Stamceller?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej,
    Overvejer I at få jeres barns stamceller opbevaret? Hvorfor/ hvorfor ikke?
    Glæder mig til at høre jeres overvejelser!
    Kh. Kristine, 31+5

gs0506gs0506
    Medlem

Det er slet ikke noget, vi har talt om. Er det blevet almindeligt at gøre det? Jeg synes ikke rigtig, jeg kan overskue mere end alle de almindelige ting, der skal gøres – der er jo så meget!

Gitte 33+3

Anonym
    Gæst

Her er mine synspunkter;

Teknologiudviklingen går hurtigt for tiden. Men der er stadig INGEN garanti for at det virker, da det stadig er under udvikling. Sandsynligheden for at stamcellerne er ødelagt om 30 år, hvor de muligvis skal bruges er i høj grad tilstede.

Det er da klart at virksomhederne der tjener penge på det, vil lægge nogle oplysninger ud på deres hjemmesider som taler for det – simpel markedsføring

Jeg går ikke ind for at forsikre mig imod noget, der ikke er medicinsk belæg for. Det er simpelthen for usikkert endnu. Hvis et endelig var så dokumenteret rigtigt, mon så ikke sygehusene selv ville tilbyde det ?

Sammenlignet med risikoen for at blive ramt af uheld i trafikken og almindelige sygdomme – er risikoen for at blive ramt af de sjældne sygdomme der evt. kan kureres med stamceller meget meget lille. Den risiko er jeg villig til at tage, da det som sagt ikke engang er sikkert at stamcellerne kan bruges om mange år….

Tja… det er min holdning. Men jeg respekterer at andre kan have en anden holdning.

Pia (32+3)

Jamen det kan man da ikke være andet end enig i…..

Anonym
    Gæst

Vi valgte stamcelleudtagning til vores første barn og vil bestemt også gøre det denne gang. Jeg respekterer, at ikke alle vil bruge penge på det, men vi har det sådan, at vi aldrig vil kunne tilgive os selv, hvis det viser sig, at vores barn ville kunne være reddet, hvis vi havde valgt stamcelleudstagning – og vi ikke havde brugt pengene på det. Det er jo en forsikring til ens barn – man bruger penge til så meget andet i løbet af livet. Forhåbentlig får vi aldrig brug for stamcellerne, men nu har vi gjort, hvad vi kan.

kan du finde på følgende hjemmeside.

http://www.djh.dk/semesterprojekt/2004e/mm/stamceller/

Jeg var selv med som en af de mødre der fravalgte det med stamcellerne.

Håber det er noget I kan bruge til noget.

mvh Lotte – på besøg…

Anonym
    Gæst

Genial idé med dette link.

Det viser begge aspekter og kan egentlig retfærdiggøre både valg og fravalg af stamceller 🙂

Min mand og jeg har som tidl. nævnt også fravalgt stamceller.

Pia (33+2)

sisling32sisling32
    Medlem

Hej Kristine.
    Blander mig lige fra juni 07. Vi havde besøg af en journalist fra DR i går, de skal lave et indslag til tv-avisen på søndag kl. 21 netop om stamceller.
    Vi har valgt det til vores datter fra 04 og vælger det også til den næste. Vi ser det også som en forsikring og ville ægre os hvis vi en dag står og får brug for og ikke har gjort det. Men der er mange holdninger og meninger.
    Så se med på søndag, der er også nogle læger der udtaler sig.
    Knus Sisse

QuesethQueseth
    Medlem

Hej Alle sammen

Jeg var med i den artikel Politikken lavede for noget tid siden der satte lidt mere ild i debatten, og det vi fandt ud af derigennem er at ja det er umiddelbart en god ide, men typisk har man meget dårlig resultater ved brug af egne stamceller… Det jeg mener er, at hvis barnet f.eks. får epilepsi vil det give et langt bedre resultat at bruge stamceller fra en man ikke en gang er i familie med, end at bruge barnets egne.

Desuden ser det ud til at det offentlige – med Riget i spidsen, vil oprette en stamcelle bank i stil med blodbankerne i år eller næste år. Det vil gøre det offentligt og “gratis” tilgængeligt for alle…

Vi har efter meget overvejelse valgt det fra, da det viser sig at det man kan bruge egne stamceller til umiddelbart er meget begrænset….

KarteDorKarteDor
    Medlem

For os handler det ikke så meget om, at vi ikke vil ofre pengene på det. Vi ser det som en bedre investering at lære vores børn sunde levevaner (kost, motion m.m). I sidste ende, tror vi på, at det er det, der får størst betydning for deres helbred.
    Under alle omstændigheder findes der ingen garantier her i livet, og hvad angår stamceller er det jo faktisk meget begrænset hvad de kan bruges til. Så det ville næppe give mig en følelse af at have gjort hvad jeg kunne, hvis vi valgte stamcellerne.

3kgmor3kgmor
    Medlem

efter at jeg dengang vi ventede nummer 1 i 2005 fik oplyst at egne stamceller ofte muterede til kræftceller, valgte vi det fra.
    Og det er ikke så forfærdelig længe siden at jeg læste at en af vores førende forskere herhjemme (hun er gravid) selv vælger det fra, da hun mener at man ikke kan bruge de opbevarede stamceller til noget endnu. Ja så vælger vi det fra igen (marts 2010). Hvis dem der forsker i det, vælger det fra, ja så gør jeg det også:-)

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.