hvorlangtid vågen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2007 hvorlangtid vågen?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Det er meget forskelligt hvordan Emil sover om dagen. Men her på det sidste er han begyndt igen, på at sove hver 2 time ca. indtil eftermiddag, så er han mere vågen.så fra kl 16-17 tiden sover han ikke mere, før han kommer rigtig i seng . Vi bader ved 19-20 tiden alt efter hvor meget han har sovet om dagen. så får han sutten og kommer op til enten mig eller far og putter. så han falder i søvn stille og roligt, når vi lige har hygget ½ times tid. Men har I nogle soveritualer, så han kan genkende at nu er det sovetid. Enten et bad, en sang, eller gøre noget andet med ham, så han finder ud af , at når det er overstået så skal man sove 😉
    og så i øvrigt sutteklud over ansigt!
    Karina og Emil 11 uger imorgen

Anonym
    Gæst

Hej!
    Min lille prins på 2 måneder er ca. vågen 1,5 til 2 timer ad gangen om dagen inden han bliver puttet i sin barnevogn igen. Hvorlangtid er jeres små prinser og prinsesser vågen i dagstimerne?
    Om aften sover han sin sidste søvn ca indtil 17.30 – 18.00 og så kommer han rigtig i seng kl. ca 20.30 – 21.00. nogle aftner sover han med det samme andre aftner døjer vi ca i en times tid med ham. De fleste nætter sover han indtil kl 04.30 nogle nætter dog kun til 03 eller 04 men sover faktisk med det samme igen efter amning også selv om han først vågner der 04.30 tager han lige et par timer mere. Så tror ikke det er fordi han er sulten han ikk vil sove om aften men måske fordi han har svært ved at overgive sig. Vi giver ham sutter mange mange gange og lige pludselig lykkes det og han sover. Har i nogle gode råd til aftenputningen?

Anonym
    Gæst

Min datter er vågen 45 min til en time af gangen og så sover hun til hun spiser igen efter fire timer.
    Og om natten går der gerne 7-8 timer ml. måtiderne.
    Hun er 10 uger i dag. Og det sker efterhånden at hun er vågen i mere end en time.

Men tror det er meget forsklligt med babyer

Ida kan godt være vågen i flere timer… Både tre og fire…. I går var vi fx til konfirmation – hun sov stort set ikke hele dagen… Hang bare hos os på skift – og sugede indtryk til sig…..

BeduttiBedutti
    Medlem

Clara kan også kun holde sig vågen 1-1½ time om dage men fra omkring 18 tiden til hun falder i søvn kl ca 20.30 (ja i dag har hun ikke sovet siden kl 18 og ligger stadig og kigger i sin vugge her kl 22.00) hun vågner så 2 gange i løbet af natten og skal have mad men sover med det samme og sover gerne til omkring 7.30 hvor vi alligevel skal op men sjovt når er hun meget hurtig træt igen om morgenen og hun når kun lige at blive vasket og få tøj på så er hun klar til at sove igen

Betina og Clara 9 uger og 1 dag

bunningbunning
    Medlem

Josefine er meget vågen om dagen…nogengange op til 6 timer, men så er hun også sur og tvær…
    Normalt står vi op ved 6-7 tiden og så sover hun igen ved 10-11-12 tiden, tager så 3-4-5 timer og er vågen til hun kommer i seng mellem 20.30-22, her sover hun så til ca. 5-6 tiden!
    Vi bader ved 19 tiden, får nattøj på og derefter putter vi i sofaen og hun får en tår babs inden hun falder i søvn….nogen dage falder hun helt i søvn ved mig og andre dage lægger jeg hende ind og så ligger hun er nulrer lidt inden hun falder i søvn af sig selv…

Anette og Josefine 11 uger på mandag

AkkeberAkkeber
    Medlem

Ella har haft dage, hvor hun kun har sovet et par timer ialt i løbet af dagen (Fra kl. 7 om morgenen til kl. 22). Hendes motto var: “Hvorfor sove når man kan spise?”
    Rebekka og Ella 9 uger og 5 dage

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.