Nu er det ikke sjovt længere….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Nu er det ikke sjovt længere….

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    GittepvGittepv
    Medlem

overhovedet faktisk. Det der med skemad. På mandag har vi prøvet med skemad i fem uger – og hun åbner stadig ikke munden…:o( Til gengæld vågner hun hver time hele natten og nægter at sove videre medmindre hun får brystet i munden. Og hun bliver ikke bare småmuggen – hun bliver rasende. Tror egentlig ikke, hun spiser så meget – ligger mere bare og mimrer med brystvorten i munden.

Om dagen sover hun en halv time ad gangen. Og det kan tage et par timer at falde i søvn pt. Øv altså.

Jeg synes virkelig, vi har prøvet alt. Hirse, majs, ris, øllebrød, havregrød. Tykt og tyndt. Med flere forskellige slags skeer. Hun får lov at rode i det. Med og uden frugt. Og flere forskellige slags mos. Hun glor bare på skeen, stikker måske den lille tunge ud. Vi har prøvet at putte skeen i munden på hende alligevel, f.eks. når hun griner og nogle gange synker hun det også. Andre gange kommer det ud igen. Virker ikke sur over det, men heller ikke tilbøjelig til at åbne munden efterfølgende for lækkerrierne.

Jeg er trææææææt! Og hun har røde rander i øjnene af træthed. Har selvfølgelig også lige haft feber et par dage med dertil hørende uro, men det er ovre nu. Altså feberen, ikke uroen.

Hjælp søges af desperat mor… Beklager det roddede indlæg. Har træt unge på armen…

– Gitte (med datter på 6½ mdr)

Nej det lyder absolut ikke særlig sjovt 🙁 Har du mulighed for at få en anden til at passe hende i så mange timer at hun bliver sulten nok til at måtte åbne munden for skemaden?? Hvis du er ude af øje…. måske ude af sind… bare for et øjeblik så hun får mad og du får sovet 😉

Kh Annette og Ida 7½ mdr

Anonym
    Gæst

Det kan måske være ørerne den er gal med. Det med at hun ikke sover længere tid af gangen skyldes måske ligeså meget at hun har ondt og ikke at det er sult. Ved ikke om det er derfor, men måske skulle du få hende checket

GittepvGittepv
    Medlem

Heldigvis/desværre er der ikke tegn på, at hun har ondt. Var til lægen med hende efter feber i tre dage, men der var intet at se/høre på lunger, ører eller hals. Ej heller ser det ud til, at der er tænder på vej – men der kan man selvfølgelig ikke være sikker. Forklarer dog ikke helt fem ugers skevægring…

– Gitte

Endahl2007Endahl2007
    Medlem

Altså fat mod…

Julius er absolut heller ikke den store spiser. Hans bror ÅD skemad fra han var 4 måneder.. Julius her ville først nogenlunde accepterer det som 6 måneder. Han bliver 7 måneder på lørdag, og jeg synes stadig at jeg savner at han åbner munden.

Det er sket nogle få gange, hvor han virkelig har spist. Den første gang var da min veninde gav ham et glas frugtmos.. han åd halvdelen….. og jeg kunne altså ikke selv få knægten til at spise !!??!

Lige pt gider han absolut heller ikke skemad… han tager en mundfuld, og så kigger han bare rundt i rummet… åbner absolut ikke munden.
    Mit trick i starten var at “dyppe” den lune græd på skeen ned i noget frugtmos (købe), sådan så det var på spidsen af skeen… så åbnede han altså munden.

De sidste par dages tid er jeg selv begyndt at lave grød, men nu gider han sgu heller ikke og spise den.

Jeg skal starte job her 1/11, og jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige til hans DP at han spiser… for han spiser jo ikke rigtig noget.
    Har overvejet lige at prøve en ny omgang købegrød, bare for at se om han er sart eller hvad han er…

Men mit råd er måske.. få en anden til at give maden (ikke familie) og se om hun ikke bare vil smage en lille smule…

Dorte og Julius

AkkeberAkkeber
    Medlem

Hej Gitte,
    Puh ha, det må være hårdt.
    Du skriver at du har prøvet det hele. Har du prøvet at give hende det samme hver gang i et par dage så hun vænner sig til en smag ad gangen?

Vi bruger nogle skeer fra Føtex med sådan en indikatorfarve i midten, der skifter farve hvis maden er for varm. Hvis det er for koldt nægter Ella også at åbne munden, men efterhånden spiser hun næsten alt, der er lunt, “flydende” og uden klumper.

Er der ro omkring hende når hun spiser? Ella bliver forstyrret i spisningen hvis der står for mange ting på bordet eller hvis den af os der ikke mader går igennem rummet.

Det var bare lidt tanker. Held og lykke med det.

Rebekka og Ella 7mdr

tussemussetussemusse
    Medlem

hej.
    min dreng var lidt sådan, ville slet ikke have grød. han vendte hovdet væk og græd hvis jeg fortsatte. jeg snakkede med min sp og hun sagde jeg skulle prøve at holde helt med at tilbyde ham andet end bryst, og kun give ham andet hvis han var meget interesseret i det. ex et stykke gulerod mens jeg skræller gulerødder til aftensmad.
    det har hjulpet, han er nu 6 mdr og 3 uger og vi er lige startet på grød og mos igen, nu smiler han og siger uhmm hele tiden og er så glad. han var ganske enkelt bare ikke klar til skemad tidligere… er endda en stor dreng på næsten 9 kg
    mht at vågne 1000 gange om natten og vil have brystet i munden for at sove videre, så var william ligesådan, jeg læste sov igennem uden gråd som har mange foreslag til lige netop det, og det har allerede hjulpet helt vildt.
    mvh tina

susmolsusmol
    Medlem

Tror også jeg ville prøve at holde 14 dages pause med grøden – måske det ser helt anderledes ud så…
    Og lige en anden tanke – man kan altså godt springe grødperioden over. Har både en veninde + en kusine, der har gjort det – ammet fuldt ud indtil omkring 8 mdrs alderen og herefter så småt begyndt med små stykker mad.
    Mht. nattesøvnen – jeg føler med dig – ingen gode råd herfra, kæmper selv med samme problem. Er ved at blive vanvittig!
    Hilsen Susanne

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.