hvilken slags mælk??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 hvilken slags mælk??

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    ld1301ld1301
    Medlem

‘hej piger.

Vil lige høre hvad slags mælk jeres børn får? Victoria på knap 14 mdr har fået mini- eller skummetmælk siden hun blev 1 år (og får så stadig 200 ml modermælkserstatning inden sengetid om aftenen). Er det mon ok eller skal de stadig have sødmælk? Synes der er lidt modstridige oplysninger rundt omkring…

V.h. Lene

Anonym
    Gæst

Her står den på økologisk minimælk. Jeg mener det er sådan, at de skal have sødmælk indil de er et år. Jeg ville nok også kigge på hvilken stand barnet er i. Sille mangler ikke noget, men er ikke fed, så minimælk passer nok meget godt til hende. Hvis man har en splint til et barn, kunne det måske være godt at fortsætte med sødmælken.
    Efter de er fyldt et år, er der vist ikke så mange faste regler man “skal” følge.

Kh. Janni

Her får Lærke stadig sødmælk, og det vil hun få længe… Mener ikke, at der er i vejen for at give børn sødmælk. Nu er Lærke godt nok heller ikke verdens største pige. Hun vejer ca. 9 kg., men hendes storebror på 8 år får altså også sødmælk – det er kun en gang i mellem, at han får minimælk.

Men som en anden skriver, så afhænger det selvfølgelig af, hvad stand barnet er i…

Men her står den altså stadig på sødmælk.

Desuden får Lærke ca. 300 ml vælling hver aften, når hun går i seng…

Mvh.,
    Bettina.

SifAnnikaSifAnnika
    Medlem

Hej Lene

Jeg er enig med Janni. Herhjemme står den efter aftale med sundhedsplejesken, stadig på sødmælk. William er ikke særlig godt i stand og for mig er det en måde at sikre at han får lidt ekstra fedtstof. Så det afhænger vel af hvad Victoria har behov for!

Jeg ved ikke noget om MME’en, men jeg er lige stoppet fuldstændig med at amme William da det ikke var et måltid, men bare hygge. Du kunne jo enten ring eller mail til sundhedsplejesken og spørge!!

Sif

dada
    Medlem

Herhjemme får Freja letmælk, så vidt jeg kan huske så anbefaler de sødmælk til 1 år derefter letmælk til de er 3 år derefter “voksenmælk” som hjemme hos os er skummemælk.
    Ved at på mit arb der får de også letmælk i vuggestuen og skummemælk i børnehaven.
    Storesøster drikke skummemælk og tror vi skiftede fra letmælken da hun begyndte i børnehaven, omkring de 3 år.
    KH Helene

sanchensanchen
    Medlem

Victor drikker sødmælk – da han er et bette nips. Storebror drak letmælk i den alder, men er nu gået over til minimælk…

De kloge anbefaler letmælk til normalvægtige bærn i alderen 1-3 år.

Kh Sanne

Anonym
    Gæst

Liw får kærnemælk, når hun endelig drikker mælk.. hun kan ikke fordrage andre former for mælk.
    så lidt kærnemælk dagligt ellers står den på vand. og 400 ml. vælling i løbet af aften/nat..

kh. jeanet

Anonym
    Gæst

Her står den på øko sødmælk grundet de gode fedtstoffer (ja, det er alt jeg ved 😉 – har ikke giddet at google det). Og her er de små heller ikke de fedeste af slagsen.
    Her er der også stadig sutteflaske lidt endnu, og sundhedsplejersken anbefalede mig helt klat MME og ikke at skifte til sødmælk (men hold da op, hvor er MME da bare blevet vildt dyr!). Hun nævnte, at der jo er mange gode sager i MME bl.a. jern, som børn ikke altid får nok af. Her er der dog gang i vitaminpillerne hver dag, men alligevel. Vi putter også MME i havregrøden, når de spiser hjemme af samme grund.
    Rent praktisk synes jeg også det er bedst, at det, der kommer ud af sutteflasken smager anderledes end det, der drikkes af glas. Det er mere med henblik på fravænding af flasken.

Iversen75Iversen75
    Medlem

Hej.

Her drikker vi øko letmælk fra Thise til morgenmad og frokost.
    Ellers vand.

Lene og Anton (19.11.06)

ld1301ld1301
    Medlem

som sagt: tak for alle jeres svar. Ringede til shp i går og hun anbefalede letmælk indtil 2års alderen. Ved egentlig ikke om det er generelt for alle børn eller om det er fordi Victoria ikke er den største pige (vejer 9 kg og har altid ligget lidt under gns).
    Så nu står den så altså på letmælk.

V.h Lene

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.