jeg er skræmmende enig med hende i alt hvad hun siger. Da jeg havde læst bogen, havde jeg hverken lyst eller behov for at søge råd om barnesøvn noget andet sted. Metoderne er logiske og rummer så meget kærlighed og nænsomhed, og så er de bygget på forskning indenfor området – og det er lige mig.

Vi har specielt haft problemer med middagssøvnen, og da vi kørte efter metoderne i bogen, fik vi det løst på 2 uger!
    Vi har lige haft en lang grim periode med afbrudt nattesøvn, men årsagen har HELT klart været, at hun har haft en skideirriterende fortand, der bare var halvanden måned om at komme ud! Den brød igennem, men så helede tandkødet op igen, så brød den igennem igen, og så helede det op igen osv. Men pludselig blev tanden ude, og så ophørte natteballaden øjeblikkelig. Så det kan jeg ikke give bogen æren for, men jeg tror at vi ved hjælp af bogen har forebygget en masse nattesøvns-faldgruber, og det måske er derfor hun altid har sovet godt om natten?!

Hmmm…svært at vide. Men jeg melder mig klart under fanen af “Sov igennem uden gråd”-fanklubben 😉

Sov godt
    JoJo

Tak for svarene alle sammen….Mit største ønske er bare et barn der ik skriger som en sindsyg om natten!!!!!!!!!!!!Må prøve mig frem…Jer der bruger sov igennem uden gråd har i prøvet den metode til at vænne børn fra flasken til at sove på???Jeg ka ik få det til at virke….
    Kh Tina og Jack 7mdr og stædig som et æsel…..

Anonym
    Gæst

tror det er vigtigt at du holder fast så han ikke bliver forvirret. hvis du pludselig begynder på noget andet finder han jo ikke en rytme med det nye!? hvis du er usikker på hvad du skal så snak med din SP.og sidst men ikke mindst : HOLD VED!!! hårdt men det virker. på 9 dage har vi fået vendt det hele en omgang og Emil sover nu igennem. han bliver lagt 19:30 , vågner 04:30 og får mad , bliver lagt igen og sover til ca 07:30 I SIN EGEN SENG :-))

karina og emil 7½mdr

BeduttiBedutti
    Medlem

Hvad med at låne den på biblo???

Betina og Clara 7½ måned i morgen

Anonym
    Gæst

Åh, det er ikke ligetil at koge ned til et resume som andre kan forventes at få udbytte af, synes jeg. Hvad med at låne bogen?

Måske er der nogen herinde, der vil låne sin ud? Jeg har haft lånt f. eks. slynger ud til andre mødre herindefra, fuldstændig uden problemer.

🙂
    Joanna

samismorsamismor
    Medlem

jeg har ikke lige råd og tid til at købe bogen men har store problemmer med natputningen og at få min guldklump til at sove igennem selv i egen seng.

råd ønskes.

AkkeberAkkeber
    Medlem

Jeg lånte den bare på biblioteket.
    Det er ikke bare en metode, men alt efter hvordan dit barn er, er den fuld af gode idéer, som du kan sætte sammen til lige netop den metode, der passer dig og dit barn.
    Held og lykke med projektet 🙂
    Rebekka og Ella 7½ mdr

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.