Mad amning igen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

For at følge lidt op på mit tidligere indlæg vedr mad og amning, så har jeg snakket med min sp som foreslog at vi skulle adskille Christians mad på tallerkenen altså ærtemod for sig, kylling for sig etc så kan han se hvad han får i munden og måske skulle det gøre det mere interessant aber nein, det virker IKKE i vores tilfælde, de fleste aftener er som denne, vi spiser sammen og han spiser MEGET lidt er ikke interesseret og vender hovedet væk og bliver vred hvis vi forsøger at give ham noget, han vil så gerne sidde med et stykke brød eller kartoffel som bliver til små stykker i munden, som han så spytter ud, han kan ikke finde ud af at synke de små stykker, stadig kun “sutte” ting ind. Meget kort tid efter aftensmaden er det blevet puttetid og så ammer jeg som sædvanlig og han spiser helt vildt meget hos mig ??? – Hvorfor spiser han dog ikke sin skemad ? måske ved han han får mors mælk bagefter og vil hellere have det ?? jeg ville såååå gerne have han spiste mere rigtig mad der kunne holde ham mæt længere tid ! Aner bare ikke hvordan ??
    God lørdag aften
    mange hilsner
    Pernille

happy24happy24
    Medlem
    morkarina1morkarina1
    Medlem

det er da noget træls noget med det mad.. børne r ofte godt klar over at der kommer mælk (hygge med moren) bag efter og det kan være derfor, det siger du jo også selv.. hvornår får han mad før aftensmaden??? hvad tid spiser i?? for disse ting kan påvirke at han måske ikke er sulten, herhjemme får Abby lidt grød eller hvad dp’en nu lige finder på ved 15 tiden og vi spiser igen kl 17.15 for ellers dør hun af sult, men da vi havde hende hjemme skulle vi først spise når der var gået 3 timer imellem.. hvis Abby har dage hvor hun ikke vil spise, giver jeg hende noget hun selv kan sidde med og så prøver jeg at give hende mad ind imellem..

kunne det være at han bare ikke er klar til at tage alm mad endnu, måske skal i bare sørge for at give ham det han kan li og vil spise og så prøve igen om en uge eller 2.. har faktisk en godt opskrift som måske kan hjælpe lidt da man selv vælger hvor mange klumper der skal være i og den har jeg fået af min mor som arbejder i en vuggestue

du tager en lille gryder skræller nogen kartofler og nogen optøet ærter (du vælger selv hvor meget og hvor stor portionen skal være) hælder vand i så det kun lige dækker grøntsagerne (ellers bliver suppen/grøden for tynd) kog det til kartoflerne er godt møre. tag det af kogepladen og blendt det til den har så mange klumper som du nu vil have put creme fine i (kan ikke huske om det staves sådan) og så er det klart. det ser lidt farligt ud men smager faktisk godt

Abby var meget glad for det da jeg lavede det den anden dag og så kan du jo variger det med forskellige grøntsager.. og hvordan du mener han vil have det og så kan du stille og roligt lave flere klumper..

håber du kan bruge den.. lad os hører hvordan det går..

knus karina

Anonym
    Gæst

Hej,
    jeg skrev her for ikke saa lang tid siden om at Tea ikke ville spise. Vi koebte alle mulige slags af mad, men hun ville bare ikke have noget. Ikke engang vand.
    Jeg blev ved med at tilbyde hende mad hver dag: kogte groentsager kl. 12 og risgroed om aftenen og…. hun spiste for foerste gang i gaar!!! Hun spiste 200g mad til frokost og 150ml risgroed om aftenen. Det tog 14 dage og jeg ved ikke hvorfor hun er begyndt. Dagen foer kunne hun ikke aabne munden og saa i gaar spiste hun helt normalt.
    Saa nu er mor glad igen :-)))
    Mon ikke, hun var kun sulten 1 gang i nat. En dejlig forskel.
    Petra – troede at blive en RIGTIG ammekone

Hej!
    En af mine veninder havde fuldstændig samme problem med sin søn – han var godt 7 mdr. før han overhovedet ville spise noget. Hun gjorde det at hun hverdag tilbød ham det til ALLE måltiderne og sagde han nej var det det og hvis ikke så fik han hvad han kunne spise. Lige så stille blev det til mere og mere og nu ammer hun næsten ikke mere.
    Jeg tror du skal huske på at børn er gudskelov forskellige og det kan være din lille skat bare ikke GIDER spise andet end dit skønne mælk endnu – ´så mit råd er vel at du skal være tålmodig, tilbyde mad til hvert måltid og ALDRIG presse maden i munden.
    Held og lykke
    mvh signe og albert

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.