Hvordan med koffein

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Hvordan med koffein

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Endahl2007Endahl2007
    Medlem

Nu er jeg ikke selv hverken te eller kaffedrikker, så derfor kan det da godt være at I griner over mit spørgsmål…

men der er koffein i TE ????

Dorte

gravidpigegravidpige
    Medlem

Hej med jer!

Jeg ved at man ikke må få alt for meget koffein i graviditeten – det kan vist mindske babys vægt samt andre ting jeg ikke lige kan huske.

Men tror I dcet er ok at drikke 2-3 kopper tynd te om dagen?

Det er jeg nemlig blevet ret afhængig af – men jeg laver den ganske tynd, så det kan jo ikke være meget koffein der er i.

Knus fra Mette i uge 25

lholmlonelholmlone
    Medlem

Ja der er jo koffein i kaffe, te, cacao og cola og det er derfor man skal passe meget på med at drikke for meget af det.
    Jeg tror ikke det er noget problem hvis man drikker 3-4 kopper tynk te om dagen, men hvis det var stærk te tror jeg ikke det ville være det bedste..

Hmm… drikker både the og spiser chokolade…. 😉

Anonym
    Gæst

Hej!

Jeg tjekkede lige og fandt dette på Fødevarestyrelsen:

Koffein i kaffe og cola
    Koffein findes naturligt i kaffe, te, kakao, colanød, maté og guarana. Desuden bliver koffein anvendt som tilsætningsstof i læskedrikke som fx cola. Indtagelse af 50-200 mg koffein modvirker træthed, mens en dosis på 200-500 mg kan give hovedpine, rystelser, nervøsitet og søvnbesvær. En normal kop kaffe indeholder 50-80 mg koffein. En halv liter cola må maksimalt tilsættes 75 mg koffein. Stærk te kan indeholde lige så meget koffein som kaffe.

Fødevarestyrelsen fraråder, at gravide får mere end 300 mg koffein pr. dag, hvilket svarer til 4-6 kopper kaffe. Hvis du er gravid og også drikker cola eller spiser andre koffeinholdige fødevarer, bør du drikke mindre kaffe.

Der er altså ingen grund til panik … jeg kunne slet ikke drikke kaffe sidste gang og nyder min morgen cafélatte hver morgen denne gang – og hvis jeg får lyst til en kop te senere så tager jeg det :o)

God weekend!
    /Trine

gravidpigegravidpige
    Medlem
    lykkebebslykkebebs
    Medlem

hej hej
    lige på besøg fra august 06. jeg drak altså både kaffe( 3 kopper dagligt) og gumlede chokolade og min søn har det skam helt fint. vejede 3400 ved fødslen, så tror ik du skal bekymre dig så meget. værre ville det være hvis du sad og pimpede hver dag,ik 😉
    vh Tanja

Anonym
    Gæst

Hej tedrikkere

Jeg drikker også te, men jeg spurgte i min te butik om der ikke var noget uden koffein. Der er kommet en ny slags te, som er lavet på en slags pinde. Det er altså ikke te blade der bliver brugt. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad te’en hedder, men der er flere varianter. Har I en Kaffe/the butik i jeres by vil jeg gætte på Kan købe det der. Jeg køber mit i Hans & Grete i Århus, men ved det også kan fåes i Horsens f.eks.

Jeg skifter bare mellem den koffein frie og den anden, så kan der ryge lidt mere ned på en dag.

Og nu kommer der jo også snart gang i julete’en! Jubii

God weekend Line

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.