Blærebetændelse?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2007 Blærebetændelse?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle,
    Er der nogen af jer, der har haft blærebetændelse under graviditeten? Og hvis I har – hvordan føltes det??
    Jeg har en skummel mistanke om, at jeg har fået det… har smerter lige over skambenet… men er ikke helt sikker.
    På forhånd tak!
    Kristine, 23+5

Anonym
    Gæst

Hejsa..

Har ikke i denne graviditet haft blærebetændelse. Endnu, smiler..

Men du er som regel ikke i tvivl. Symptomerne kan være ret så forskellige, nogle mærker det tydeligt, andre ikke. Men symptomer som; svien hver gang du skal på toilettet og trangen til at skulle hele tiden uden at der så kommer ret meget kan være nogel af symptomerne. Urinen bliver også mere koncentreret og kan lugte anderledes og være noget mørkere end vanlig.
    Men ta du og gå til lægen med en urinprøve, så er det hurtigt afgjort. :-)) Jo før jo bedre, så du kan komme i behandling, hvis det nu er..

Held og lykke

Knusere fra Trine 25+6

Tusind tak! Ja, jeg smutter til lægen og får det tjekket 😉

Kh. Kristine

Hej Kristine
    Fandt ud af ved mit 2.lægebesøg at jeg havde en meget kraftig blærebetændelse- min læge kunne slet ikke begribe at jeg ikke havde mærket noget til den! Men symptomerne er jo hyppigere toiletbesøg, men dem havde jeg jo i forvejen, så det lagde jeg ikke mærke til! Men ellers så ja, noget mørkere urin og også et meget godt hint!
    Men bare få det tjekket..hellere en gang for meget.
    5 dages antibiotikakur(specielt til gravide) så er du god som ny igen!

Hilsen Charlotte
    25+5

cnbcnb
    Medlem

Hejsa!

Jeg har været så “heldig” at have haft det 2 gange indenfor denne graviditet. Første gang opdagede jeg det kun fordi jeg gik til læge da jeg havde en del smerter i maven. Anden gang var der ingen symtomer overhovedet, det var bare et rutinecheck hos jordemoderen som afslørede bakterier. Der er ingen der kan forstå at jeg ikke har mærket noget, altså fx. smerter når man skal tisse, men ifølge min læge behøver man ikke have nogen symtomer når man er gravid. Det med tissetrangen er jo lidt svært at vurdere syntes jeg når man er gravid 😉

Kærlig hilsen
    Charlotte

kamollekamolle
    Medlem

Et lidt sent svar. Jeg har lidt af “kronisk blærebetændelse siden jeg var helt lille, det vil sige i gennensnit mindst 8 gange om året. Jeg er både blevet undersøgt på den ene og anden måde, men der kan intet gøres ved det. Fik at vide at andre der har det så ofte, tit oplever at det forsvinder efter at have født. Ind til videre at det ikke forsvundet, har haft blærebetændelse 4 gange i graviditeten ind til nu. Det er rigtigt at det er meget sværre at mærke når du er gravid, men hvis du er i tvivl så gå til lægen. Hos de fleste læger kan man komme uden tid, så får du udleveret en engangs kop til en urinprøve som lægen hurtigt lige kan kontrolere. Et af tegnene er konstant svien, og at det gør ondt at tisse, men det er virkelig nogen gange svært at nærke under graviditeten syntes jeg.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.