Jerndråber…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

vil i stedet varmt anbefale det nye jern i pulverform de er begyndt at lave …. købes på apoteket og er pakket i små portionspakker som bare skal drysses i grød eller mos og er super nemt + at det hverken smager grimt eller pletter på tøjet.

har altid syntes dråberne var trælse da de uanset hvad du putter dem i giver en grim bi-smag og ødelægger altså også tøjet hvis det kommer der på

Tina

Er der nogle af jer der ved hvor mange dråber jeg skal give Marius?
    Han får ikke mme eller vælling, så han skal have jerndråber. Jeg glemte bare at spørge sundhedsplejesken hvor mange jeg skulle give;o)
    Der står på flasken at fra 1-10 år skal de have 8 dråber, men ikke noget om mindre børn.

Håber I kan hjælpe mig.
    BErit

Anja29pAnja29p
    Medlem

Hej

Her får Anna Frederikke 5 dråber en gange om dagen……

Anja

per0412per0412
    Medlem

De jerndråber der hedder Medic 20 mg/g fra matas smager ikke af noget.
    Af dem skal de små have 8 dr dagligt medmindre de får mme.
    400 ml mme dækker jernbehovet, så får de små feks 200 ml skal de have 4 dr hver dag eller 8 hveranden dag.
    Håber du finder ud af det.
    Mvh Pernille (fra dec2006)

dortedaviddortedavid
    Medlem

Jeg har lige fået oplyst af sp at hvis de ikke får 400 ml mme i døgnet skal de have 8 dråber jern.
    Hvis de får 200 ml mme skal de stadig have 8 dråber jern….

Jeg husker det nok kun et par gange om ugen, men David er jo på alm kost og får en del mælkeprodukter…

Dorte.

når de er under 1 år.
    Jeg har dem fra apoteket, i lille hvid plast flaske.

Jeg giver Frida 5 dråber, da hun jo får noget mme i kop+i maden.

Karina

Sp. sagde til mig, for jeg ringede nemlig til hende igen, at det var 8 dråber uanset mængden under 400ml mme. Jeg blandede det i noget grøntsagsmos til aften, og det kunne altså IKKE smages.

Marius vil bare IKKE have mme. JEg kan blande mmepulver i hans grød, så er det ok, men IKKE om han vil drikke det. Heller ikke vælling. Men sådan er han jo bare.
    Berit

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.