Jeg bliver snart sindsyg af….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Jeg bliver snart sindsyg af….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    gravidpigegravidpige
    Medlem

….at gå og spekulere SÅ meget!

Jeg er pt. sygemeldt da jeg lider af døgnkvalme og migræne næsten hver dag.

Det foregående døgn har jeg ligget vandret med opkast og den ondelse migræne og jeg nåede at kaste op ca. 10 gange på 12 timer. Ret uuholdeligt!

Da jeg så her i morges så mig i spejlet, var der næsten ingen mave mere, men jeg havde tabt 1 kg. det døgn, så selvfølgelig er det fordi jeg har kastet så meget op.

Men men men……jeg er bare så bange for, om det bette pus kan holde til alle de anstrengelser jeg har med migræne og opkast flere gange i ugen. Jeg fik pludselig den tanke i morges: Jeg tror ikke den lille lever mere” – hvorfor ved jeg ikke, men håber ikke det er min 6. sans der spiller mig et puds.

Jeg ved ikke om jeg er på randen af sindsyge, men når man har haft det super dårligt de sidste 4-5 uger, så bliver man altså lidt bims i hovedet.

Skal først til NF scanning i næste uge – øv der er længe til og jeg kan jo desværre ikke mærke den elille sparke endnu – det er altid så rart når man kan det, så ved man da den lille lever!

Bekymring og snøft fra Mette i 12. uge::))

gravidpigegravidpige
    Medlem

….at i går da jeg lå i sengen, fik jeg ret mange lændesmerter a’la’ menssmerter, men de gik heldigvis over da jeg havde været på toilettet.

Hvad skal det nu til for – endnu en bekymring!

Knus fra Mette i 12. uge::))

Anonym
    Gæst

Da jeg var gravid med Carla (3 år) kastede jeg op konstant de første 4 måneder og tabte 3 kg. Jeg havde det forfærdeligt, men hun hyggede sig fint derinde og tog ikke skade. Smerter i mave og lænd (også selvom de kan være ret voldsomme) skyldes at din livmoder strækker og udvider sig – kroppen arbejder på højtryk for at skabe et godt miljø til den nye beboer. De frygtelige tanker man pludselig kan få om at der er noget galt med barnet, er hårde og man kan få meget skyldfølelse af det, MEN det er en del af den proces man skal igennem for at indstille sig på at blive mor – med det ansvar, glæde og angst det indebærer. Nu er jeg andengangs gravid og derfor forberedt på det fysiske og hormonerne, men angsten og usikkerheden dukker da op igen.
    Sagt på en anden måde: for mig lyder din situation hård og belastende, men naturlig. Dog skal siges at hvis du bliver ved med at være bekymret – ikke får din søvn osv, så kan det være rart at snakke med læge eller jordmoder.
    Håber at du snart får det bedre.
    Marie (8+6)

Anonym
    Gæst

nej hvor jeg dog føler med dig din stakkel. Og hvor er det rart at se man ikke er den eneste der lider. Jeg har også døgn kvalme med opkast ind imellem. Det er virkelig svært at tænke positivt og som du selv skriver man bliver lidt ør i hovedet af bare at have det dårligt og ikke komme ud. Tror altså ikke den lille tager skade af at man har det dårligt. Håber snart det går den rigtige vej for dig for det ville da være forfærdelig hvis al det ubehag ikke snart ender
    mvh. Huyen

AbelineAbeline
    Medlem

Jeg er på besøg fra oktober-termin, og vil bare fortælle dig, at jeg igennem mine (3) graviditeter hver gang har været sygemeldt igennem det meste af graviditeten med opkast, besvimelsesanfald og svimmelhed – har været bundet til sengen i lange perioder. Nu har jeg ikke født nr. 3 endnu, men de to andre har begge været sunde og raske drenge. Den første var ikke så stor – men det er han blevet siden hen, med min 2. søn kastede jeg meget mere op, og var dårligere end med nr. 1 og han kom ud og var buttet og rund, vejede 4 kg og var perfekt på alle måder.
    Jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget om barnet. Det er svært, for når man ligger og har det enormt dårligt, ja så kan mange grimme tanker få lov at passere igennem et tåget hoved – hold ud din stakkel – det er rædselsfuldt, men de fleste får det jo bedre længere henne i graviditeten!!

Mange tanker og hilsener fra Line (33+0)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.