Ingen logik

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    KinsellaKinsella
    Medlem

De fleste jeg kender (inklusive undertegnede) venter med at fortælle om graviditeten til de er tre måneder henne. Hvor er logikken egentlig henne,når man er så træt, at man har lyst til at snuppe en lur hen over skrivebordet allerede når kl. er 11.30.På mit arbejde har man så endvidere vedtaget at skulle lave en del overarbejde frem til jul og næsten alle mine kolleger er superbegejstrede for planen-jeg er bare træt og kan ikkelige overskue, hvornår det er menigen, at jeg skal overarbejde. Har en søn i forvejen på 2. Når han først er puttet om aftenen strutter jeg altså ikke længere af energi. Jeg har lige været i sommerhus i et par uger, hvor jeg også var en del sammen med familien og fra sidst på formiddagen er jeg bare træt og hvis jeg ikke får en masse små mellemmåltider får jeg kvalme. Alligevel prøvede jeg bare at holde skansen, i stedet for at sige- hey jeg er gravid og træt, så nu går jeg ind og ta’r en lur. Er endvidere en lille smule i tvivl om jeg skal vente med at fortælle det på arbejde til jeg har været til nakkefoldsscanning,på den anden side kan jeg forstå, at det er en længere affære og det har jeg egentlig tænkt mig skulle foregå i arbejdstiden. Så jeg fortæller det nok bare om nogle uger.

Kinsella 9+4

Nej det er der faktisk ikke rigtig nogen logik i….. Måske er det det der med den markant mindre risiko for at abortere efter uge 12.
    Jeg valgte at fortælle det ret tidligt på mit job. Dels fordi jeg også bare var så træt så træt så træt, men også fordi alle alligevel ville kunne se at der var noget i vejen, hvis det skulle gå galt. Så ville jeg hellere at nogle vidste det, så jeg ikke skulle fortælle alle det, men at det kunne sive stille og roligt. Desuden var min hemmelighed bare alt for god at holde hemmelig – jeg var det nød til at have nogle søde kolleger at glæde mig sammen med. Men der er vi jo så forskellige…..
    Held og lykke med den lille guldklump.
    Knus fra Annemette feb 07 (11+6)

josusd1josusd1
    Medlem

jeg ser heller ikke det logiske i dette.
    Jeg har faktisk en anden teori. Jo før du siger det jo bedre!!
    Skulle der ske noget inden uge 12, som de siger , der er risikoen mindre. Jamen så vil man jo stadig blive trist, man elsker jo det man har i maven, foster eller baby eller hvor langt man nu er.
    Og er det federe at skulle stå og sige, ved i hvad, jeg var i 11 uge og mistede barnet, pyt skidt!! Næppe!!
    Vi har fortalt det med det samme, både af glæde men også at præventiv hensyn. Så er folk ligesom forberedt.
    Følg det der passer dig bedst er mit råd..
    Susan

happy24happy24
    Medlem

Sjovt nok kender jeg ingen, der har kunne vente til de 12 uger er gået med at sige det. I vores omgangskreds har det været omkring de 8-10 uger henne man har sagt det -og så lidt tidligere til den nærmeste familie. -Vi har ikke megen tålmodighed:-)) Jeg er også SÅ træt og har kvalme hele dagen, så jeg var også nødt til at sige det på jobet tidligt.

Anonym
    Gæst

Jeg har tænkt det samme og har allerede sagt det til rigtig mange allerede. I mine sidste to graviditeter har jeg også ventet. Sidste gang gik det så galt og det var lidt akavet at skulle forklare hvorfor jeg var ked og trist. Jeg vil fortælle det tidligt denne gang af mange grunde. Bl.a. fordi det er lidt underligt at det skal være hemmeligt hvis det nu IKKE går godt. Og så kan man jo ligeså godt dele glæden med andre så længe man kan.

Kh. Astrid fra Apriltermin

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.