termin og forventning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 termin og forventning

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej, det er nok mest til Jer, der har født før. Var det så før eller efter terminsdagen???
    Jeg fødte nr 1 på selve terminsdagen – totalt overraskende, havde regnet med som min mor og to søstre at gå 2-3 uger over tid. Nr 2 blev født en lille uge før. Så nu forventer jeg sikkert at føde før terminen…og går 2 uger over. Men det siges, at hvis det ellers er samme far, så kan man nogenlunde regne med samme mønster.
    Når vi kommer lidt nærmere vores terminer, kan vi jo altid lægge et par fødselsberetninger ud – til gavn og skræk (?) for alle Jer førstegangs… Fra en rigtig kvindearbejdsplads med mange 40-50-årige ved jeg, hvor slemt det kan være, at man pludselig skal være tvunget til at høre på alenlange historier om enten mandelsmutning (manden sad i bilen og ventede) eller fødsler, der trak ud i dagevis. Blot fordi man er gravid forventes det, at den slags historier er vældigt opbyggende for moralen – og at man gider høre om chefens hæmorider og sprængte underliv…
    Nå, men i sidste ende glemmer man hurtigt alle genvordigheder, når først den lille ligger der – frygt ikke fødslen – hele menneskeheden er baseret på den begivenhed som millioner af kvinder har været igennem før os.

Anonym
    Gæst

1. gang fødte jeg 3 dage før scanningstermin (10 dage efter Mens termin)

2. gang fødte jeg 5 dage over scanningstermin (3 uger efter mens termin)

denne gang tror jeg at scanning og mens termin kommer til at passe sammen, men ved det ikke før den 12. 09… spændende!

Trøsten ved at gå over tid er at man får flere dage på fuld løn 😀 Barslen tæller jo først fra man har født…

BeduttiBedutti
    Medlem

hvis man får fuld løn under barsel :O)
    Jeg er gået 17 dage over første gang og 14 dage 2. gang.
    Denne gang skal jeg have et planlagt kejsersnit så mon ikke det bliver 1-2 uger før termin???

Betina

Anonym
    Gæst

*GGG* ja jeg kan godt huske fra sidst hvordan man skulle lægge øre til den ene fødselsberetning efter den anden og hvor de blev værre og værre…. Men det er nok også de grusomme der hænger ved, de der hvor det bare er gået som smurt er jo ikke spændende at fortælle….
    Men et eller andet sted er en fødsel jo også noget at det mest ekstreme en kvinde kan komme ud for, det er noget man husker.

Da jeg ventede min søn gik jeg 10 dage over termin og regner sådan set også at gå over denne gang. Man siger jo også, at det går stærkere sidst og da det ved min søn tog 6½ time alt i alt så regner jeg med at tage afsted til sygehuset så snart veerne er rimlig tætte på hinanden denne gang.

Det er ikke helt gået op for mig endnu det der med at skulle føde en gang til – så ondt gjorde det jo heller ikke ( jo det gjorde men man kan bare slet ikke huske en smerte der er så stor ) så det går nok først op for mig når jeg er på rundvisning på fødegangen eller ser den famøse ” 3 fødsler “…. Den tid den bekymring.

Hilsen Skrapsak, 11+6

Anonym
    Gæst

Sidst fødte jeg 17 dage efter termin (mens + scanning gav samme termin). De 17 dage var laaaange. Denne gang overvejer jeg at fortelle venner og familie at min termin er først i april 😉 så jeg slipper for at skulle svare på om jeg nu ikke snart skal føde.

marsbumba 9+5

Anonym
    Gæst

Jeg fødte Nicolai 1 uge før termin – vandet gik stille og roligt morgenen før han blev født, så vi tog ind og blev undersøgt og blev sendt hjem igen med besked om at jeg skulle sættes i gang et døgn efter hvis der ikke var sket noget (pga. infektionsrisiko når vandet er gået!)

Vi havde en hyggelig dag hjemme uden smerter og da vi gik i seng kl. 22 startede veerne få minutter efter – klokken 01 ankom vi til Hillerød sygehus og kl. 04.21 blev Nicolai født – en god fødsel uden andet ‘smertestillende’ end lattergas til sidst!

Hvis det går lige så godt næste gang vil jeg være meget taknemmelig …:o)

/Trine 11+2 & Nicolai 1 år

Anonym
    Gæst

Jeg fødte 3 uger før terminen – en fin og ok størrelse pige (2800 g). I øvrigt en god fødsel på 7 timer fra vandafgang.

Denne gang håber jeg at kunne vente ligeså længe – og meget gerne længere – men er lidt bange for at føde før.

🙂 Lene

Anonym
    Gæst

Jeg vågnede med veer om morgenen på termins dagen, men Monster kom først kl 02.53 – godt 19 timer efter. God og naturlig fødsel.
    Kom til at grine af din beskrivelse af de utallige fødselshistorier man skal trækkes med… Nok mest fordi jeg ved, at jeg selv griber en ver chance til at fortælle om min egen 🙂
    Marie ´(9+6)

Anonym
    Gæst

det lyder som en rigtig god ide at strække terminen lidt over for venner og familie. Min søster gik 18 dage over tid med den første og endte med at indtale besked på tlfsvareren, at der ikke var sket noget endnu og de nok skulle ringe rundt, når det var overstået. Det var den første i familien og også blandt deres venner, så der var rigtigt mange, der ringede for liiige at høre…

Anonym
    Gæst

Jeg fødte præcis på scanningsdatoen… Bare i den forkerte måned. Så istedet for den 21-03, blev det da jeg var 36+0, den 21-02…
    Og jeg havde ellers satset på at gå 7-14 dage over, ligesom min mor og søster, men jeg blev snydt

Så jeg håber på at gå lidt tættere på termin denne gang, for jeg vil ikke blive på sygehuset om natten…

Majken

pippelippippelip
    Medlem

Godt initiativ, hyggelig læsning…
    Jeg gik 11 dage over mens termin og 13 dage over scannings termin sidst. Jeg havde en dårlig fødselsoplevelse sidst (skal nok spare jer for detaljer, men det endte som det skulle, med en sund og velskabt datter), derfor vil jeg bede om planlagt kejsersnit denne gang og føder så nok før termin.

Pippelip

mammaelvismammaelvis
    Medlem

Jeg gik 17 dage over tid og blev derfor sat igang. Kan læses inde på min dagbogs indlæg (længere historie) efter 27 timers fødsel mv. Så glæd jer ;o)

Mette

Anonym
    Gæst

Supert at læse om jeres beretninger, jeg gik over med 10 dage sidst, og var også træt af venner og families ringen og sms’en.
    Denne gang siger vi starten af april, så vi forhåbentlig slipper for alle de opkald.

Jeg håber ikke det går meget hurtigere end sidst, for så når jeg nok ikke længere end til vores badekar ;o))

Helle

Anonym
    Gæst

jeg født 15 dage over termin sidst – havde jeg vidst, hvordan jeg skulle bruge presseveerne, var det nok kun blevet 14 dage over- Thor blev født kl. 00.25.
    Jeg blev sat igang efter scanning og “overtidskontrol” d. 19.12.03 kl. 15 – fik en stikpille. Kl. 18.30 var vi på sygehuset igen med hvad vi troede var kraftige plukveer – jordemoderen var bange for, at min krop var gået i krampe – men det var veer, og jeg var 3-4 cm åben. Kom i badekar et par timer og kom så op og fik prikket vandet – fik en epidural og fik presseveer lidt over kl. 23. Thor kom 00.25. – og så endte det hele på operationsgangen, fordi moderkagen sad fast. Det sidste kunne jeg godt have undværet….

Så alt i alt har fødslen taget 6-7timer fra start til slut, og jeg har denne gang fået at vide, at vi skal køre, så snart der er veer – ellers risikerer vi ikke at nå ind….
    Jeg frygter at moderkagen sidder fast igen – der er en forhøjet risiko…
    Lisbeth

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.