Plukkeveer …

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle!

Jeg vil gerne høre hvordan I forholder jer til plukkeveer på dette tidspunkt af graviditeten – jeg mærkede aldrig en eneste plukkeve da jeg var gravid emd Nicolai (som er 15 mdr. nu) men denne gang har jeg mærket dem den sidste uges tid.

Jeg er godt klar over at det er helt normalt men vil høre jer hvordan I forholder jer … lader I som ingenting, hviler I jer når de kommer (hvis I kan!) hviler I jer selvom de ikke er der (forebyggende) eller hvordan?

Jeg er sygemeldt så har jo mulighed for at hvile meget (og lytter måske nærmest for meget til min krop hvis I forstår …) men ved ikke om det er det rigtige at gøre; jeg vil jo nødig provokere noget til at ske før tid …

Bør jeg tænke ekstra meget over hvor meget jeg bærer på Nicolai? Han er en stor dreng på godt 13 kg og det er min mand der klarer det meste med ham så lidt må jeg vil godt løfte ham?
    Hm … en lang historie på et – måske – simpelt spørgsmål men er novice mht. plukkeveer!

/Trine 25+1

mai2007mai2007
    Medlem

og ja, så hviler jeg mig så meget jeg kan, især eftermiddag og aften.

mai2007mai2007
    Medlem

Jeg får af og til plukveer, især når jeg anstrenger mig lidt, går hurtigt eller dyrker motion. Men det generer ikke særlig meget, så jeg mærker sådan set bare efter, hvordan jeg har det og fortsætter som oftest bare i nedsat tempo. Jeg kan ikke se nogle steder, at det skulle være farligt eller noget, så det er indtil videre min taktik! At lytte til kroppen.
    Hilsen mai2007 23+2

Anonym
    Gæst

Hej Trine.
    Jeg havde også rigtig mange plukveer sidste gang hvilket resulteret i at min livmoderhals forkortede sig. Det startede meget tidligt og jeg havde rigtig mange, men var ikke så god til at lytte til min krop. Men denne gang har jeg næsten ikke haft nogen har været bedre til at passe på mig selv.
    Men tror ikke du skal bekymre dig medmindre du har rigtig mange hele dagen. Min livmoderhals er i forvejen kort pga. keglesnit så jeg tror det havde noget at sige i min sidste graviditet.
    Jeg prøver at sætte tempoet lidt ned når de kommer og har fået at vide at jeg helst ikke skal bære mere end 5kg.
    Har du det ellers godt ?
    hilsen Huyen

Når jeg blir lidt stresset (som jeg blev idag under min bytur alene med min trodsige datter på 2 år 😉 så kommer plukkeveerne som perler på en snor… Jeg er nødt til at stoppe op for at få “luft” når de kommer sådan.. Men de varer som regel kun et minut eller der omkring…
    Min datter vejer 13 kg og hende slæber jeg stadig rundt på hvis hun ikke følger med frivilligt – og det er nok lige i overkanten kan jeg mærke….
    Under min anden graviditet i 2004 havde jeg haft så mange plukkeveer at min livmoder var fuldstændig slap og slet ikke ville trække sig sammen bagefter – de gav medicin direkte i livmoderen ad flere omgange for at få den i “omdrejninger” igen. (Fik planlagt KS)

…plukkeveerne er ikke farlige så længe de kun varer kort , du skal bare tage de hvil din krop beder om 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.