Hej hej med jer…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 Hej hej med jer…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Tjah det her emne er lidt … pikant? Hvordan er jeres sexliv???? Jeg synes ikke helt at det er så nemt. Jeg føler skyld over at jeg ikke gider, for det er virkelig bare det… jeg er for træt. Det må sgu være svært at forstå for vores dejlige fædre? Jeg ville føle mig svigtet!
    Mit humør svinger også op og ned og jeg føler mig enorm usikker på mange ting, det tror jeg også spiller en stor rolle. Men det er også med til at forstærke problemet. Jeg har ikke lyst når jeg er ked af det! Men det er jo meget normalt, men det forstærker det også bare… til sidst bliver jeg så usikker på om vores forhold kan holde når jeg er så meget i vildrede… vi skal jo have et barn! Det er ikke så godt at få det sådan, men jeg tror sgu at hormonerne løber af med mig engang imellem. Kender i det eller er det bare mig der tænker katastrofetanker engang imellem? Jeg tuder seriøst over beverly… hi hi!
    Noget helt andet jeg lige vil spørge om er: FORSTOPPELSE!!! Hvad sker der lige for det? Det gør jo pisse ondt, hvad gør i, og har i det overhovedet? Jeg synes umidelbart at jeg bruger for lang tid på at spekulere på mit næste toiletbesøg… GRRRR!
    Kærligst Mette

joelinejoeline
    Medlem

Hej mette 🙂

Jeg tror det er rigtigt som du siger at det er hormonerne der løber af med dig..
    Det er jo helt normalt at have humørsvingninger og det påvirker selvfølgelig lysten til sex..
    Her løser vi problemet ved at snakke om det.. Jeg har måske ikke lyst en aften fordi jeg er sur/gal/ked, eller træt.. Så snakker vi om det og heldigvis er min mand så forstående at han kan sætte sig ind i det.. På den måde ved han at han skal være lidt mere sød til at være kærlig og værdsættende overfor mig, når jeg er trist..

Tja.. måske er det fordi vi er nygifte?? I hvert fald virker det godt her 🙂

Forstoppelse… Ja, det har jeg også lidt af og til.. Jeg spiser ferroduretter (jerntabletterne fra apoteket) og de gør det altså ikke bedre… Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre ved det, andet end at sørge for at drikke en masse vand, da det kan hjælpe.. Du kan jo også spørge på apoteket om du må tage laktulose når du er gravid?

–Tanya 8+5

Anonym
    Gæst

Vand og fibre i rigelige mængder. F. eks. Resultat Plus, uskadelig og ikke-vanedannende fiberblanding fra Naturdrogeriet, rørt op i et stort glas vand – og vupti, maven virker igen.

Mht. sex, så lider jeg lidt af “hvad skulle det nytte, jeg kan jo ikke blive mere gravid?” – og det er jo ikke fedt, hverken for ham eller mig. Men sådan er det, og jeg gider ikke presse mig selv eller have sex uden lyst.

🙂
    Joanna

MillingMilling
    Medlem

Hej Tanya
    Tak for din tilbagemelding… det er nu bare rart at der er nogen der har det lidt ligesom en selv.
    Jeg har snakket længe med min kæreste i aften, det var bare rigtig dejligt at få sat ord på det hele. Det med forstoppelsen… tjah det er vel bare en del af charmen??? Ej ,jeg tror at jeg gør noget ved det, jeg tror at jeg spørger min læge, det kan der jo ikke ske noget ved.
    Ha`det godt. Kærligst Mette

MillingMilling
    Medlem

Hej Joanna
    Tusind tak for dit råd, jeg har skrevet det ned og vil tage ud og finde det i morgen. Det er sgu ved at være lidt træls. Jeg spiser nemlig mange fibre og drikker rigeligt vand, men det hjælper ikke rigtig, så det er dejligt med gode tips… tak.
    Ha`det rigtig dejligt… Kærligst Mette

KinsellaKinsella
    Medlem

Mht. Afførring anbefales det at spise svesker mod forstoppelse – har ikke selv problemet. Måske fordi jeg spiser masser af rugbrød mod kvalmen – det er ret effektivt synes jeg.

Sex – kun hvis begge har lyst, men nogle gange drejer det sig jo også bare om, at man lige skal i gang :-)Man kan måske gøre det på et tidspunkt, hvor man ikke er så træt. Men ja jg kender det – nogle dage vil man altså hellere sove…………..

Kh Kinsella

Stella66Stella66
    Medlem

Jeg vil gerne anbefale Magnesia, som er nogle piller, man kan få i håndkøb og som man tager om aftenen, og så er der gevinst næste morgen 🙂 Det er helt uproblematiske, når man er gravid.

Og hvad sex angår, så har jeg heller ikke, men jeg er enig i, at man nogle gange bare skal i gang… og hos os bliver det lagt langt fra sengetid, for efter aftensmaden er jeg totalt bombet. Jeg glæder mig til, at det vender, for jeg har hørt, at lysten skulle vende tilbage i 2. trimester.

Held og lykke til jer alle
    Jez
    9+3

susmolsusmol
    Medlem

Jeg har brugt loppefrøskaller mod forstoppelse. De er supereffektive, men meget lidt spændende at indtage. Det er en slags skaller man drysser i et glas vand eller evt. ovenpå youghurt – jeg tror de fås i Matas. Men som sagt de er ikke sjove at få ned – konsistensen er væmmelig (især i vand), men de virker! Hilsen Susmol

susmolsusmol
    Medlem

Jeg har brugt loppefrøskaller mod forstoppelse. De er supereffektive, men meget lidt spændende at indtage. Det er en slags skaller man drysser i et glas vand eller evt. ovenpå youghurt – jeg tror de fås i Matas. Men som sagt de er ikke sjove at få ned – konsistensen er væmmelig (især i vand), men de virker! Hilsen Susmol

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.