Veloverstået vægtsanning:-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2007 Veloverstået vægtsanning:-)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    tulle3mortulle3mor
    Medlem

Jeg har været lidt nervøs de sidste dage, pga den forestående vægtscanning. Både pga at riget og hillerød sygehus er uenige om hvorvidt der 85% chance for at den lille har en dødelig stofskiftesygdom som er umulig at konstatere under graviditeten, eller om jeg efter vellykket kromosom-test og 3 vellykkede hjertescanninger skal sidestilles med alle andre gravide..

jeg vælger at tro på riget, som mener at babyen er fuldstændig sund og rask. Proffesor i genetisk rådgivning på riget mener nemlig at hvis barnet skulle have en dødelig stofskiftesygdom, så ville hans tilstand forværres inde i maven.
    Nå, men alt dette kommer af at han havde en meget stor nakkefold på 7,4mm i 13.uge.

Alt ser dog ud til at lillemanden fortsat trives.. Han blev idag vurderet til at veje 2418 g. Det er 22% over middel. ret flot ik?
    Det var specielt hans tykke mave der gjorde det store udslag i sammenlægningen af hans mål. Så som jm sagde, så er det ikke 100% sikkert at han vejer SÅ meget. Men i og med at han er vurderet til at være SÅ stor, så ligger han stadig over middel og derfor kunne hun konstatere at det er en fin stor bassemand.

En anden grund til at jeg også var bekymret, var at mit mavemål i omkreds, slet ikke er blevet størrere de sidste 4-5 uger. Men jm mener at det må være fordi han ligger længere nede. Hvilket hun forøvrigt godt kan have ret i, for min mave hænger faktisk meget. Og med tanke på at der stadig er to måneder tilbage, så kan jeg godt se at den ser anderledes ud end de forrige tre graviditeter.

-Mon min mave falder helt af hvis jeg blir gravid med nr. 5??**GGGG*

Knus fra en meget lettet Tulle- som begynder at fatte mod til at pakke tasken og købe madras til sengen:-))

thiemer06thiemer06
    Medlem

Hej Tulle!

Tak for din besked på dec.siden 🙂
    Det lyder da til at ham den lille fyr stortrives i mors mave, dejligt for jer!
    Jeg selv er faktisk også ret fortrøstningsfuld. Han er også en krabat, blev i uge 33+0 skønnet til at veje 2400, så det er også over gennemsnittet 🙂
    Har dog ikke været til scanninger siden en gang i sommers, så jeg ved reelt ikke hvordan hans hjerte ser ud nu – men håber at alle pletterne er væk. Hans hjertelyd er i hvert fald fin og regelmæssig siger JM 🙂
    Det bliver spændende når de en gang kommer til verden og en gang for alle kan forsikre os om at de er 100% OK!
    Fortsat held og lykke med det hele, og god fornøjelse med alle forberedelserne 🙂

Bedste ønsker fra Kathe 34+0

tulle3mortulle3mor
    Medlem

hej Kathe.. Hvis du læser dette:

Tak for dit indlæg.. Ja det lyder til at være rigtig positivt det hele, med os begge to.. meeeen vi må fortsat krydse alt, ik?

Rigtig meget held og lykke til dig også.. Det blir spændende at få de små krabater ud:-)
    Knus Tulle

at du vælger at tro på Riget.
    I mit eget tilfælde har jeg også stor tiltro til Skejby. De to steder har den ABSOLUTE elite inden for svangeromsorg og børne/baby ekspertise.
    Bliver du scannet på ultralydsafsnittet på Riget. Vi er kunder hos Karen Sundberg og Kirsten Søgaard.

Karina 31+1

tulle3mortulle3mor
    Medlem

Ja, det er på ulralydsafdelingen på riget jeg er blevet scannet, men det var kun hjertescanningerne. Hun hed Karen hende der scannede mig de to første gange, så det er nok hende:-) 3. hjertescanning var det afdelingslægen der gjorde det. De andre scanninger har været på hillerød.
    Denne gang var det på helsingør jeg blev scannet, og der har jeg ikke været siden NF-scanningen. Så jeg var godt nok nervøs da jeg skulle derop igen. Havde lissom fået overbevist mig selv om at det bragte uheld at blive scannet på Helsingør:-) (pga. nakkefolden var 7,4mm, og de to sindsyge jordemødre der sendte os til kreta (14 timer efter scanningen) med beskeden: Husk lige dit sygesikringbevis, for du mister nok barnet på ferien. For det dèr er HELT sikkert en mongol barn…
    Tænk at de ikke kunne informere om at det evt kunne være et barn med hjertefejl eller stofskiftesygdomme.. Fik forøvrigt at vide til denne her vægtscanning at 97% af de fostre med så stor nakkefold som min havde haft, var hjertefejl.. Dvs. kun 3% er downs.. FLOT IK? Vi taler om to jordemødre, som udelukkende laver scanninger…

Har også klaget mundtligt til diverse overlæger på Hillerød, over de to tossede K*********… Hvis det her havde været USA, så havde jeg sagsøgt og vundet et milliardbeløb i erstaning, for en ødelagt ferie og svie og smerte…

Hvis det er den samme Karen vi taler om, så gir du mig ret i at hun er heeelt viiild skøn ik??:-) Brunt krøllet hår, solbrun og meget levende, ik??

Knus Tulle

sådan vil jeg også være om 15 år.
    Du må ikke sige det til noget (ej hvor hemmeligt) men ville du tro hun var mor til 5 børn. Jeg mener HELT ÆRLIGT hvor får hun energien fra.
    Hun er dælme en dejlig kvinde. Henrik siger også, at når hun træder ind i et rum, så er hun en af de få kvinder, der bare har et eller andet specielt over sig.

Det samme gør sig gældende med en af overlægerne på Skejby. Når det er ham der scanner har man følelsen af at INTET i hele verden kan gøre en ondt. Har også sagt, at det er ham vi aller helst vil have til at udføre KS når den tid kommer.

De der JM’er de skulle sku da ha’ en kugle for panden. Magen til ja jeg ved ikke hvad.
    Der er altså nogen der skulle have deres skolepenge tilbage, og finde på noget andet at lave.

Karina

tulle3mortulle3mor
    Medlem

Det er da løgn… Hold da fest.. Jamen hun er bare SÅ fantastisk.. Det er rigtigt at hun bare udstråler sådan en dejlig ro/lettelse/glæde/energi osv osv. når hun kommer gående..
    Det var hende der overbragte os nyheden om at vi skulle have en dreng:-) Hun ville nemlig ikke påbegynde den 1. hjertescanning før hun havde resultatet på moderkagebiopsien. På det tidspunkt gik vi og ventede på brevet, men så gik hun lige ud og trak i et par tråde.. Det var de længste 5-10 minutter i vores liv, men jeg siger dig, jeg kunne have faldet hende om halsen og aldrig givet slip. Bare den måde hun kom ind i lokalet med resultatet og hendes måde at sige: Det er en barn med helt normale kromosomer:-)))
    Hende glemmer jeg aldrig.. Men håber samtidig at jeg aldrig får anledning til at møde hende igen..:-) Altså, forstå mig ret.. hi hi

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.