Jeg ved snart ikke om jeg skal le eller græde……

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2007 Jeg ved snart ikke om jeg skal le eller græde……

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    tulle3mortulle3mor
    Medlem

Aarhj, det var da noget værre noget:-( Selv om man er utålmodig, så må de jo gerne blive derinde lidt endnu..

Krydser fingre for at alt går vel i morgen, og at lillepigen bliver derinde lidt endnu..

Knus Tulle

VeroniqueVeronique
    Medlem

Oh det er så hårdt sådan noget.. krydser fingre for at det hele ender godt.. lille Frida har godt nok travlt til at komme til verden, håber det bedste for jer begge..

stort knus!! held og lykke!

Véro

Jeg har været til scanning for gud ved hvilken gang her til formiddag (var også afsted i fredags).
    Den så overhovedet ikke godt ud.
    Psv’en var steget fra 59 i fredags til 90 på 3 dage. Det er simpelthen helt vildt. “Normalt” er psv’en steget hvad der svarer til 2 pr.dag. Det er så pludselig blevet til 30 på 3 dage.
    Derfor er vi blevet bedt om at stille på Riget først på aftenen, for at gøre klar til endnu en transfusion i morgen tirsdag.
    På SKejby er de meget bekymret nu. Hun har stort set heller ikke taget på siden sidste uge, så det er noget prut.
    Olav (en af overlægerne) var inde på, at alle parter skal være GLADE hvis vi kan holde hende derinde til og med 32. uge.
    Det er for syrealistisk at skulle overskue konsekvensen af, at hun muligvis bliver en novemberbaby.
    Nu er det altså ikke sjovt længere.

Jeg vil prøve at holde jer opdateret via Berit(dalgård)

Vi “ses” om nogle dage
    Knus Karina 30+4

Lene31LeneLene31Lene
    Medlem

Hej Karina

Puha, alt det i skal igennem. Jeg tænker meget på Jer.

Mange tanker fra
    Lene 31+5*2

Det er noget rigtigt hø er det…det er jeg meget ked af at høre Karina….øv øv øv!!!!
    Pas på jer selv du og Henrik
    Knus og positive tanker
    BErit

Hej
    Jeg sender masser af positive tanker….

Pas godt på jer begge :O)

kh
    Mette-Marie

catja77catja77
    Medlem

Åh nej, hvor må det være hårdt for jer!!! Men gud ske tak og lov for at du er så langt, at den lille kan overleve. I skal nok få et sundt og raskt barn uanset hvad, selvom man da vil foretrække at den lille bliver i maven så ænge som muligt.
    Jeg krydser alt for jer.
    Stort kram fra Catja 29+2

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Karina.
    Håber du kan holde på hende lidt endnu. 32. uge er godt nok tidligt!! Jeg krydser fingre for jeres tur til Rigshospitalet.
    Kh Katrine (juni 2007)

eneleheneleh
    Medlem

Held og lykke og en masse kram herfra… kan godt forstå situationens uoverskuelighed..

håber det bedste for jer :o)

Knus Linda 30+4

Hej Karina..

Puha sikke noget. Det er jeg ked af at høre:-(

Håber virkelig at hun bliver i maven indtil uge 32 og at transfusionen går godt imorgen.

Det er bestemt ikke sjovt for jer, jeg krydser finger for jer.

Mange knus og tanker Line 30+2

desværre kunne jeg ikke få fat i Berit mobil inden vi skulle afsted i mandags, håber det går.

Mandag aften blev vi modtaget af et meget dejligt og hjertevarmt personale. Få minutter efter vi var ankommet kom der nogen for at tage blod (som de bruger i blodbanken til at lave blodforlig med). Selfølgelig stak sygepl. forkert, så nu er jeg udstyret med et giga blåt mærke.
    Faste fra midnat, men ingen info om hvornår indgrebet skulle være.
    Klokken lidt i 9 tirsdag morgen fik jeg afvide, at jeg skulle være på afd. kl. 10 til psv scanningen. Det er den de bruger til at finde ud af hvor de skal stikke, hvor stor hun er osv.
    Indgrebet skulle første foregå kl. 13. Hold da op hvor var jeg SULTEN.
    Ved middagstid kom de og skulle lægge venflon (staves?) = drob. De lykkedes dem at stikke forkert 2 gange i min ene hånd (AVAVAV) en anden sygepl. blev tilkaldt, om med møje og besvær fik jeg lagt den i den anden hånd, omend den sad forkert. Men jeg orkede ikke at få lagt en ny.
    Pludselig blev jeg SÅ DÅRLIG, jeg “brækkede mig” (der kom jo ingen ting) så jeg fik saltvand i drob + en stikpille mod kvalme + 2 stesolid.
    Derefter blev vi kørt ned til indgrebet. Hun fik 80 ml. blod hvilket er pænt meget. Hendes blodprocent var på 4,2 hvor den burde ligge på 10. Så hun havde hårdt brug for blodet.
    Desuden kan de nu se, at hendes mave er ved at blive stor. Det er fordi leveren er ved at være påvirket, så det er noget rigtig møg.
    I formiddag/kl. 10 var jeg til psv-scanning inden udskrivelsen. Psv’en er desværre ikke faldet så meget som man kunne ønske. Den var meget svingende, mellem 56 og 65 (63 er maxgrænsen i denne uge) så det tyder ikke ligefrem godt.
    Men fik lov at køre hjem mod Århus.

Jeg skal til scanning på Skejby på mandag, o gjeg må ærligt indrømme, at jeg er ved at miste troen på, at vi kan holde hende derinde ret lang tid endnu. Det skulle ikke undre mig, at vi om 5 dage endnu engang er nået over max grænsen, og så må guderne vide hvad der så skal ske.

Jeg kan så småt mærke et mindre nedbrud/nedsmeltning er på vej. Det her slider så hårdt på vores lille familie.
    Anton er begyndt at få fornemmelsen af, at lillesøster er syg. I Antons begrebsverden er man syg på en af to måder. Enten er man forkølet eller også har man ondt i maven og skal kaste op. Vi har valgt at fortælle ham at lillesøster er meget forkølet og hun hoster. Det er derfor vi er hos lægen, så de kan hjælpe hende.

Det gør så ondt at vide, at selvom hun skulle komme ud f.eks. i næste uge, så er der uendeligt langt endnu. Jeg gyser ved det sygeforløb der unægteligt følger med. At vi først ville kunne være indstillet på en nogenlunde hverdag engang i det nye år.

De kommende dage skal bruges super effektivt. Der skal købes julegave til Anton + en gave fra lillesøster (når hun kommer ud). Der er en masse praktiske detaljer som jeg også lige vil have på plads inden mandag. For det kunne måske tyde på at hvad som helst kan ske…….

Knus fra Karina 30+6

Anonym
    Gæst

Hej karina.
    det skær i mit hjerte at høre om dine følelser, jeg ved det er en skræmmende tid du /i går i møde, men heldigvis er Frida i live. Jeg ved fra mit forløb, at ingen ord fra omgivelserne hjalp mig, alle sagde at det skulle nok gå og bla bla bla,men ingen turde at være ærlig og det var hårdt,for så kom jeg til at stå alene med mine følelser.
    Som jeg har sagt tidligere, så er du i de bedste hænder og du kan hverken gøre til og fra, vi er modsat andre gravide blevet “frarøvet” glæden ved at være gravide, men vi må være “stærke” siden vi er blevet “påduttet” dette af vorherre eller hvem nu det end er som sidder deroppe!!!!!!Det eneste positive der er ved at Frida skulle melde sin ankomst i næste uge er hendes vægt, det kunne have været en lille 600g baby(som jacob lå på stue med). Sig til hvis du trænger til en skulder, så er det vist min tur til at bringe en kage.
    knus og tanker fra Sarah

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Karina.
    Jeg blev lettet over at se du havde skrevet:-). Godt at høre nyt fra dig, selv om det ikke er de bedste nyheder i verden.
    Jeg kan godt forstå at udsigten til at skulle tilbringe lang tid på sygehuset med en for tidligt født ikke er den sjoveste i hele verden:-(
    Jeg sad lige og kiggede i gyldendals bog om barnet. Prøv lige at se hvad de skriver om Rhesus-immunisering:” Det er hvverken farligt for moren eller for det første barn, for der kan ikke nå at ske noget under første graviditet”. Nå, men Selma blev alligevel født med en blodprocent på 2,1!!.
    Desuden skriver de:”Det er altså kun en mindre gruppe udenlandske kvinder, der kommer fra lande, der ikke har et så finmasket sundhedssystem som i Danmark, der har en risiko for at danne antistoffer”. Hvor udenlandsk er du???
    Jeg tænker på dig og den lille familie og håber det bedste.
    Kh Katrine (juni 2007)

andersmusandersmus
    Medlem

Hej Karina

Sidder her med tårer i øjnene. Syntes du er helt fantastisk stærk. Kan godt forstå, at et langt indlæggelsesforløb med en for tidligt født må virke helt uoverskueligt. Jeg håber det bedste for dig og lille Frida.

Jeg kan selv have dage, hvor bekymringen fylder meget, og mit antistofniveau er stadig lavt, men der går 4 uger mellem scanningerne og der kan jo nå at ske meget på den tid. Desuden er baby ret lille, hvilket jo også akn give en anledning til bekymring. Men alt dette er jo ingenting. Jeg får formentlig lov at gå til omkring termin. Vil blot sige, at jeg godt kan forestille mig hvilken knude af bekymring du må føle.

Mange tanker
    fra
    Maria 29+4

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Karina.
    Tak for din besked. Skal du ligge stille derhjemme eller hvordan ser det ud med det?
    Jeg var til tre-års-undersøgelse med Selma i tirsdags og så snakkede jeg også lidt med lægen om graviditeten (det er lidt svært at lade være med:-) ).
    Jeg kan se på mine tal fra Coombstesten (hedder den ikke det?) at jeg har 8 på K og 128 på Fya (det står der det ene sted, men et andet sted står der at det er omvendt!?). Men de tal betyder måske slet ikke noget endnu???
    Jeg har været hjemme i går og i dag. Ringede på mit arbejde og sagde jeg havde kvalme. Det passede ikke helt, men nogen dage kan jeg ikke helt overskue at skulle forholde mig til en hel masse andre mennesker og så tager jeg mig lige en lille “pause”. Kald mig bare et pjækhoved, jeg er da ligeglad (næsten) :-).
    Jeg tror nu nok jeg tager på arbejde igen i morgen.
    Så vidt jeg har kunnet læse mig til bor du i den nordlige del af Århus. Vi bor i Lystrup, så måske kunne vi mødes engang, hvis du kan overskue det midt i alt det andet

Kh Katrine

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.