Ondt i knoglerne – er det en alm. gene eller skal jeg reagere?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2007 Ondt i knoglerne – er det en alm. gene eller skal jeg reagere?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

HEj – efter en fantastisk livlig tid, med strålende hud og hår og energi, er jeg i disse dage desværre “tappet” for glæden igen. Jeg har ondt i “knoglerne” imellem benene. Min yogalærer spurgte: er det foran til eller bagtil, men for mig der det midt i, altså lige udenom skeden, hvor lårbenene fæstner. Det gør ondt når jeg ligger på siden uden pude iml. knæene (og puden falder jo væk om natten) – når jeg vender mig i sengen, når jeg sidder, og når jeg går. Jeg kan ligge på ryggen og føler der at det er godt, hvis et ikke er for længe ad gangen. Desuden har jeg ondt “i maven” – ikke som med arvævet men sådan ligesom “rundt om hele livmoderen” – arj hvor er det bare lige pludselig ufestligt.?
    Nu er JM på ferie, så er er nogen der har prøvet det så er jeg modtagelig for råd og sammenligninger indtil næste uge…
    Kh Stille

Anonym
    Gæst

Hej Stille

Det er meget almindeligt at have ondt i skambenet og området omkring.. Hvis du masserer blidt i runde bevægelser et par gange om dagen, så bliver det meget bedre allerede efter en dag eller to. Det er fordi babyens vægt begynder at tynge (min fysioterapeuts ord) 🙂

Dianka

morkarina1morkarina1
    Medlem

har du bækkenløsning??? for jeg havde det sådan sidste gang, og det var både fordi jeg havde bækkenløsning men fordi mandys hovede stod fast, er begyndt at få ondt i mit skamben nu men ikke længere nede som dig.. hvis det forsætter synes jeg lige du skal tinge til din læge, det kan være han/hun kan fortælle dig hvad der er los.. knus karina 28+4

Anonym
    Gæst

HEj Dianka… Tak… det er så at sige “længere nede”, jeg kan selvfølgelig prøve at massere derinde hvor hvert lår-ben fæstner, men det er ikke skambenet. Prøver at følge dit råd, selv jeg synes det er lidt svært at komme ordentligt til…. 🙂
    Kh Stille

Anonym
    Gæst

mit det starter ved skambenet og går længere ned.. der skulle sidde nogle ledbånd som holder det hele på plads.. men jeg er selvfølgelig ikke sikker på at det er det samme.

Anonym
    Gæst

Jeg har bækkenløsning og har det på akkurat somme måde…. Tag en snak med læge/JM om det… Kunne jo godt være at du havde fået bækkenløsning, det kan især mærkes nu hvor barnet begynder at veje meget mere….

gs0506gs0506
    Medlem

Jeg er begyndt at få ondt et eller andet udefinerbart sted mellem benene nogle gange når jeg går. Jeg kan ikke helt finde ud af hvor det er, men det jager og stikker. Jeg går ud fra, at det er noget med bækkenet, men er ikke sikker. Er det sådan bækkenløsning starter?

Gitte 28+1

Anonym
    Gæst

Har nu tjekket hos lægen. Hun spurgte om jeg havde ondt i skambenet fortil? Næh, det var ikke der, sagde jeg.- Så trykkede hun mig lige på skambenet, og jeg kom til at råbe AF FOR SATAN (pinligt) lige ind i ansigtet på hende. Så jo, der var jeg vist alligevel også øm. Det er en slags “forstadie” til bækkenløsning, altså knoglerne bliver lidt for bløde. Så her var hendes råd, så det ikke blev værre: bittesmå skridt, ikke løbe, ikke have kropsvægten kun på det ene ben, d.v.s. fx skal man sidde ned og tage sko og strømper på, ikke sidde med krydsede ben, ikke sidde i skrædderstilling, ikke vride bækkenet når man vender sig i sengen, (evt sove med glat nattøj), bruge pude imellem knæene, når man ligger på siden, sætte sig meget forsigtigt ind i bil: begge fødder parallelle hele vejen, man kan evt holde om sine knæ samtidig. Ok med at cykle og svømme, thi da er vægten bedre fordelt. Bare jeg nu kan huske det hele…. ved nemlig at bækkenløsning IKKE er sjovt.

Så nu har jeg byttet opgaver med min kollega, og har “skånehensyn” – vil nemlig gerne holde helt til min barsel starter!

Tak til jer alle for tips og råd, mine hermed givet videre…..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.