på besøg – leder efter nogen med kejsersnit

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2007 på besøg – leder efter nogen med kejsersnit

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    BO2HKRBO2HKR
    Medlem

Hej,

Jeg er på besøg fra maj-termin.
    Sagen er at jeg meget gerne vil høre fra andre, der tidl. har født ved kejsersnit. Det har jeg selv to gange og er nu gravid med mit tredie barn.
    Jeg skriver fordi jeg oplever en del smerte omkring arret i den ene side og fordi der er knudret hvor arret ligger -nu lidt forskudt.
    Er jeg virkelig den eneste i verden? Ingen har hidtil sagt at de har det ligesom jeg…bliver helt bange!
    suk, H i 16. uge…

Anonym
    Gæst

Hejsa

Jeg føder den 17. januar min tredje dreng ved kejsersnit – alle planlagte. Jeg har de seneste uger oplevet det, du beskriver og var så heldigt at skulle både til læge, jordemoder og skannes i den forgangne uge. Det smerter (som en kniv, der skærer) i den ene side i arret, eller måske ikke i det udvendige ar, men inden i – så at sige. Jeg har alle tre stedet fået at vide, at jeg formentlig har overanstrengt mine mavemuskler, som jo er svagere i selve sammensynigen, og at jeg endelig ikke må løfte mere. Det passer meget godt med at den lille (2 år) har været syg og vældig mor-syg, så jeg har nok båret ham mere end jeg burde. Og jeg bærer ham altid på højre side, hvor jeg nu har ondt. Jeg har stadig ondt, men synes dog det bliver mindre og mindre. At arrene er lidt forskudte skyldtes, at ens skind og ens mavemuskler ikke udvider sig i samme tempo, og derfor “flytter” sig fra hinanden.

Det er formentlig det, du oplever, men jeg ville få det tjekket ved læge/jordemoder, da du jo har ganske mange uger endnu, og det skulle jo ikke gerne fortsætte – så forsvinder det hyggelige i graviditetet jo.

Hilsen Susanne

Anonym
    Gæst

Kære H!

Jeg er også “i gang” med mit treide barn med kejsersnit. Jeg har ikke haft smerter, men har været til undersøgelse ved en fødselslæge, som var meget obs på at chekke arret ind- og udvendigt og spurgte meget til det. Ved indvendigt mener jeg, at han mærker på maven, der hvor de forskellige ar indeni ligger.
    Jeg synes, du skal be’ om at blive chekket af en læge, så du er sikker på alt er i orden.

Held og lykke med det.

Frede 31+

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.