Bleudslæt som knopper?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Bleudslæt som knopper?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    akolsenakolsen
    Medlem

Hej
    Nu har Dana haft en kraftig bræmme kraftigt røde knopper på begge sider af tissekonen i over 14 dage. Dana er selv generet af dem, og vil nu gerne have ny ble, når der er lavet stort, og siger tit av, når hun tisser. Lægen mente ikke, det var svamp, men har anbefalet at vi bruger tjæresalve på det. Vi smører og smører, men det ser ikke ud til at gøre nogen forskel. Jeg har også prøvet med lidt svampecreme, men det havde heller ingen effekt. Jeg har sågar desperat tænkt, om det kunne være et herpesudbrud, men Herpes holder sig ikke knoppede i så lang tid, men udvikler sig til sår. Så jeg er på herrens mark med et barn, der i forvejen har dårligt immunforsvar (og lægen har ferielukket) – så jeg vil høre, om nogen af jer herinde har en ide til, hvad det kan være? For jeg har ikke rigtigt andre at spørge, når nu lægen ikke ved det …

Venligste hilsner

Annemarie og Dana, der har læst, at børn generelt har det samme antal sygedage – de er bare fordelt forskelligt ud over årene, så vi glæder os til ti års skolegang uden en eneste sygedag, så det kan opveje alle sygedagene i disse år … 🙁

molly23molly23
    Medlem

min den bette har de samme.. ja knopper lignende ting.
    vi smører med tjæresalve, men det ser heller ikke ud som om der er den store effekt… eller dvs det går lidt væk for at komme igen.
    havde også overvejet svamp, men tvivler nu meget på det…
    undrer mig også.. mon hun bare skal gå med bar rumpe lidt så det kan luftes???? for det er jo nemt at hele op når man evig og altid har ble på…

hmmm ikke til så meget hjælp, men følger lige med.

akolsenakolsen
    Medlem

Hej
    Vi endte hos vagtlægen igår, for Dana begyndte at græde og sige av, når hun tissede. Heldigvis ser det ud til, at det ikke var blærebetændelse, men ‘bare’ hendes aldeles aggressive bleudslæt, der var synderen. Så lægen gav os en recept på noget hormoncreme (som man også bruger til børneeksem), som hun skal smøres med to gange dagligt. Han talte om, at udslættet var en skønsom blanding af inficeret hud, svamp, overbelastning og betændelse :-(( Men han mente, at det ville gå hurtigt væk ved brug af cremen, og at vi absolut ikke skulle bruge cremen længere end et par dage. Så vi ser frem til hurtig helbredelse!
    Jeg har det hamrende dårligt ved at smøre sådan noget stads på Dana, men alternativet er altså værre!

Venligste hilsner

Annemarie og Dana

De bedste tanker igen på jeres vej!! Hvad hedder cremen?? Vi bruger en creme pt der hedder Elecon da Sofie har fået kløende knopper på hendes krop.. hun har lidt under af det i 2 mdr nu, men nu ser det ud til at knopperne er på vej væk 😀

JUBIIIIIIII

Kram herfra Iben og Sofie

Matty31Matty31
    Medlem

Syntes bare at I skal bruge det med god samvittighed. Har selv været der og det virker. Underer mig tit over at mange gerne spiser ppiller og ammer men er modstander af hormoncreme. Siger på ingen måde at du er en af dem. Syntes bare det er synd for de små med blødende sår i bagdelen.

God bedring Matty

akolsenakolsen
    Medlem

UHHHHHHH!
    Jeg har lige givet Dana sin nye natble på, og jeg er stadig blændet af det kraftige bleudslæt! Hormoncremen brugte vi efteranvisningerne i 2½ dag, og vips var udbruddet tilbage i styrke :-(( Jeg har så ONDT i hele kroppen, når jeg ser det, og alting hviner i mig, når Dana trækker ned i bleen og siger AV, når hun tisser! Nu er vi begyndt med cremen igen og planlægger at kime lægen ned i morgen (selvom man aldrig kan komme igennem om mandagen). Men lægen har allerede fejlbedømt udslættet en gang? Hvor kan man ellers gå hen? Vi ‘mistede’ jo vores sundhedsplejerske ret tidligt pga jobskifte, så jeg aner ikke, om man har sådan en mulighed, når barnet er så gammel som vores er? Vi er tilknyttet en børnelæge, men hun er et vrissent, gammelt øg med forældede holdninger til alting, og jeg kan ikke lide hende … Desuden kan man heller ikke få en tid med dags varsel hos hende, om jeg så skulle bide i det sure æble og prøve …

ØVøvøvøvøvøvøvøvøvøv

Annemarie (og Dana, der bliver puttet af Hugo)

Matty31Matty31
    Medlem

Åhhh, prøv at få henvisning til speciallæge. Føler med hende og jer.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.