Hej er lige

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    troldemandtroldemand
    Medlem

på besøg fra marts måned.Min kæreste og jeg og vores dreng skal en tur på ferie til Tenerife til december.På det tidspunkt vil den lille være ca.8 1/2 måned.
    Er der nogen her der har været på ferie med jeres børn i den alder eller yngre/ældre og hvad skal man forholde sig til.
    Hvordan undgår man han ikke får ondt i hans lille mave når han stort set spiser det samme mad som os på det tidspunkt.
    Det er jo ikke mad vi selv har lavet medmindre vi skal stå og lave mad til ham,men det var ikke lige meningen med at holde ferie.
    Hvad skal man huske at tage med?
    Jeg er lidt usikker.Min kæreste tager det stille og roligt.”Det finder vi nok ud af” siger han.Ja det gør vi nok,men hvis der opstår noget dernede,så er det jo altid rart at være forberedt hjemmefra og have pakket det rigtige.
    Men afsted det skal vi.Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Knuz Malene + Lucas 7mdr og 6 dage

Anonym
    Gæst

Hej Malene

Vi var afsted med vores den yngste, da han var 7½ mdr. Vi havde slæbt rigtig meget pulvergrød + glas med mos og andet mad med. Men pga varmen, ville han ikke rigtig spise andet end modermælkserstatning. Heldigvis havde vi også taget meget mme med, så det levede han næsten af hele ugen + rigtig meget vand.

Der kan med garanti købes bleer i de små supermarkeder, der er rundt omkring…. Men de er også ret dyre. Så vil i spare, så tag bleer med hjemmefra.

Husk engangsvaskeklude. Dem kunne jeg ikke finde, da vi var i Bulgarien…. De fylder jo heller ikke så meget, når pakken er lukket korrekt.
    Hos os havde Casper stort set ikke andet en ble og bodystocking på hele døgnet, så lad endelig være med at slæbe for meget tøj med. Så hellere en håndfuld vaskepulver, så i evt. kan vaske lidt tøj i vasken, hvis det skulle være….

Mvh. June

vi har lige været i Brasilien i 1 måned, men vi var på familiebesøg, så vi fik hjemmelavet mad hverdag. når vi spiste ude så havde vi Nestles’ glasmad til vores datter. så det kunne måske være en løsning for jer? det var ikke alt hun kunne lide men det virkede alligevel for os.
    jeg ville måske overveje at tale med min SP eller læge og høre om hvad jeg skulle gøre hvis mit barn fik diarre under ferien – jeg tænker på, om man måske kan tage noget hjemmefra der afhjælpe mod diarre?.
    og hvis din dreng får MME, så ville jeg tjekke om de har den mærke I bruger.
    jeg kommer lige i tanke om at min datter kunne ikke tåle bleerne i Brasilien da de de fleste var parfumedere, hun blev ret hurtigt hudløs i numsen. vi brugte tid og masser af penge, indtil vi fandt nogen hun kunne tåle. (og hun har hverken allergi eller er disponeret til det, men hun kunne alligevel ikke tåle al de kemikalier der var i bleerne)
    det var lige det jeg kunne komme i tanke om
    kh
    Luiza

troldemandtroldemand
    Medlem

Jeg er glad for de mange råd.Det hjælper lidt på alle de tanker der er.Det væreste er nu flyveturen.Hvordan klarer han 5 timer,men det kommer jo an på en prøve.
    Vi har også tænkt os at være det meste af tiden på hotellet og spise og vi har valgt at give lidt mere for rejsen,for at få lidt mere luksus nu det er første gang med en lille.Havde det bare været os selv havde vi nok klaret det.
    Sommertøj skal der med,men nu er det december så lidt varmt tøj må der heller også komme med.
    Jeg skal nok få pakket for meget,men jeg kan godt lide at jeg har nok,så heller slæbe det med hjem igen.
    Klapvogn har vi snakket om,men skal den tjekkes ind med det samme eller kan man beholde den til man skal ombord?
    Vente tiden i lufthavnen kan jo godt gå hen at blive lang.
    Sidste år så vi nogen som fik den med ind i flyveren.Det var godt nok tvillinger,så ved ikke om der gælder andre regler.
    Hvormange kg må den lille have med?

Malene

MylingMyling
    Medlem

Hej..

Vi har lige været på Gran canaria, hvilket jo er tæt på Tenerife. Vi drak selvfølgelig vand fra flaske, ida fik det i sutteflasken selvom hun normalt ikke bruger det, men så kunne vi lidt bedre holde styr på at hun fik nok at drikke.
    Hun fik mad fra restauranterne som os andre og der var ingen problemer med baktusser ( det er jo trods alt Europa), Vi spiste dog kun på hotellet og en nærliggende fiskerestaurant, hvor man kunne se ind i køkkenet og på den måde være rimelig sikker på at der var rent og pænt og en god hygiejne. Men selvfølgelig kan man være uheldig det kan man jo også i DK når man spiser ude, men hvis i holder ham fra skaldyr og ting der ikke er kogt eller gennemstegt skulle i kunne være rimeligt rolige. Det var ihvertfald vores oplevelse at standarden er den samme som herhjemme
    Der er ingen problemer med at få hvad man har brug for, der er store butikker i stort set alle byer, men det kan i jo evt. tjekke med rejseselskabet. jeg valgte dog at have bleer med til de fleste dage, så vi ikke behøvede at bruge tid på at finde det og i butikken på hotellet havde de kun nogen med parfume :-(¨
    Vi havde vores egen klapvogn med, det var vi glade for, den på hotellet var ikke særlig god og det var gratis at have den med i flyet og ellers synes jeg det vigtigste at huske er let bomuldstøj med lange ben og ærmer der beskytter mod solen og en god solhat, som ikke så nemt kan hives af.

God ferie, uden bekymringer..

Julie og Ida 9 mdr.

MylingMyling
    Medlem

En paraply klapvogn må i godt have med i gaten, men ikke de store, det problem havde vi nemlig, men det gik nu fint alligevel. Hos det selskab vi rejste med var der ikke fribagage til den lille fordi de jo næsten kommer gratis med, men vi havde nu ingen problemer med at holde det på under 25 kg pr. voksen, selvom jeg havde bleer med og havde fået pakket alt for meget til Ida. Klapvognen talte ikke med i bagagevægten og vi kunne jo også have 5 kg hver i håndbagage så jeg fyldte også pusletasken godt op med bleer osv.
    Men det kan vist være forskelligt alt efter flyselskabet så ring evt og spørg dem eller rejseselskabet, vi rejste med Spies.
    Vi var også bekymrede for flyveturen, men det gik nu fint selvom hun kun sov en time hver vej og var lidt urolig at have siddende så mange timer, men hun græd kun lidt da vi landede dernede. Vi var dog glade for at vi havde bestilt sæde med ekstra benplads så hun kunne sidde på gulvet og lege noget af vejen, men det kostede også 1200 kr for 3 sæder begge veje, så man skal jo lige overveje om det er vigtigt nok til at man vil ofre det.

KH Julie

troldemandtroldemand
    Medlem

Ekstra benplads er der bestilt.På det område skal der ikke spares.Kunne gå med til at have ham på skøddet hvis det kun var en time,men han skal kunne sidde og lege og så går tiden forhåbentlig også lidt hurtigere.
    Men vi glæder os til at komme lidt hjemmefra de hjemmelige sysler og selvfølgelig skal det nok gå hvis man selv tror på det.

Knuz

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.