Kostplan og sovevaner seks mdr…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Kostplan og sovevaner seks mdr…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Har ikke tilmeldt mig mødregruppe denne gang… Har været i mødre gruppe med mine to andre børn – og vi ses stadig.. Denne gang syntes jeg ikke at jeg “orkede” nye bekendtskaber…
    MEN… Kan mærke at der er mange ting man deler med sådan en gruppe af mødre med børn på samme alder… P.t. husker jeg INTET om hvad de to andre spiste hvornår… hvor ofte de sov osv…. Mangler lidt sammenligning… (selv om jeg ved at børn er individuelle 😉

Ida vågner ca kl 6-6.30… Hendes første måltid er en flaske med MME…. Ca 200 ml…

Ca kl 8.00 sover hun en lur i vognen… Npgle dage ½ time, andre helt op til 2 timer…

Ca kl 10 får hun grød – og vand i en kop…

Så er hun vågen en times tid før hun får endnu en flaske – den tager hun kun 50 ml af… så måske den er overflødig….?

Ofte er hun igen træt og kan puttes.. Sover forskelligt fra ½ til et par timer igen…

Ved 14 tiden flaske… Forskelligt hvormeget hun tager af den… Ofte 100 -150 ml…

Ca 16 mos/grøntsager og vand i kop… Vi skal vel til at koge kødboller nu…?

Kl 18.30 sharp skråler hun efter flaske nr fire – og tømmer den ofte for 200 ml….

Derefter godnat og sov godt 🙂 Hun sover gennem hele natten…

Gider i de vågne timer ikke ligge meget på gulvet længere… Vil kun sidde op med støtte fra mig… og række ud efter alt…

Hvilke vaner har I andre?

Annette og Ida 6 mdr

samismorsamismor
    Medlem

magni er 5 snart 6 mrd (25 sep)

klokken 6.00 for han flaske med 150 ml mælk ( drikker kun 125 ml) sover da videre i mors seng til 7.30.
    klokken 8.30 anden flaske med 125 ml mælk og vi står op og leger.
    klokken 9.30 kommer han i barnevognen og vi aflevere sami ( storebror i børnehave. her sover magni ca 45 min..
    10.30 for han en halv portion risgrød/hirsegrød med frugtmos og en kop vand
    11.30 en flaske mælk ( 125 ml) og han sover alt fra 30 min til 2 timer udenfor.

resten af dagen for han en flaske mælk ca hver anden eller tredje time og lidt most banan..

klokken 18.00 grønsagsmos med katoffel og vand
    19.00 en flaske vælling ( 120 ml ca)
    Et varmt bad og godnatsang klokken 19.45

klokken 20.00 ca 50 til 75 ml mælk og så sover vi til næste morgen ca 6.00

Anonym
    Gæst

Dagen hos os ser ca. sådan ud:

ca. 7.00: Vågner og ammes
    ca. 8.30: Ammes igen
    ca. 9.30: Falder i søvn i barnevognen ifm. at storebror afleveres i børnehaven. Sover til ca 12.00
    12.00: Ammes, ren ble og leg i en halv times tid
    ca. 12.30: Grød hirse/ris/majs – med 1-2tsk. svesker eller frugtmos. Vand af kop. Spiser hj,.lavet grød af 1½ dl vand. Olie i grøden + mme-pulver
    ca. 13.30. Puttes i vognen
    Ca. 15: Vågner – ren ble. Ammes, men tager ikke så meget, inden storebror hentes i børnehaven
    ca. 17. Ammes – kun en kort hyggetår og puttes i barnevognen
    ca. 18.30: Kartofler m. grøntsager. Spiser 2-3 små kartofler + en lille gulerod/ broccoli/blomkål eller hvad vi andre nu får. Moses med gaffel – smør + mme i mosen
    Ud på aftenen: Ammes 1-2 gange – mere hygge end reel spisning. Tager ofte en powernap på ½ time ved 20-tiden.
    ca. 22: Får 150 ml vælling på flaske. Sover så igennem til 7.00 næste morgen.

Jeg tror, at det næste amme-måltid, der ryger her, bliver morgenamningen, når hun nu snart må få havregrød/øllebrød – eller måske noget frugtmos om eftermiddagen i stedet for en amning.
    Det er mit indtryk, at amningerne lige efter spisning egentlig mere skyldes, at hun er tørstig end sulten – hun er ikke super gode venner med sin kop endnu.

– og jeg kan sagtens følge dig mht. at glemme ting og sager. Jeg har også totalt glemt, hvordan vi kom fra 2 til flere ske-måltider med storebror – altså hvornår på dagen, vi gav ske-måltid nr. 3…
    – og hvornår vi fjernede hans morgenamning til fordel for grød.
    Jeg kan bare huske, at han ikke havde ret meget tålmodighed til at vente på, at grøden kølede ned om morgenen 🙂

Indtil videre virker Thea nu tilfreds med de måltider, hun får – og hun trives bestemt, som hun skal. Men…senest til 1. november skal amningen have en ende, for så skal jeg jo tilbage på arbejde og min mand på barsel i 3 mdr – og det med amning kan han jo ikke:-) – og jeg orker ikke det der med at skulle amme, inden jeg skal afsted om morgenen – og da slet ikke med en mere i huset – på knap 4 år, der skal i børnehave…..

Lisbeth

Anonym
    Gæst

Hej alle!

Så er Frederik blevet ½ år (hurra hurra!) og har faktisk en rytme … til sin mors store glæde :o)

Frederik vågner omkring kl 6 (son sin storebror) og vi står op stille og roligt … ved 6.30-tiden får han en flaske hvoraf han drikker 100-150 ml. En halv times tid senere drikker han som regel resten og senest 8.30 bliver han lagt i barnevognen og sover ½ time.

Så er han vågen knap 3 timer hvor han spiser en god portion grød med frugtmos + vand og 1 time senere får han en flaske hvor han drikker ca 100 ml.

Ved 11.30-tiden bliver han puttet i barnevognen og sover 1½ time.

Så er han igen vågen 3 timer hvor han får mos/grød + vand og 1 time senere flaske (tager igen ca 100 ml) og så sover han ½ time ved 16-tiden.

Kl. 17.30 spiser vi aftensmad – Frederik spiser en god portion grøntsagsmos (kan lide alt det vi har prøvet indtil nu!) + vand og ved 18.30-tiden får han nattøj på og en flaske i soveværelset (drikker 150-200 ml) og sover lige til næste morgen …:o)

Storebror på 2 år går også i seng senest kl. 19 – det bliver sjovt når de skal sove på samme værelse og puttes sammen :o)

Hurra, hurra … jeg synes det er så skønt at vi efterhånden har en nogenlunde idé om hvornår der skal ske hvad … lige indtil det ændrer sig naturligvis :o)

Frederik er meget glad for at ligge på maven og kan efterhånden også næsten sidde … sammen med os på gulvet eller i sofaen!
    Jeg glæder mig til at begynde at gå ture med ham i barnevognen hvor han sidder og kigger – det er så hyggeligt …

God dag til alle!
    /Trine & drengene

Ja det er rigtig dejligt at man nu kan tilrettelægge sin dag en lille smule 😉

Ida har siddet op i vognen et par gange nu (vha ryglænet 😉 Hun nyder de mange nye indtryk, suuuger alt til sig – og sover dejligt bagefter…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.