Tandbørstning!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    gs0506gs0506
    Medlem

Er der nogen af jer, der har problemer med at børste de smås tænder?

I starten gik det fint her, og når der kun er to små bisser, blev det overstået på 10 sekunder. Men nu gider han bare ikke at have børstet tænder, så han stikker tungen ud og blokerer for tænderne og bliver sur og ked af det.

Jeg må nærmest kæmpe med ham i 10 minutter nu, og det er flere dage siden, han rigtig har fået børstet dem, for jeg kan simpelthen ikke få lov at komme til!! Hvad i alverden gør man så? Man kan jo ikke forklare sådan en lille størrelse (7 mdr), at han kan få huller i tænderne!

Gitte

HonnymusHonnymus
    Medlem

Jeg synger en sang sammen med jeg børste hans tænder, en som han kan li. Så er han mere afslappet.
    Men Noah er også begyndt at bloker med tungen. Men så får han lov at lege med tandbørsten lidt og så børste vi lidt igen.
    Så jo det tager også sin tid ved os.

Knus Ramona

Anonym
    Gæst

Vores Tea vil goere det selv, saa jeg lader hende i starten og saa goer jeg det bagefter med en sang om taender. Hun er 6,5 maaneder og har 7 taender! Vores foerste fik sin foerste tand da han var 8 maaneder, saa jeg synes at det gaar staerk med hende 🙂

gs0506gs0506
    Medlem

Tea er da godt nok hurtig på den!! Det er da vildt. Hvor sidder tænderne så?

Theo har to tænder i undermunden, men der er måske flere på vej, for han har haft lidt røde kinder osv. som han også havde sidst, han fik tænder (de kom samtidigt).

Anonym
    Gæst

3 i undermunden og 4 i overmunden alle ved siden af hinanden dvs. nr. 1+2. 🙂

mai2007mai2007
    Medlem

Vi prøver at gøre det ,når hun er træt! Så holder hun tungen nogenlunde i ro. Og ellers er det min holdning, at man SKAL have børstet tænder ,uanset om man forstår det eller ej… Vi lader hende altid lege med tandbørsten bagefter, så hun synes faktisk det er ok.

gs0506gs0506
    Medlem

Ja, det er også min holdning – det er derfor, det går mig så meget på, at jeg ikke kan få lov til at komme til det. Jeg vil trods alt ikke øve vold på min søn! Jeg håber, han snart vil vise sine tænder igen, for der var ingen problemer de første par måneder. Der åbnede han gladeligt munden, og tandbørstningen var hurtigt overstået. Vi prøver jo hver morgen og hver aften, og det lykkes da også at få børstet lidt, men jeg ville gerne kunne gøre det lidt grundigere og uden brok! 😉 Jeg synger i øvrigt også den sang, som mange bruger: “Du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder…”

Hej Gitte
    Vi har samme problem med vores søn, og det er kun i overmunden han ikke vil have børstet så jeg tror det er fordi han er øm og der er flere tænder på vej ? kunne det være det hos jer også ? han har to i undermunden og to (hjørnetænder) i overmunden så jeg tror de to i midten er på vej ?
    mvh
    Pernille

gs0506gs0506
    Medlem

Ja, det er muligt, at det er derfor. Nu må vi se, om der dukker flere tænder op snart. I mellemtiden har jeg fundet en metode, der måske virker. Jeg kan ligesom lirke tandbørsten ud til siden og ned under tungen, haha, ret fjollet, men det virkede da i dag! 🙂

Anonym
    Gæst

Man prøver jo diverse… med min søn var det en uduelig kamp i halv andet år! så købte vi en elektrisk og det blev med tiden bedre… Børstes skal de om de vil eller ej! Selvom det føles lidt som et ovetgreb lå han mellem mine ben med sine arme under benene og så blev der børstet til var rene… Blev enig med os selv om at det var et større overgreb med rådne tænder! -Han fik også tænder tidligt. Med Vicca går det ok indtil videre, men vi må jo på den igen hvis hun også bliver en tandbørste hader 🙂

Bare for at sige at det ikke er sikkert noget “virker” -Selvom vi børstede hver dag to gange og prøvede alt kan det åbenbart være en “evig” kamp!!!

Diana

PS skader på mælketænder kan forplante sig ned til de blivende tænder!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.