Gode råd til rejse?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2007 Gode råd til rejse?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    MylingMyling
    Medlem

hej piger..
    Vi skal på ferie til Gran canaria om en uge og glæder os rigtig meget 🙂
    Jeg frygter dog lidt for flyveturen på 5 timer da Ida har svært ved at sidde stille bare 2 min ad gangen og har svært ved at falde i søvn hvis der sker noget omkring hende.
    Jeg har købt noget soltøj til hende som hun kan få på når hun bader, sammen med badeblebukserne. Er der nogen er jer der har rejst med de små og har gode råd til hvad man skal huske at have med og hvordan man klarer flyveturen trykken i ørene og den slags?
    Jeg ammer stadig så jeg håber at det evt. kan hjælpe at give hende lidt bryst når det trykker i ørene.
    Vi tager klapvogn med, som hun kan sove i når vi ikke er på hotellet, men jeg ved ikke rigtig om jeg skal købe en kørepose til den eller om vi kan klare os med dynen, vi vil jo gerne undgå at skulle slæbe alt for meget med.

Kh Julie

Dotti2Dotti2
    Medlem

Til flyveturen er det selvfølgelig altid godt at have lidt legetøj med. Så er der da lidt at lave. Vedr. trykken i øret, hvis hun bruger sut kunne det være en god idé. Men at amme er jo også rigtig godt for at få trykket væk. Ellers tag nogen baby kiks eller andet hun kan lide at tykke på. Jeg ville tage en dyne med hvis det var mig. Den kan også bruges i flyet, hvis i synes. Vi rejste til USA, en tur på 9 timer, da den store han var 1 år. Han klarede turen så flot. Han fik lov til at lege lidt på gulvet, og faldt faktisk også i søvn der. Vi var så heldig på turen derover, at vi fik pladsen helt oppe foran på midtergangen. Så der var god plads til ham at lege, og der sad nogen søde piger ved siden af, som “lukkede” så han ikke kunne kravle væk 😉 Men min oplevelse er at folk har forståelse for at børn kravler frem og tilbage på flyet.
    Håber i får en god tur.

Anja29pAnja29p
    Medlem

Hej

Vi er lige kommet hjem fra en skøn charterferie. Det gik bare rigtig godt, havde tænkt det sammen som dig , kan hun nu sove i flyet ( min datter sidder heller ikke stille mere end to minutter), men ja hun faldt i søvn hos mig, da hun var træt nok. Havde legetøj, kiks osv med, men ellers var hun bare optaget af alt det der skete i flyet. Hun fik sin sut da vi lettede og landed, hun sagde intet til dette.
    som en anden skriver så har de også børn i Spaninen osv, ja det er rigtig. Men vi havde pakket en pak bleèr sammen med klapvognen og en ekstra madras til klapvognen, det fyldte ikke meget ekstra. Jeg havde taget mælk og grød med hjemmefra og var glad for det, for meget af det mad man kunne købe dernede var tilsat en del mere sukker. Ellers spiste hun sammen med os, kartofler osv. Købte noget rugbrød dernede som hun fik til frokost.
    Vi havde en slynge med til Anna Frederikke, den var bare guld værd. Vores fly blev to timer forsinket på vej derned, skønt at hun så kunne sove i slyngen, ligeledes blev den brugt flittigt om aften osv.
    Håber i får en skøn ferie. Anja

For så ville jeg nok lige tage noget sukkervand med når i letter og ikke mindst når i lander, for det er faktisk under landingen at trykudlign. er værst.
    I Spanien hedder Pampers DODOT, ved ikke hvorfor de lige hedder noget andet.
    Du skal du være opmærksom på at der altså er noget duft i. Men man kan jo heller ikke tage ALT med.
    En anden god ting er SKUMKLUDE. Danmark er stort set det eneste land der kender det fenomen.
    Er en kørepose ikke for varm? Jeg ville nok ikke tage sådan en med.
    Så vidt jeg kan huske, har de også Nestlé glasmad/frugtmos, samme som DK.
    Og ellers huske, at i Spanien får man også børn….

Vi skal selv afsted på mandag.

Har også prøvet at rejse, da Anton var lille. Henholdsvis i Spanien og 3 uger efter var vi i USA. Turen til SP gik fint frem og tilbage. Derimod var turen til USA noget af en nedtur, øv øv øv. Turen hjem fra US var derimod rigtig god, så jeg tror det afhænger meget af hvordan “dagen” lige er for de små.

Karina

Anonym
    Gæst

Hejsa

Vi har lige været i Bulgarien i en uge og det gik over al forventning.
    Hos os var der INGEN problemer med flyvningen. Hverken Casper eller storebror på 3½ fik ondt i ørene, hvilket jeg meget havde frygtet, så ikke alle har altså de problemer.

Vi havde bestilt sæder med x-tra benplads, så det var nemt, da Casper så kunne sidde og lege på gulvet + sove der på hjemturen, hvor vi fløj kl. 22 fra Bulgarien.

Tror du ikke at en kørepose bliver alt alt for varm!?!
    Vi havde en ganske tyndt fleece tæppe med i et dynebetræk, som han brugte om natten.
    I dagtimerne lå han bare i en body og sov. Uden noget over sig….

Mvh. June

P.s. Bleerne var rimelig dyre I Bulgarien (i turistområdet), så jeg ville ønske, at jeg havde taget flere med selv. Men er man ligeglad… Ja, så er det intet problemer at købe dem dernede.

P.p.s Casper gad næsten ikke spise varm mad (grød, mos mv.) så vi brugte rigtig meget modermælkserstatning. Og så drak han ellers bare RIGTIG meget vand…. Så det var bare, hvis du skulle tage hensyn til dette.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.