Hårvask??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

Ja hvor ofte vasker i hår på de kære små?? Og med hvad og er det både shampoo og balsam??

Goder erfaringer modtages ;o)

Kram iben

SifAnnikaSifAnnika
    Medlem

Mit korte svar kunne være aldrig, men det er jo nok ikke helt sandt…men tæt nok på; 1 gang om måneden kan det nok blive til og så er det kun med shampoo. Og det er nok vi tørre det så over med en fugtig klud en gang i mellem og det er altså nok!
    Og William har “rigtig” hår, forstå mig ret, men der er ikke noget babyhår over hans hår!

Håber det kunne bruges

Knus Sif

Anonym
    Gæst

Mille, to år i nov. har skulderlangt hår. Får det altid gjort vådt når hun er i bad, men vasket med schampoo, kun hver 3-4uge. I natusan lavendel schampoo, synes det så dejligt. Men uden parafume ville nok være bedst.

Ingen balsam?? Sofie har det med at få hendes bag hår virkelig fedtet ind, samt hun møffer godt rundt når hun sover så ofte er det godt nok ikke til at rede du, men måske jeg skulle prøve natusan med lavendel duft-.. og evt en balsam i samme serie??

Eller er det bare for tidligt at bruge det??

flaengflaeng
    Medlem

Hejsa

Liv får vasket hår med shampoo 2 gange om ugen. Jeg har købt noget økologisk shampoo. Hvis jeg ikke vaskede det 2 gange om ugen ville jeg ikke kunne frisere hendes hår. Men vi bruger ingen balsam.

Ærligt vidste jeg ikke det var et stort issue – hvorfor er det en dårlig ide at vaske håret tit ?

Trine

Katja81Katja81
    Medlem

Min datter på 8 år, havde meget rigtig meget hår da hun blev født.
    Hun havde rottehaler og spænder i til sin barnedåb…

Hun fik vasket sit 2 gange om ugen som spæd, med baby sæbe.
    Hun var ikke meget mere ind et år da hun fik ca 1 kr størelses klat balsam i, der gik det næsten ned til skullerne…

Det er der aldrig sked noget ved, KUN en ting hun har meget langt hår idag. Men passer det selv, hun har aldrig fået klippet andet end spisser og vil heller ikke….

SifAnnikaSifAnnika
    Medlem

Jeg kender godt den der nakkeugle/fuglerede som William har når håret er lidt længere end nu. Og balsamspray kunne jo være svaret hvis du helt ikke vil vaske hendes hår meget eller det er om morgenen det er svært at rede ud!

Og uden alt ville lyder “hellig” så bliver håret altså mere fedtet af man vasker det ofte, vi vasker som sagt Williams hår hver 4-5 uge og det er ikke fedtet.

JA, altså ville bare lige bringe konceptet balsamspray på banen

Goddag
    Sif

KarismaKarisma
    Medlem

Naja får vasket hår en gang om ugen – uden balsam. Hun har ikke specielt meget hår og når det begynder at filtre bliver hun studset, så kan det lidt igen :o)

Mvh. Karisma

SifAnnikaSifAnnika
    Medlem

Det ved jeg jo egentlig heller ikke om det er dårligt for sådan nogle små nogen, men min erfaring er at man ødelægger håret og hudens naturlige balance ved at vaske den for tit.
    P
    ersonligt vasker jeg kun mit eget hår 1-2 gange om ugen og det er ikke fedtet, men vasker jeg det oftere bliver det hurtigere fedtet.

Også er der også de miljømæssige hensyn (det lyder lidt hippieagtigt I know) men naturen og økosystemerne har ikke godt af der bliver hældt så meget sæbe ud med badevandet så…Ved ikke om det er et issue-tror mere bare det er et holdnings spørgsmål og så har jeg jo et barn der slet ikke vil i bad, så derfor er der en begrænsning på hårvasken af den grund!

Sif

krokus72krokus72
    Medlem

Max får altid skyllet sit hår, når han er i bad, men har indtil videre aldrig fået det vasket med shampoo. Han har hverken lidt eller meget hår. Han har ofte marmelade og sand i det ;-), men efter badet er det aldrig fedtet.

Jeg vasker selv hår en gang om ugen, det tager lidt tid at få vendt fedtbalancen, men det er skønt at undgå for meget shampoo.

VH Susanne 7+2 (!)

Julie får vasket hår i gennemsnit 2 gange om ugen.
    Hun har ret meget hår – med krøller – så hun får altid balsam i, ellers er det ikke til at rede ud.

Vi har noget balsamspray,-jeg synes ikke det er så godt. Det virker lige når håret skal redes, men når håret tørrer bliver det tit lidt “hø”- agtigt.

Susanne

Dejligt med alle jeres svar..

Ja med hensyn til antal hårvask ugentlig kan jeg godt se der er mange forskellige antal.. Jeg selv vasker 2 gange ugentligt..

Sofie får vasket 1 gang om ugen, også bagefter med balsam.. vil ud at finde en god baby serie til hende..

Takker for alle jeres svar..

Kram iben

Anonym
    Gæst

Hejsa igen. jeg glemte at skrive at vi bruger sådan en vandforstøver ligesom frisøren gør, for ellers fik jeg heller aldrig milles hår redt ud om morgen, hvor hun altid er helt uglet i nakken. Den står fast sammen med børste på pudslebordet. Knuz Helle

Lene31LeneLene31Lene
    Medlem

Tvillingerne her har kun fået vasket hår én gang – og jeg har ikke aktuelle planer om, at de skal prøve gang nr. 2 !…. Hver gang, de er i bad vasker vi dem i håret med vaskekluden. Jeg synes, de har fint hår.

mvh
    Lene

JanePeJanePe
    Medlem

Hmm :O)

Her sveder Alfed godt og grundigt..og jeg synes at det begynder at lugte rigtig sved agtigt :O) Lidt i samme stil med at han er ved at få sure tæer :O) hi hi ved godt det lyder sært, men det passer altså…Nå men Alfred får vasket hår én gang i ugen med shampoo fra matas baby serie og jeg bruger ikke mere end en énkrone shampoo..
    Vi reder ikke hans hår med engang imellem, om morgen, får han lige en tur med en våd klud for at lægge det værste ned :O)

Vh Jane

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.