Er der ingen pige-børn herinde mere?? + jul

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2007 Er der ingen pige-børn herinde mere?? + jul

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    morkarina1morkarina1
    Medlem

hejsa tøser..

nu er emnet lige oppe omkring det med hvor store vores dejlige unger er, og der er ikke en eneste pige i blandt andet end abby..

kunne virkelig godt tænke mig hvis der kom flere på banen med deres børns vægt og størrelse og især piger ( vil os godt hører om drengene men det er ikke så nemt at samligne dem hihi)

glæder i jer til julen?? er i begyndt at overveje julegave, og hvad ungerne skal have på..

regner med at jeg køber et par bukser og bruger den kjole som mandy havde på til sin første (og eneste) jul som trøje da den er syet så stor at den kan bruges til det.. vi har købt noget træ togbane og en gå vogn fra peter plys i lyserød til hende..

mange knus karina

Anonym
    Gæst

Hej med dig.

Kan da godt forstå du gerne vil høre lidt mere om pigernes størrelse. Det kan jo ikke helt sammenlignes med drengenes størrelse.

Mht. jul skal vi være hjemme i år og så må dem som har lyst komme hos os. Aner ikke hvad Andreas eller for den sags skyld hvad de to andre skal have til jul.
    Min erfaring er, at de små ikke gider at lege så meget det legetøj som er alderssvarende, når de har nogle størrer søskende. Så vil de altså lege med deres legtøj eller noget mage til. Men jeg finder nok på noget. :-))
    Hvad han skal have på?? Tja noget pænt. Smiler.. Har aldrig brugt det med noget desideret juletøj.

Knus fra Trine

Hej Karina….
    Jo Lilly er her også – jeg har bare været lidt fraværende…
    Lilly vejer ca 10 kg og er mindst 74 cm høj. det er dog tal der er en 3 uger gamle, så helt præcist ved jeg ikke..

Jeg ender sgu nok med at købe hele verden til hende, men realistisk bliver det nok nogle (fysisk) små gave og så mest penge, så vi kan købe noget til et værelse hun meget gerne skulle ende med at få i 2008….
    Knus Annemette

cnbcnb
    Medlem

Hejsa!

Vi har haft sundhedsplejerske i dag og fået målt og vejet Sara som er nøjagtig 8 mdr. Hun vejer 9,1 kg (3,1 ved fødslen) og måler 74 cm (51 cm ved fødslen) Så hun er faktisk en stor pige 😉
    Fik lavet boel test som gik godt, ørene er jo ligesom også blevet checket efter fødslen, men skeler ikke eller noget.

Hun sidder selv, men kan stadig vælte hvis hun får overbalance og ruller fra ryg til mave og omvendt. Hun står fint og kan stå hvis hun holder fat i en bordkant e.lign.

Til jul tror jeg ikke vi køber noget særligt. Altså hun får da selvfølgelig gaver men så længe hun ikke helt forstår det, så tror jeg vi sparer lidt i år ;-)Hun får jo hvad hun har brug for hen ad vejen og der er jo også gaver fra bedsteforældre og andre. Det bliver nok storesøster på 3 som får lidt mere hun er jo allerede begyndt at snakke om julen..

Knus
    Charlotte og Sara

morkarina1morkarina1
    Medlem

det med hun er røget et hak ned så hun ligger -1 det gør vores pige os, dey har hun sådan set altid gjort og derfor var vi på sygehuset i juli (hun stoppede helt med at tage på) men det er der ingen der siger noget til, for så længe de ikke bliver ved med at dykke ned så betyder det ikke det vilde.. men dejligt at se at der er andre end mig som har et barn som er slank i det..

knus karina

Dotti2Dotti2
    Medlem

Altså jeg holder mig jo mest til januar gruppen, da det var der jeg gavde termin. men er da også herinde og “snuse” lidt engang i mellem, da Julia først blev født d. 2. februar.
    Julia blev vejet i tirsdags og vejer nu 8,1 kg og er 73 cm lang. Hun var 51 cm og vejede 3340 g ved fødslen. Hun er lige gået et “hak” mere ned i vægt skalaen. Øv men sp mener det er fodi hun er så aktiv på gulvet. Hun er jo også begyndt at komme godt rundt i lejligheden. Så hun knokler en del. Prøver bare at give hende godt med smør på og i hendes mad.

Kh Dorthe og Julia

BeduttiBedutti
    Medlem

Hej Karina
    Jeg hører godt nok til i marts måned men min datter blev vejet for nogle dage siden og der vejede hun 7,5 kg og var 68 lang så hun er helle ikke så stor men SP sagde at hun lå lige på gennemsnittet så det var fint men hun sagde også at børn nu om dage er store og derfor bliver forældre med børn der ikke er så store nervøse fordi de virker så små men Clara er ikke special lille men bare almindelig.
    Jeg har 2 store drenge og de har altid være nogle basser som babyer så jeg skal også lie vænne mig til Clara altså ikke er så stor :O)

Betina og Clara 7 måneder på mandag

PS jeg glæder mig helt vildt til jul når vi skal til at have de små fine kjoler frem for når jeg endelig har fået en pige så skal det bare været så prinsesset :O)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.