Resultat af glukosebelatsningstest!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Resultat af glukosebelatsningstest!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg blev testet i sidste uge da min far har sukkersyge – og lægen sagde at resultatet var flot … mit fasteblodsukker var 4,2 og mit blodsukker efter de to timer var 4,4.

Jeg har søgt lidt på nettet fordi jeg gerne ville vide ‘hvor flot’ mit blodsukker er og jeg kan da godt se at det er inden for det rigtige område men jeg kan ikke finde ud af hvad det ‘optimale’ blodsukker er – hvis man kan tale om det!

Er der nogen der ved noget om det?!

Jeg er rigtig glad for at alt er ok – jeg har nemlig testet positiv for sukker i urinen både i denne og sidste graviditet men min læge siger at det kan være f.eks. frugtsukker der driller (hvis man lige har drukket juice eller spist en banan)

/Trine 23+5 & Nicolai 15 mdr.

badlandsbadlands
    Medlem

Det handler sådan set også mere om hvor godt du nedbryder, så når du 2 timer efter er nede på samme niveau, er det fint. Tallene i sig selv siger ikke så meget, men der står lidt om det her:

http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/diabetesblodsukker.htm

Mvh
    Lone

moemoemoemoe
    Medlem

Jeg har også fået foretaget glukosebelastning hvor mine “tal” også var gode. Men tænkte også det samme som dig,hvor godt er det så :o)
    For et par uger siden var jeg så til lægesamtale i anden forbindelse,men hun blev helt overrasket over min 2 timers værdi på 4 (nåede at blive helt nervøs for at der var noget galt for aner ikke hvad det tal vil sige 😉 Men hun sagde så,at “de siger” at tallet helst skal være under 7,8 efter de to timer…..så ja,det kan man jo godt sige er flot så,ik :o)
    Held og lykke med graviditeten.
    Vh. Jannie 21+2

Anonym
    Gæst

Godmorgen!

Jeg skal til lægen i dag med Nicolai – 15 mdr. vaccination og vil da også lige spørge lægen der … men kan godt se at jeg roligt kan slappe af!

God dag!
    /Trine 24+0 & Nicolai – der skal stikkes i dag :o( Han plejer ikke at have noget problem med selve vaccinen men har de andre gange fået feber efterfølgende … vi får se!

jalinajalina
    Medlem

Kener ikke grænserne, men mit faste blodsukker var 2,6 og efter de to timer 5,8 og det skulle være meget fint.

Mvh jalina, 35+0

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.