Lock-out: løsninger?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Lock-out: løsninger?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    akolsenakolsen
    Medlem

Hej
    Vi er en del, der bliver ramt af KL’s lockout af Bubl på tirsdag, så jeg tænkte, at vi måske kunne udveksle ideer til, hvordan man får planlægningen til at makke ret?

Vores plan er som følger:
    Dana har fået tilbudt begrænset pasning 2×2 dage i de første to uger (derefter holder hun og farmand ferie). Så vi mangler pasning i 5 dage.
    Hugo tager hjemmearbejdsdage alle fem dage, og vi får svigermor/moster til at passe Dana i vores hus samtidig, så farmand kan sidde standby i arbejdsværelset, hvis noget skulle ske. (Det er altså kun en plan, for de omtalte familiemedlemmer har ikke sagt ja endnu!)
    Desuden har jeg spurgt min lettere pasningsforskrækkede far, om han vil være hyggemorfar i et par timer de dage, hvor Dana har været i vuggestue, for hun skal hentes allerede 15.30, og det er ikke fyraften for os andre. Så vil han og Hugo hente Dana sammen, hvorefter Hugo fortrækker til arbejdsværelset, og min far fodrer og underholder. I teorien altså …

Nu må vi se, hvordan det spænder af.
    Hvordan arrangerer I andre jer?

De venligste hilsner

Annemarie og Dana

Anonym
    Gæst

Jeg har en mor der er gået på pension, så hun overtager børnepasning alle dag. Tænk da jeg var yngre syntes jeg altid det var pinlig at have en “gammel” mor ( hun var knap 35 da hun fik mig) Men nu kan jeg godt se det smarte i det 😉

winniemorwinniemor
    Medlem

Vi er på fjerde uge nu – og har heldigvis mormor der er luksuspensionist i sín bedste alder 😉

Meeen ellers kan jeg kun bidrage med voldsfantasier om pædagoger der står langs vejen og vinker når jeg kører på arbejder…

Og om strejken/lockouten er relevant eller ej, det gider jeg overhovedet ikke tage stillling til, jeg ved bare at det er utrolig træls at de mokker ikke kan forhandle med andre midler end dem de har lært af børnene!

Vh
    Winnie der ikke er i sit mest konstruktive humør 🙂

ihollerupihollerup
    Medlem

Ja det er surt med den lock out, men vel også nødvendigt så der sker bare et eller andet!!

Vi har været ramt siden starten af pæd strejken og jeg er ved at brække mig over at skulle hører familien hver søndag hvordan og hvorledes.. jeg har arbejdet hjemmefra 3 gange, men hold op det er stressende med en lille str også..

Så på fredag betaler jeg selv for at gå hjemme.. synes ikke strejken er fair på nogen måder mere..

Mvh Iben

nilla1969nilla1969
    Medlem

Vi er også ramt på 4. uge nu, men er privilegerede med en mormor, der kan de allerfleste dage. Og de andre dage har manden haft ungerne med til strejke (jeps – han er nemlig en af “mokkerne” der strejker), eller jeg har flexet/arbejdet hjemme.

Jeg er også SÅÅÅ træt af det, for det er helt umuligt at planlægge nogetsomhelst – men hvad er det egentlig de ellers kan gøre? Jeg kan godt forstå de strejker, det er jo den mulighed de har, hvis de ikke er tilfredse. Og jeg kan egentlig godt forstå at de ikke er tilfredse med lønnen…

Men træls, ja, det er det!!!

knus, Pernille

winniemorwinniemor
    Medlem

Håber du godt ved at jeg udemærket er klar over at de fleste pædagoger er nogle udemærkede mennesker 🙂

Men jeg har et svært udadreagerende anfald 🙂

Og så er jeg altså stadig enig med mig selv i det indlæg jeg skrev igår 😉 Giv dem 14 dage i transportbranchen og lad os se om de ikke falder lidt til ro 🙂
    Kh Winnie

nilla1969nilla1969
    Medlem

Not to worry…

Som sagt: Selvom jeg pga. min mor bestemt ikke er så hårdt ramt som så mange andre, så vender det stadig meget op og ned på hverdagen, og vi “lægger puslespil” hver uge for at få det til at gå op.

Jeg må indrømme at jeg er tarvelig nok til at se frem til lock-outen, så der måske sker noget :-/

knus, Pernille

GittesaxGittesax
    Medlem

hmm.. vi er så heldige at Alma går i DP, og er helt undgået konflkt…
    Derudover arbejder jeg selv som pædagog i specialbørnehave, og er indtilvidere gået fri for strejken (passer mig så udemærket, og stemte selv JA til mæglingsforslag, og blev godt skuffet da lang flere stemte NEJ….) Men når Lock-outen kommer på tirsdag, er det endnu uvist hvorvidt min arbejdsplads er lock-outet, grundet sårbare børn (krydser fingre for det ikke sker)…

Nå, men mht. pasningsløsninger, så bliver det ikke er problem for os, men gjorde det, tja… så sad vi sgu med rø… i vandskorpen – eller hvad det nu hedder 🙂
    Vi har ingen bedsteforældre der kan passe. Har iøvrigt kun mormor tilbage, og hun kan jo ikke blive hjemme fra arbejde hver dag…

Kh Gitte – der pgså er træt af strejken, selvom jeg ikke personligt er påvirket af den…

Anonym
    Gæst

Ja, vi “gamle” strejke ramte er ved at være godt møre. Vi har ansat en barnepige og det koster kassen. Hun kommer to gange om ugen de andre tre gange kommer vores bedsteforældre 65 km væk fra og passer afkommet. Jeg kan helt klart anbefale en babysitter – sådan en kan man altså altid bruge.
    De ser efterhånden trætte ud.
    Indtil nu synes jeg det har været tydeligt at mærke, at strejken fortsatte så vi har planlagt den næste uge midt på ugen.
    Vi forsøger at slå koldt vand i blodet, men har da en lille frygt, der går på, at det kommer til at vare en del tid endnu. Jeg bliver TOSSET hvis vi går ind i juli, som her er betalingsfrimåned for så bliver det for alvor dyrt at holde sig med barnepige.
    Havde jeg selv mulighed for at holder fri fra arbejde ville jeg koordinere med bekendte, men jeg kan ikke tilbyde at holde fri, så jeg kan heller ikke forlange, at andre vil gøre det samme.
    Jeg kan godt forstå at man kan være træt af sine arbejdsvilkår – og sin løn. Men er efterhånden ved at overveje om pædagog lønnen virkelig er så dårlig. Ja, nu ved jeg godt at der er mindst een pædagog her i selskabet:) Men jeg synes virkelig det er utroligt, hvor underbetalt man åbenbart kan føle sig og så stadig ville sit arbejde. I dont know – jegselv har ikke mit job for lønnens skyld.

Bedste hilsener

PS aner ikke hvad en pædagog tjener.
    PPS nogen taler om anerkendlese af arbejdet – jeg forsøger selv at vise mit tillid og give ros til dem, der med stor succes passer mine børn.

Anonym
    Gæst

Ja, vi kører også på 4. uge.
    Lederen i vores intitution er reglementsansat, og det betyder, at hun ikke må strejke, og pædagogmedhjælperne må arbejde i de 30 timer, hun er der.
    Det betyder pasning af halvdelen af børnene fra 8 til 14, så vi har 2-3 dage om ugen, hvor vi “bare” skal hente tidligt. Heldigvis – det letter da lidt. Min mor er trådt en del til, og min mands bror har kunnet tage en del “hjemmearbejdsdage”, hvor han passede sine egne to og vores barn.
    Så det skraber lige igennem, men det er meget svært at planlægge noget, og jeg har haft mange halve arbejdsdage på den bekostning. Jeg er i princippet fleksibel, fordi jeg skriver speciale, men da jeg har termin med Sigrids lillebror i august, er min deadline ikke så nem at skyde. Jeg er efterhånden godt stresset over situationen, fordi jeg er nødt til at hjælpe lidt til (min mand har taget en del fridage), selvom jeg bare SLET ikke har tid til at tage fri fra skriveriet.
    Jeg kan godt forstå, de gerne vil have mere i løn, men tror nu, jeg ville have stemt for forliget sidst hvis det var mig. Men det kan man jo altid komme og sige…
    Det er i hvert fald træls for rigtig mange, og også synd for en del børn, der aldrig ved hvor de skal være næste dag.

Liv og Sigrid, der faldt i søvn 18.30 idag og en baby i maven, der ikke sover endnu…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.